946 Reacties
5 maanden geleden
Hier is het ook feest inmiddels, man man man ellendig! Normaal diepste slaap in de avond. Ze ligt er sinds 18:45 in en ben in dit uur al 6x heen geweest om haar speen terug in te doen, normaal laat ze die vallen en slaapt diep en begint de ellende tweede helft van de nacht. Normaal komt ze zelf rond 23 en rond 03 nog, maar gisteren kwam ze na de fles van 19uur om: 21:00, 00:30, 03:00, 05:00 en na 03:00 was het sowieso ellendig net als altijd. Shoot me, bij onze zoon duurde dit destijds 5/6 weken, pleaseeee niet zo lang bij onze dochter.
5 maanden geleden
Nou, vanavond vanaf 17:00 wakker, met geen stok in slaap te krijgen. Nu ligt ie eindelijk (bij de 3e keer naar bed brengen), zal me benieuwen of hij nu meteen de nacht in gaat of over 3 kwartier wakker wordt 🫠
Zag em wel net voor het eerst met 2 handen een boekje vastpakken en 'bladeren' dus er gebeurt wel wat!
5 maanden geleden
Reactie op Hermelijn
Nou, vanavond vanaf 17:00 wakker, met geen stok in slaap te krijgen. Nu lig ...
Hier hetzelfde. Net gewandeld. Toen viel hij als een blok in slaap. Lopen we de tuin in wordt hij wakker. Nu maar een flesje en dan poging 123456. Hij rolde gisteren ineens van buik naar rug. En gok dat van rug naar buik ook wel snel komt. Hij maakt nu nog meer geluiden. Dus hier gebeurt er ook genoeg maar het is ook intens. Soms zo ontroostbaar. Volgens mijn oei ik groei app duurt het nog 17 dagen. Ik hoop dat we er sneller vanaf zijn.
5 maanden geleden
Oh wat ben ik het even hè-le-maal zat… Alleen de ochtend verloopt prima, maar vanaf het eind van de middag is er geen pijl op te trekken. Amper drinken, totaal niet willen slapen en continu wil ze bezig gehouden worden. Als de nachten nou nog goed gingen, dan sla je je er misschien makkelijk door heen…. Ook dan zijn we er om de 3 uur druk mee. Heb ik haar overdag/in de nacht eindelijk in slaap, graait ze zelf weer met haar hand de speen er uit 😮💨😮💨😮💨 Tussen de bedrijven door moet ik ook nog kolven, maar dan duurt 15 minuten ook opeens heel lang als ze vermaakt wil worden. Wat heb ik een respect gekregen voor alle moeders in mijn omgeving 🙏
Zo, dat lucht op… Dat de tijd tot aan het eind van de regressie + sprong maar voorbij mag vliegen
5 maanden geleden
Reactie op MMA2105
Oh wat ben ik het even hè-le-maal zat… Alleen de ochtend verloopt prima, ma ...
Nou..weet je waar ik nu ook super respect voor hb..moeder die dit helemaal alleen moeten doen. Jeejtje zeg!! Ik had moeders op werk die bewust alleenstaand zijn..en nu begrijp ik waarom ze wachten voor baby nummer 2 tot hun eerste een kleuter is..
5 maanden geleden
Reactie op MumOfTwo
Nou..weet je waar ik nu ook super respect voor hb..moeder die dit helemaal ...
Hier dacht ik vandaag ook nog aan, hoe doen deze vrouwen dit? Echt respect! Sinds ik moeder ben verbaas ik mij sowieso over veel dingen. Hoe goed je toch nog door kan gaan op weinig slaap, hoeveel geduld je toch nog lijkt te hebben na een vreselijke dag etc….
