946 Reacties
5 maanden geleden
Onze uk was gisteren precies 14 wkn. Kheb juist het idee dat het afzwakt.. of zou dat sprong 3 geweest zijn? Afgelopen weken behoorlijk aan het rommelen geweest qua slapen overdag en veel huilen. Elke keer hazenslaapjes..
Gisteren en vandaag merk ik verschil. Hij slaapt ineens heerlijk overdag en dan gerust 2/3 uur achter elkaar. De nachten zijn gelukkig tot nu toe altijd wel stabiel gebleven! 🙏🏻
Hij kan goed van buik naar rug rollen, schaterlachen begint nu ook te komen (zo leuk 🥰). Kan van alles pakken en naar z’n mond toe brengen. Verder kletst die lekker veel. Vliegtuigje spelen vind hij fantatisch.
Ben benieuwd de komende weken..
5 maanden geleden
Reactie op SS21-1
Ze is wel al bezig met rollen, heel veel kletsen sinds gisteren! Ze kan zo ...
Wat super leuk zeg!! Bij ons lijkt hij nu midden in z'n sprongetje juist even wat 'passiever' te zijn. Stiller qua geluidjes en rustiger met spelen. Dingen die hij een paar weken geleden deed staan nu even op pauze ofzo denk ik haha? Voordat er weer weer nieuwe dingen aankomen zo te lezen!😄
5 maanden geleden
Vandaag spant de kroon. Tot nu toe 3 keer 30 minuten geslapen sinds vanochtend 07:15…
5 maanden geleden
Zitten al een tijdje in sprong 4 ( as vrijdag 4mnd oud) sprong begon wat vroeg. Sliep eerst 8-9 uur snachts en van de een op de andere dag kwam hij om de 3 uur. Inmiddels slaapt hij in zn eigen kamer/bed en dat gaat wel beter. Slaapt nu soms 5 uur achter elkaar. Wel verkouden dat speelt ook mee. Overdag drinkt hij ineens minder. Wel begint hij weer meer te kletsen ik heb t idee dat we aan het einde van de sprong zijn! Idd ook wel eens dunnere ontlasting + tot zn rugje vol. Het is de 2e dus ik weet dat de mantra “het is een fase” klopt en het gaat weer vanzelf voorbij’ :)
5 maanden geleden
Reactie op SS21-1
Mijn dochter heeft vandaag gewoon 4 dunne poepluiers gehad, ik dacht dat he ...
Mijn zoontje heeft al dagen veel poepluiers en ook vaak dun. Vanmorgen voor de zekerheid bij de huisarts geweest maar die kon niks vinden gelukkig. Het kan dus aan sprong 4 liggen?
5 maanden geleden
Reactie op Schuimpje24
Mijn zoontje heeft al dagen veel poepluiers en ook vaak dun. Vanmorgen voor ...
Ze lijkt er zelf weinig last van te hebben, ze drinkt wel gewoon prima, niet zo goed als anders maar krijgt genoeg vocht binnen! Haar plasluiers zijn ook helemaal goed, echt flink vol elke keer 😉 denk zo lang ze actief en lekker vrolijk zijn, niet suf is het prima 😘
5 maanden geleden
Reactie op SS21-1
Ze lijkt er zelf weinig last van te hebben, ze drinkt wel gewoon prima, nie ...
Hier ook weinig last gelukkig! Hij wordt er alleen 's nachts wakker van, zo zielig..
5 maanden geleden
Reactie op Schuimpje24
Hier ook weinig last gelukkig! Hij wordt er alleen 's nachts wakker van, zo ...
Ja mijn dochter heeft wel soms een onrustige nacht ertussen, ze poept niet maar als ik haar op til komen er heel veel scheten uit, zo sneu. Ik probeer haar in de avond lekker te masseren, heb toen bij de baby Spa een voorbeeld gekregen hoe je een baby die last heeft van z’n buikje het beste kan masseren, hopelijk werkt het 😉
5 maanden geleden
Reactie op SS21-1
Ik zit wel meer aan het Rota vaccine te denken aangezien ze ook ineens mega ...
Ja dat kan idd ook nog! Mijn zoontje laat ook veel scheten haha, het is wat allemaal
5 maanden geleden
Gisteren 3 dutjes 2x halfuur, 1x 3 uur (tijdens wandeling buiten). In de avond was het drama om hem in slaap te krijgen, sliep uiteindelijk in ons bed.
Vandaag doet hij nu zijn derde dutje al. Eerste twee van 30 min en nu slaapt hij ook al 30 min. Alledrie in zijn wipstoel waar ik bij zit en hem op en neer wieg.
Hij is 18 weken. Ik snap er niets meer van.
5 maanden geleden
Reactie op ssuu
Gisteren 3 dutjes 2x halfuur, 1x 3 uur (tijdens wandeling buiten). In de av ...
Hier nu zo'n dag, het ochtenddutje ging redelijk (wel uiteindelijk op mij geëindigd), nu in de middag is het prut. Hoe houden jullie de moed er in? Elke keer bij het naar bed brengen is het huilen, pffff
5 maanden geleden
Reactie op Hermelijn
Hier nu zo'n dag, het ochtenddutje ging redelijk (wel uiteindelijk op mij g ...
Hier ook huilen met naar bed brengen… ik ga daar ook slecht op. Hier helpt de speen aanbieden. Ik haal de speen er wel weer uit als hij in diepe slaap is. Anders moet ik steeds terug voor het speentje. Meestal gaat hij dan duimen
5 maanden geleden
Hoi allemaal, hier ook bezig denk ik. Zoontje van bijna 5 maanden (gecorrigeerd 4 maanden) heeft al ruim 4 weken geen nachtvoeding meer nodig (wat positief is natuurlijk) en sliep dan ook redelijk in het begin. Nu sinds een drietal weken gebroken nachten wegens babbelen, plotse huilbuien, tutje kwijt en dus grote paniek, … soms moet ik niet opstaan, soms 20 x (of zo voelt het toch 🤣).
Ik neem aan dat dit erbij hoort en ook voorbij gaat? 😇