238 Reacties

12 dagen geleden

Wie zit er nog meer in de regressie?

12 dagen geleden

Reactie op Ilmi

Wie zit er nog meer in de regressie?
Ik twijfel een beetje Ze is net 3 maanden (wel een week “te laat” geboren Maar ze slaapt ineens veel minder goed. Normaal gaat ze tussen 21:00 en 22:00 naar bed en slaapt ze zo door tot minimaal 7 uur en dan gaat ze na de fles zo weer slapen tot een uur of 10-10:30 Gister wilde ze maar niet slapen na de laatste fles, vanochtend ook al heel vroeg wakker en daarna ook nog maar max 45 minuten geslapen na de fles 🥺 Ze is heel erg mieperig en hangerig

12 dagen geleden

Reactie op Ilmi

Wie zit er nog meer in de regressie?
Wij😭🥲

12 dagen geleden

Reactie op Yikes

Ik twijfel een beetje Ze is net 3 maanden (wel een week “te laat” geboren M ...
Is dit niet sprong 3 dan?

12 dagen geleden

Reactie op ssuu

Wij😭🥲
Noooo, vertel🥴. Hoe erg is het? Oooo laten we elkaar even een hart onder de riem steken hahah

12 dagen geleden

Reactie op Ilmi

Is dit niet sprong 3 dan?
Hier zegt ie sprong 4 🤷🏼‍♀️ Ik vind t maar lastig bijhouden allemaal🥲🥲🥲

12 dagen geleden

Ja hier! Ze was al alert overdag maar overdag slapen is nu echt drama. Met als gevolg dat ze overprikkeld raakt en haar naar bed brengen rond 17.00 dramatisch is. Zodra ik haar in de cosleeper leg is het huilen geblazen en als ze eenmaal slaapt wordt ze na 30-45 min weer wakker en begint het hele feest opnieuw, totdat het 19.00 of 20.00 is 🫣. Tot nu toe gaat slapen ‘s nachts nog perfect, hopelijk blijft dat zo! 🤞

12 dagen geleden

Reactie op Ilmi

Noooo, vertel🥴. Hoe erg is het? Oooo laten we elkaar even een hart onder d ...
Nou ik heb vanochtend zitten huilen door de slapeloosheid en vermoeidheid van de afgelopen dagen. Hij slaapt zowel overdag als snachts geen twee uur achter elkaar. Overdag is het echt maar 30 min max. Ik heb een hele lieve man, maar ik heb echt niets aan hem. Hij helpt niet. Soms vraag ik wil je me even ontlasten? Dan ga ik niet even liggen ofzo, ik ga dan ergens in huis boenen en schoonmaken (ik heb OCS) Hij staat of loopt dan met de baby achter me. En zegt heel vrolijk: kijk daar is mama 😑

12 dagen geleden

Reactie op Yikes

Hier zegt ie sprong 4 🤷🏼‍♀️ Ik vind t maar lastig bijhouden allemaal🥲� ...
Ja is sprong 4. Onze is dinsdag 3 maanden en ook net met sprong 4 gestart. Ik houd m'n hart vast hahahaha. Het is plakkenopmamaofkrijsen de hele dag, slechter slapen en enorm humeurig:(

12 dagen geleden

Reactie op ssuu

Nou ik heb vanochtend zitten huilen door de slapeloosheid en vermoeidheid v ...
Zet uw man aan t werk in het huishouden! Kunnen ze echt hoor, geloof mij. Lijkt mij wel lastig voor jou. Hoop dat het snel iets makkelijker wordt voor jou.

