283 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op IvyLua123

Hier sliep ons zoontje eigenlijk altijd met een avond voeding tot 7-8 uur n ...
Herkenbaar ! Onze zoon kletst nu ook vaker in de nacht. Eerst rond 6 uur en vannacht dacht hij ineens: laat ik gaan kletsen om 00:00 uur. 🤣 zal vast wel weer goed komen. Ik zou me niet druk maken. Al zoveel fases mee gemaakt hier. Van doorslapen, naar drie nachtvoedingen, naar doorslapen, naar wakker om te kletsen, naar rollen in bed!

2 maanden geleden

Reactie op sosiix

Herkenbaar ! Onze zoon kletst nu ook vaker in de nacht. Eerst rond 6 uur en ...
Oh jee rollen is mijn grootste nachtmerrie 🤣 je hebt helemaal gelijk!

2 maanden geleden

Hier is ze nu 23 weken (18 januari geboren, 12 januari uitgerekend) Met 4 maanden eigenlijk helemaal geen last gehad van slaapregressie of iets. Kan het dat dit nu pas begint? Want ze heeft al sinds 14:30 niet meer geslapen, afgezien van 10 minuutjes op mij. Zodra ik dr in bed wil doen word ze gelijk wakker, ze sliep net en toen legde ik r bij opa, want ik moet toch ook eten, gelijk weer wakker. En dan huuuuuiiilen en huuuuuuiiiiilen van de vermoeidheid

2 maanden geleden

Reactie op Yikes

Hier is ze nu 23 weken (18 januari geboren, 12 januari uitgerekend) Met 4 m ...
Gister was dit ook zo

2 maanden geleden

Reactie op IvyLua123

Oh jee rollen is mijn grootste nachtmerrie 🤣 je hebt helemaal gelijk!
Wacht maar tot ze later opstap gaan 😉😘

2 maanden geleden

Reactie op SS21-1

En hoe laat komt je zoontje dan uit het vorige slaapje? Want wij deden eers ...
Hier slaapt hij rond 17.30 dan 30 tot 40 min. Daarna eten, badderen en gaan we even naar buiten met hem. Rond 21.00/21.30 valt hij weer in slaap en dan tot 7.00u. Echter, hij drinkt om 7.00 een flesje en valt daarna weer in slaap bij mij in bed tot 8.30 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️ Ik volg gewoon een beetje zijn ritme hierin. Zo lang de nachten goed gaan vinden wij het prima. Hij komt ook niet meer voor een nachtvoeding alleen voor zijn speentje.

2 maanden geleden

Reactie op Summerlover93

Ja echt precies dit hebben wij nu ook! Rollen doet ze ineens niet meer en i ...
We zitten in hetzelfde schuitje hahah. Ze heeft haar voeten helemaal ontdekt en haar stem verandert ook. Het omrollen lukt gewoon niet meer zonder hulp hahahah. Ben benieuwd over een paar weekjes, zal ze wel alle kanten op gaan

2 maanden geleden

Reactie op IvyLua123

Hier sliep ons zoontje eigenlijk altijd met een avond voeding tot 7-8 uur n ...
Ja ! Wij geven er aan toe en de dag begint gewoon eerder. Daardoor soms ook een extra flesje op een dag

2 maanden geleden

Ineens wordt onze kleine man (bijna 24 weken) weer 'snachts om de 60/90 minuten huilend wakker :( Hij kon al een tijdje zelf terug omrollen en de nacht zonder speen slapen (alleen nodig bij inslapen) maar dat is weer even verleden tijd.. nu al een paar nachten uiteindelijk rond 02.00 maar bij mij in bed genomen, dan slaapt hij in ieder geval tot 05.00/05.30 iets rustiger en hoef ik er niet 800x uit haha. Herkennen meer mama's dit?

2 maanden geleden

Reactie op mdd2024

Ineens wordt onze kleine man (bijna 24 weken) weer 'snachts om de 60/90 min ...
Wij hebben hetzelfde. Zijn net uit sprong 5 maar slapen is juist dramatischer geworden. Zitten met handen in het haar...

2 maanden geleden

Reactie op Nemo17

Wij hebben hetzelfde. Zijn net uit sprong 5 maar slapen is juist dramatisch ...
Aww ja pittig he.. hopelijk snel weer verbetering!

