283 Reacties

2 maanden geleden

We waren zo lekker bezig hier. Finley sliep door van 19:00 tot 06:00, maar sinds een aantal dagen is het weer dat hij tussen 04:00 en 05:00 klaarwakker is. Volgens de Oei Ik Groei app starten we binnenkort met sprong 5. Zou het daar aan kunnen liggen dat hij nu dus weer zo vroeg wakker is?

2 maanden geleden

Reactie op xsorayaa

We waren zo lekker bezig hier. Finley sliep door van 19:00 tot 06:00, maar ...
Dat zou zeker kunnen 💕 herken het van hier! Hopelijk snel weer wat minder vroege ochtenden

2 maanden geleden

Mag ik even klagen!!!! Dutjes overdag zijn draaaama. Alleen maar in m’n armen slapen. Maar het is zo heet hij (en ik) zweet zich kapot. Inbakeren kan niet meer want hij rolt op z’n buik. Inbaker slaapzak zoals ergopouch is te slap daar kan hij dan alsnog met slaapzakje en al z’n speen uit zn mond trekken. Ook valt dat ding sowieso hele tijd uit z’n mond door al het kwijl. Ben het even zooooo zat 😂🫠

2 maanden geleden

Reactie op emis

Ja hier vandaag ook 1 kort dutje van 20 min gehad om 1 uur smiddags en drna ...
Succes ! Het is maar een fase zeggen we dan, maar dat maakt het er helaas niet makkelijker

2 maanden geleden

Nou sprong 5 is nog 100x erger dan sprong 4 en die vond ik al heftig 🙈 Slecht drinken, geen interesse meer in hapjes, constant op buik rollen en niet terug kunnen (in bed vooral), enorm onrustig in bed bij dutjes, in de avond vanaf 23.30 krijsen tot minimaal 1.30/2 uur. Als dit nog 3 weken duurt ben ik aan het einde van de rit zelf overleden denk ik 😅

2 maanden geleden

Reactie op Yikes

Dit staat in de Oei ik groei app bij sprong 5, maar dat lijkt me niet helem ...
Ik las precies dit ook in het boek 😂 misschien duurt dat verrekte sprongetje gewoon zo lang dat ze dit inmiddels kunnen 🤷‍♀️

2 maanden geleden

Reactie op KimM0390

Ik las precies dit ook in het boek 😂 misschien duurt dat verrekte spronget ...
Hahaha ja ik dacht echt even “huuuhhhh” maar sinds gister rolt ze ineens op dr buik dus ik denk dat ze me gehoord heeft en nu denkt “OKE DE GANG DR IN!” 🙄🤣🤣🤣🤣

2 maanden geleden

Reactie op Yikes

Hahaha ja ik dacht echt even “huuuhhhh” maar sinds gister rolt ze ineens op ...
Hahahaha ja ze heeft gehoord wat ze allemaal moet kunnen straks, dus ff tempo maken 😂

2 maanden geleden

Ik zei een week geleden nog dat we langere dutjes hadden, dat is ook alweer verleden tijd 😅 het waren een heerlijke 2 weken met fatsoenlijke dutjes en nu weer 30 hooguit 45 minuten. En daarna makkelijk in slaap vallen ho maar. Kunnen we de tijd niet gewoon even vooruitspoelen?😅

2 maanden geleden

Reactie op Yikes

Dit staat in de Oei ik groei app bij sprong 5, maar dat lijkt me niet helem ...
Even op de Lees meer knop drukken! Zou met 6 maanden kunnen allemaal, maar kan ook nog een paar maanden duren.