12 dagen geleden

Reactie op Driesen

Zet uw man aan t werk in het huishouden! Kunnen ze echt hoor, geloof mij. L ...
Betreft huishouden mag ik niet klagen. Hij is zelf ook erg netjes en doet betreft huishoudelijke taken (behalve koken) wel veel. Maar als ik 3 uur nonstop een krijsende baby aan het sussen ben, zegt hij niet kom geef ‘m ff aan mij. Met de zorg vd baby heb ik echt niks aan hem helaas 🤷🏻‍♀️

12 dagen geleden

Ik denk dat wij er ook in zitten! Waar ze normaal van 8 tot 2/3 uur slaapt en daarna weer rond 6/7 uur komt (borstvoeding) komt ze nu om 10/11 uur, 1 uur, 2 uur, 4 uur (en dan blijft ze soms wakker tot 6 uur), dan 6 uur en met een beetje geluk 8 uur😭 dit is 2 nachten al zo en ik ben zooooooo moe!

12 dagen geleden

Reactie op jessicaaa20

Ik denk dat wij er ook in zitten! Waar ze normaal van 8 tot 2/3 uur slaapt ...
I feel you..Bij mij zijn dit helaas normale tijden en slaapt hij nooit anders .. al drie maanden lang niet 😔 moet er ook nog bij kolven snachts ik word gek! hopelijk word het niet nog erger

12 dagen geleden

Reactie op Yikes

Hier zegt ie sprong 4 🤷🏼‍♀️ Ik vind t maar lastig bijhouden allemaal🥲� ...
Zooo lastig he, ja dat lijkt idd sprong 4! Benieuwd hoe jullie nacht gaat

12 dagen geleden

Reactie op ssuu

Nou ik heb vanochtend zitten huilen door de slapeloosheid en vermoeidheid v ...
Dat lijkt me ontzettend zwaar voor je. Ik herken de vermoeidheid en het missen van me-time in de eerste maanden heel goed en hier vallen ook geregeld tranen door slaapgebrek en alles wat erbij komt kijken. Geef je bv of fles of kolf je? Mijn man neemt een aantal nachten in de week op zich en dan slaap ik even boven (wij hebben ook een hele slechte slapen en dat was onze eerste destijds ook). Misschien kan jouw man de was gaan doen (dat kunnen ze prima leren) of jou ontlasten met andere taken. Samen een gezin vromen betekent ook samen de taken op je nemen❤️. Heb je ook hulp van mensen om je heen? Het is heel zwaar doe eerste maanden, wij zijn ook blij als het eerste jaar weer voorbij is.

12 dagen geleden

Reactie op jessicaaa20

Ik denk dat wij er ook in zitten! Waar ze normaal van 8 tot 2/3 uur slaapt ...
Zwaar he🥴😔. Dit zijn hier helaas de standaard tijden al maanden lang, was bij de eerste zo en nu de tweede weer. Wij draaien de nachten om en om mijn partner en ik, anders niet vol te houden😪

12 dagen geleden

Reactie op Hijodelaluna

Ja is sprong 4. Onze is dinsdag 3 maanden en ook net met sprong 4 gestart. ...
Ja hier ook alleen maar mama, ze moet morgen naar de opvang en ik hou mn hart vast

12 dagen geleden

Reactie op Ilmi

Zooo lastig he, ja dat lijkt idd sprong 4! Benieuwd hoe jullie nacht gaat
Ze is nu al 5 keer huilend wakker geworden in de laatste 3 uur. Normaal slaapt ze gewoon heel de nacht door (op een enkele keer na🥲)

12 dagen geleden

Bij mij eerste kindje was ik helemaal van de sprongetjes. Er veel over lezen enz. Nu bij tweede helemaal losgelaten. Geen idee welk sprongetje, we gaan gewoon mee in de flow en ze doet het goed. Kan het iedereen aanbevelen. Gewoon loslaten, je moet er toch doorheen.

12 dagen geleden

Reactie op Liz39

Bij mij eerste kindje was ik helemaal van de sprongetjes. Er veel over leze ...
Je hebt gelijk. Ik wist zelf eigenlijk helemaal niets af over sprongetjes etc etc. Ik zag het hier en dacht huh? Daarna ff gegoogled 😅