946 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Hermelijn

Hoe wist je dat ze er doorheen was en dat ze toe was aan meer wakkertijd? G ...
Eigenlijk een soort per ongeluk, er waren bij vrienden en wilde naar huis rijden en toen dacht ik; dan zal ze in de auto wel in slaap vallen want toen was ze 1,5 uur wakker, maar mevrouw bleef gewoon wakker tot thuis en was dus 2 uur in totaal wakker, en daarna was dit weer een paar keer zo, dan ging ik wandelen en viel ze echt pas 2 uur na het wakker worden in slaap! Dus vandaar 🧡 nu is het eigenlijk bijna altijd 2 uur! Ze geeft goed aan als ze moe is dus kan haar goed lezen!

5 maanden geleden

Pffff ik vind het heftig hoor. Flesjes gaan heel goed, ze drinkt soms zelfs 180 ipv 150 maar slapen… Naast het slaapje voor de ochtendfles is het slaapje voor de middagfles ook gecancelled. Dus het was vanmiddag schreeuwen want dat kan mevrouw sinds een paar dagen. Zij schreeuwen, ik huilen. Was een groot feest. Inmiddels ligt ze sinds 17:00 uur te slapen in haar eigen bedje 🤞

5 maanden geleden

Reactie op SS21-1

Eigenlijk een soort per ongeluk, er waren bij vrienden en wilde naar huis r ...
Dat is fijn! Onze zoon is (voor mij) moeilijk te lezen, en als hij dan zo schreeuwt bij het naar bed brengen is het moeilijk te zeggen of dat nou is omdat hij te moe is of juist niet moe genoeg. Ingewikkeld zo'n kind, dat ze niet gewoon gaan slapen als ze moe zijn!

5 maanden geleden

Reactie op Hermelijn

Dat is fijn! Onze zoon is (voor mij) moeilijk te lezen, en als hij dan zo s ...
Ja dat is lastig! Is hij idd oververmoeid of juist ondervermoeid… ik moet ook wel zeggen het lezen van haar moeheidssignalen echt pas sinds een paar weken goed gaan, ze gaat ze steeds meer tonen, dit was op het begin wel anders en was ze dus vaak oververmoeid hier.. 😘

5 maanden geleden

Oke, vind het nu toch wel behoorlijk pittig. Sprong 4 en slaapregressie in een (denk ik, hij is 19 weken). slapen is drama en kost veel moeite overdag, hij slaapt alleen in de wandelwagen en het liefste constant in beweging.. In de nacht aan de borst, zodra ik dit niet doe gilt/huilt hij enorm. Tut, anders liggen of naast mij liggen is niet voldoende helaas. Dit is al een tijdje zo, alleen nu lijkt het nog erger😅 Dat gillen is een nieuwe vaardigheid, maar hij gilt constant. Het doet oprecht pijn aan me oren, peuter roept ook stop of maakt er een spelletje van wie er harder kan gillen haha😆 Naast het gillen, wilt hij niet op zijn rug blijven liggen. Hij rolt meteen om, maar is dan ook ontevreden. Alles is leuk voor korte duur.. Hij is altijd al wel een onrustige/actieve baby, maar nu zie ik dat hij “last” heeft van zichzelf en dat zorgt ervoor dat ik me machteloos voel.. Mijn eerste zoontje had ook veel last van ontwikkelingssprongen en slaapregressies. Maar deze jongeman spant de kroon 👑🤪

5 maanden geleden

Reactie op mel888

Onze zoon sinds gisteren ineens moeilijk met slapen... elke keer maar half ...
Hier ook na een half uur is die er klaar mee hahaha gezellig

5 maanden geleden

Reactie op SS21-1

Ja dat is lastig! Is hij idd oververmoeid of juist ondervermoeid… ik moet o ...
Welke let jij op? Onze zoon heeft vaak al rode wenkbrauwen als hij wakker wordt en wrijft vaak in zijn oogjes dus die zijn niet echt betrouwbaar, gapen doet ie eigenlijk zelden overdag. Dus we brengen hem nu naar boven óf als hij begint te miepen, óf als we zien dat hij weg lijkt/staart, óf na 1.5u ongeveer. Alleen bij alledrie is het schreeuwen 🫠

5 maanden geleden

Reactie op Lisaas

Onze zoon word ook ineens wakker om 04.00 uur en ook niet meer willen slapen waardoor hij erg moe is,maar ook weer na fles niet willen slapen

5 maanden geleden

Ik let op in de ogen wrijven (dit doet ze echt pas sinds een week of 2 en is hier wel echt een teken), ze word gewoon ontevreden merk ik dan, als ik haar aan het lachen wil maken lukt dit niet meer, ze kijkt dan weg, begint te staren. Het is hier overigens ook wel eens dat ik haar net te laat op bed leg, dan is ze wat onrustiger, eventjes huilen, meer moeite met in slaap komen maar uiteindelijk lukt het vaak wel! Ik leg haar sowieso na 2 uur op bed, ook al geeft ze geen moeheidssignalen, en mocht ze deze eerder geven dan leg ik haar eerder op bed :) het is zo stom want ik kan haar gewoon heel goed lezen, moest pas aan mijn schoonzusje uitleggen hoe ze dan kon zien wanneer ze moe werd, vond ik echt lastig, want zijn gewoon zo’n kleine dingen in haar lichaamstaal die ik dan op merk ☺️

5 maanden geleden

Reactie op SS21-1

Ik let op in de ogen wrijven (dit doet ze echt pas sinds een week of 2 en i ...
Ja misschien kunnen wij het gewoon slecht zien waardoor we het net missen ofzo!