2 maanden geleden

Reactie op mamabd

Meerdere kindjes die ineens weer om de 3 uur komen ‘s nachts? Ze sliep rede ...
ja ik heb hier zo'n vermoeden ;) haha

2 maanden geleden

Reactie op Yikes

Dit staat in de Oei ik groei app bij sprong 5, maar dat lijkt me niet helem ...
Verbazingwekkend he.. Ik had echt zo iets van hoe dan?? Met 6/7 maand lopen ze zeker bij sprong 6 🤣 Ik moet maar even met onze dochter in gesprek dat ze toch iets achter loopt qua ontwikkeling.. Misschien zegt ze wel; 'Ja mama, ik weet het' 🤪

2 maanden geleden

Reactie op Yikes

Hahaha ja ik dacht echt even “huuuhhhh” maar sinds gister rolt ze ineens op ...
😂😂

2 maanden geleden

Reactie op Yikes

Dit staat in de Oei ik groei app bij sprong 5, maar dat lijkt me niet helem ...
Je kunt op 'lees meer' klikken, dan zie je de uitleg🥰

2 maanden geleden

Ons meisje valt al sinds de geboorte onrustig in slaap, altijd op schoot laten slapen en dan wegleggen(vermoeiend🥲) hierbij overstrekt ze vaak en maakt echt meest bizarre geluiden. Nu sinds een week lijkt het wel of ze agressief is. Ze verkrampt helemaal, pakt me dan vast en knijpt heel hard. Met de ontblote armen nu, kan ik zeggen dat dit gemeen pijn doet. Meer die dit hebben. Zou het te maken hebben met sprongetje... houdt niet op 😅

2 maanden geleden

Reactie op Ilmi

Sprong 5 is hier volop aan de gang. Meine Guteeeee🥴. Ze wil absoluut niet ...
Ja echt precies dit hebben wij nu ook! Rollen doet ze ineens niet meer en in slaap vallen in de avond is echt drama, alleen maar huilen maar wel moe zijn 😵‍💫

2 maanden geleden

Hier sliep ons zoontje eigenlijk altijd met een avond voeding tot 7-8 uur natuurlijk super geluk mee maar sinds 2 weken is hij elke keer rond 5-6 wakker en gaat hij schreeuwen kletsen en valt niet meer in slaap waardoor hij enorm moe en huilerig in als we opstaan. Hierdoor begint de dag meteen al met een oververmoeide baby. We hebben al geprobeerd om hem iets later op bed te leggen 19:15 ipv 18:30 maar dit hielp ook niet. Herkenbaar bij andere mama’s?

2 maanden geleden

Hier hetzelfde word nu langzaam iets beter (bijna 6 maanden). Het hielp bij ons om haar tussen ons in te leggen of haar ochtendvoeding te geven en dan weer terug haar bedje in. Vanochtend heb ik haar van 6-7 in haar bedje laten spelen. Toen eruit en een half uur tummy time en net weer om half 8 erin. Maarja dat kan alleen in het weekend..... Heb wel al die tijd erin gehouden niet voor 7 uur uit bed.

2 maanden geleden

Reactie op IvyLua123

Hier sliep ons zoontje eigenlijk altijd met een avond voeding tot 7-8 uur n ...
Wij merken hier ook dat hij erg onrustig slaapt wanneer hij tussen 19.00 en 19.30 naar bed gaat. Dus we laten hem rond 17.30 nog een dutje doen van 30/40 minuten en gaan na badderen met hem naar buiten. Hij blijft dan langer wakker bijna 3 uurtjes maar na 21.00 slapen en misschien buitenlucht slaapt hij heerlijk door tot 7.00/7.30 in de ochtend. Gisteren hebben we hem 19.30 in bed gelegd, zijn niet naar buiten geweest en hij is een paar keer wakker geworden vannacht 😬

2 maanden geleden

Reactie op Nahar

Wij merken hier ook dat hij erg onrustig slaapt wanneer hij tussen 19.00 en ...
En hoe laat komt je zoontje dan uit het vorige slaapje? Want wij deden eerst ook nog een dutje tussendoor (ze kwam dan rond 17:00 uit haar slaapje, dan rond half 7 tot 7 even slapen, en dan daarna rond 21:00 erin) maar ze kan nu voortaan 2,5/3 uur wakker blijven ‘s avonds dus komen we nu vaak uit op 19:30/20:00 en hebben dan vaak een hele onrustige nacht (veel bewegen, veel wakker tussen door, kletsen) en om 5:00/5:30 wakker 🙈 terwijl ze eerst van 21:00 tot 07:00 door sliep…. 🙉