2 maanden geleden

We hadden een aardig ritme…Maar ineens is onze dochter om 5u wakker. Lees overal dat je ze eigenlijk niet voor 9u terug in bed moet leggen omdat ze dan de nacht in gaan halen. Maar kan haar natuurlijk nooit tot 9u wakker houden. Iemand de gouden tip voor vroege vogels?? Ook heeft ze ontdekt dat ze kan gillen en dat gaat met behoorlijk wat volume 😅. Daarnaast heeft ze een wat korter lontje en wil graag entertaint worden, anders is het huilen. Ik lees dat sprong 5 nog 22 dagen duurt…dat worden een lange drie weken.

2 maanden geleden

Reactie op Fikalover

We hadden een aardig ritme…Maar ineens is onze dochter om 5u wakker. Lees o ...
Hier exact hetzelfde gehad! Ik neem hem nu bij me op m'n arm zodat hij nog doorslaapt tot 06:15, zodat ik hem rond 08:30 weer in bed kan leggen. Soms is het niet anders. Vanmorgen ging hij zelfs om 08:00, omdat hij nog moe was... hij slaapt verder gewoon goed, dus ik maak me niet druk

2 maanden geleden

Reactie op Fikalover

We hadden een aardig ritme…Maar ineens is onze dochter om 5u wakker. Lees o ...
In ons schema gaat de kleine eigenlijk altijd rond 08:00-08:30 weer slapen. Dan doet ze een powernap 🙂 Afgelopen dagen is ze ook rond 4-5 uur wakker. We laten haar wel liggen en rekken het met een speentje en anders leggen we haar bij ons in bed. Vaak valt ze wel weer in slaap voor een extra uurtje. Vanochtend stonden we om kwart voor 6 op uiteindelijk.

2 maanden geleden

Reactie op KimM0390

In ons schema gaat de kleine eigenlijk altijd rond 08:00-08:30 weer slapen. ...
Ben echt blij om te lezen dat wij niet de enige zijn met dit "probleem" (ik vind het altijd zo'n heftig woord haha). Volgens mij is het echt een fase tussen de 5-6 maanden waar we bijna allemaal even doorheen moeten!

2 maanden geleden

Reactie op xsorayaa

Ben echt blij om te lezen dat wij niet de enige zijn met dit "probleem" (ik ...
Hahaha echt he! Vind het ook altijd fijn om te lezen dat andere precies hetzelfde doormaken als wij. En denk idd dat dit weer zo een fase is. Volgens vriendinnen volgen er nog vele 🙈😂

2 maanden geleden

Hoe zit het bij jullie met flesjes? Ze laat bij elk flesje wel iets staan 😩 terwijl ze 2 weken geleden echt alles op dronk

2 maanden geleden

Reactie op Fikalover

We hadden een aardig ritme…Maar ineens is onze dochter om 5u wakker. Lees o ...
Ja hoor, hier ook om half 6 “aan”! Normaal doet hij inderdaad om 9 uur zijn ochtenddutje, maar zo lang ga ik hem dan ook niet wakker houden (dan is hij helemaal oververmoeid en daar heb je ook niets aan). 😘

2 maanden geleden

Reactie op Fikalover

We hadden een aardig ritme…Maar ineens is onze dochter om 5u wakker. Lees o ...
Dat is inderdaad wat je vaak leest maar gelukkig niet overal hoor ;) ik volg ook bureauslaap op insta en die leggen heel mooi uit dat het wakker houden van een kindje na z’n wakkertijd juist nadelige gevolgen kan hebben zoals oververmoeidheid 🥰 zou het dus gewoon lekker op bed leggen! Hier is mijn dochter in sprong 5 ook telkens 5:00/5:30 uur wakker, terwijl dit eerst altijd 7:00/7:30 was, dus heb haar ook gewoon eerder op bed gelegd de afgelopen weken (vond dit overigens ook lastig omdat je overal leest dat dit niet goed is) en sinds vannacht heeft ze eindelijk weer tot 7:00 doorgeslapen, het is denk ik gewoon een fase 🧡

2 maanden geleden

Ja hoor hier ook ineens sinds 2 nachten om 5u wakker ipv 7u. En niet huilen maar echt 'aan' en willen spelen🙈😅