5 maanden geleden

Hier gaat het nog redelijk.. Hij sliep eerder altijd van 19 tot 22u wakker maken voor fles en dan door tot 7. Dat was verwennerij 🥰 Nu vind meneer het de laatste week nodig om in de nacht wakker te worden om 1u, 4u en 5:30u. Daarna klaar wakker. Gelukkig wel snel terug in slaap te krijgen met een speen en niet met de fles. Al baal ik wel, hij hoeft vanaf 22u normaal gesproken geen speen. Hopelijk gaat dit snel weer voorbij. 🙏🏻

5 maanden geleden

Reactie op Samen met jou.

Hier gaat het nog redelijk.. Hij sliep eerder altijd van 19 tot 22u wakker ...
Heel herkenbaar! Dit was bij ons voorbij na de sprong 😉

5 maanden geleden

Reactie op Lisaas

Ja vreselijk hoor ..... hoop dat het gauw over is 😳😳

5 maanden geleden

Reactie op SS21-1

Heel herkenbaar! Dit was bij ons voorbij na de sprong 😉
Dat geeft goede hoop. 🙏🏻 Zojuist werd hij wakker om 20:45u dat is ook nog niet eerder gebeurd de afgelopen 10 wkn. Gelukkig wel vrolijk en lachen, maarja. Nu kijken of die vrolijk blijft tot 22u en dan de laatste fles geven en hup naar bed. Duimen op een rustige nacht, maar ben er bang voor. 🫣

5 maanden geleden

Ons dochtertje van bijna 15 weken heeft altijd veel hulp nodig gehad om in slaap te vallen. Vaak slaapt ze overdag enkel in onze armen, na lang wiegen en zingen. Nu lees ik vaak dat ze moeten leren om zelfstandig in slaap te vallen. Hoe doe je dit? Zodra we haar wegleggen is ze opnieuw wakker en begint ze te huilen. De laatste dagen is het nog erger en slaapt ze overdag max 40min. We hebben al witte ruis, donkere kamer, puckababy enz geprobeerd. Een draagzak wilt ze niet, in de kinderwagen ook niet. Ze wilt ook geen speen. We zijn een beetje radeloos...

5 maanden geleden

Reactie op Steffy22

Ons dochtertje van bijna 15 weken heeft altijd veel hulp nodig gehad om in ...
Wat pittig zeg… Wij hadden ook de korte slaapjes (altijd 30 min) en de nachten vanaf het begin onrustig. Ook van alles geprobeerd, maar uiteindelijk heel veel baat gehad bij een slaapcoach. Wereld van verschil nu. Dus misschien kun je dat in je achterhoofd houden als het echt zo pittig blijft met niet zelf in slaap kunnen vallen.

5 maanden geleden

Reactie op DRVH

Wij hebben hier ook een meisje dat overdag altijd al Max 30 minuten slaapt ...
Ja..mij lukt dat niet..ik heb hier nog een peutertje rondrennen..ik kan dus niet op de slaapkamer zitten en hem nog even terug in slaap sussen..weleens geprobeerd als mijn er is..maar dat is me maar 1x gelukt..hij is dan echt gewoon klaarwakker..en wil de tut niet eens in zijn mond houden.. Zucht..hij lijkt het iig niet erg te vinden ..30min slapen..hihi.

5 maanden geleden

Wij tikken nu bijna de 3 weken aan. Na de late voeding om 23:30 komt mijn zoontje elke 1,5 uur al 3 weken op een rij. Hoe lang gaat dit nog duren ben zooooooo moe

5 maanden geleden

Reactie op Steffy22

Heel herkenbaar ik heb een zoontje van 19 weken die nu in deze fase zit😳😳

5 maanden geleden

Reactie op Steffy22

Bij ons ging dit 'vanzelf' weer beter met 16 weken! Niks anders gedaan. Eerste 2 slaapjes gaan echt probleemloos, daarna wordt het hard werken. Vooral de nacht ingaan is echt een half uur flink wiegen, troosten, zingen tegen een kindje wat helemaal overstuur is. Maar hou vol! Het wordt vanzelf beter en naar mijn idee valt er nu nog weinig aan te leren... Het is gewoon wachten tot we weer wat meer rust in het hoofdje komt.