5 maanden geleden
Ik heb onze dochter inmiddels maar een zetpil gedaan. Toch weer twijfel over de regressie. Manlief is ook niet fit, draai nu de hele dag alleen met een peuter die oorontsteking en keelontsteking heeft (wordt eind deze maand eindelijk geopereerd na jaren ellende), een baby die helemaal van de leg is en een man die niet fit is. Inmiddels is het nacht en nog geen oog dicht gedaan, elke 20 minuten is het raak en huilen, drinken heeft ze vanavond om 22:00 uur nog gedaan, wilde net helemaal niks en spuugde wat. Heb zelf ook even een potje meegehuild van vermoeidheid 😪
5 maanden geleden
Reactie op LisaLL
Ja dat heb ik ook gehoord inderdaad. Het beste is om ze vanaf 4 maanden nie ...
Laat die schema's alsjeblieft los. Ik word hier intens verdrietig van dat iedereen zo onzeker wordt gemaakt door slaapcoaches/sites etc. Dit hebben we destijds bij onze zoon gedaan, wat een drama! Hij had helemaal niet zo'n lange wakkertijd, tot 09:00 wakker laten werkte averechts, hij ging slechter en slechter slapen😪. Wij volwassen mensen zijn ook niet gelijk, de 1 is vroeg wakker en de ander laat, de 1 houdt het tot middernacht vol en de ander duikt al vroeg in de avond zijn/haar bed in. Baby's zijn ook verschillend en de 1 heeft meer slaap nodig dan de ander. Ik zou zo graag willen dat iedereen vertrouwt op zijn/haar vader/moedergevoel😪. Kijk goed naar je kind lieve mama, langer wakker houden dan dat ze kunnen werkt vaan averechts 😔
5 maanden geleden
Reactie op Ilmi
Geen slaap gehad vannacht alleen tussen 01:00-03:00, werkelijk elk uur huil ...
Dat moederdagcadeautje heb ik vannacht ook gekregen 🤣 sinds de kraamweek nooit meer zo'n dramanacht gehad als vannacht. En dan vannacht willen drinken (uur geprobeerd zonder fles en viel uiteindelijk aan de fles in slaap) en vanochtend helemaal niks willen drinken.
5 maanden geleden
Nog meer die dit herkennen? Lars vindt liggen in de wagen maar niks, met name als hij mij niet kan zien (ben vaak met de duowagen op pad ivm peuter, en dan kan hij mij niet zien). Zelfde in de box als ik hem even neerleg om iets te doen. In wippertje of stoel is oke, maar liggen en verder niks is huilen tot ie overstuur is. Liggen in de babygym is dan wel weer goed
5 maanden geleden
Reactie op Ilmi
Laat die schema's alsjeblieft los. Ik word hier intens verdrietig van dat i ...
Dat jij dat vindt zegt niet meteen dat alle slaapcoaches of een bepaald schema niet goed is. Wij hadden een slaapcoach die alles helemaal afstemde op onze kleine en op ons en het werkte fantastisch. Veel meer rust en vertrouwen. Niet iedereen werkt hetzelfde met vaste schema’s wat voor jullie blijkbaar een drama was. En vertrouwen op je moedergevoel is wel makkelijk gezegd als mama’s het hier even lastig hebben.
5 maanden geleden
Reactie op Ilmi
Geen slaap gehad vannacht alleen tussen 01:00-03:00, werkelijk elk uur huil ...
Nou..dat kan echt zo zijn hoor..ze leren zo ontzettend veel in sprong 4..dat ze gewoon niet weten wat ze met al die nieuwe skills moeten..
Ze moeten allemaal een plekje krijgen in hun brein..en dat heeft echt tijd nodig..en vooral in de avond en nacht is het ellendig..en hebben en zoeken ze echt jouw nabijheid op..
Als je kijkt naar dieren..blijven deze bij hun mama vastgeplakt..tot ze oud en wij genoeg zijn..om losgelaten te worden..
Als ik me dan bedankt dat ik mijn zoontje zo zielig alleen laat in de nacht..dan denk ik..goh..al die emoties.. al gevoelens..en ik wil zo graag dat je alleen inslaap leert vallen..vanwege de opvang.. huilen..
5 maanden geleden
Heftig al jullie verhalen! Hopelijk zijn de kindjes er snel doorheen!!
Durf het zowat niet te schrijven maar hier had ik de sprong erger verwacht😳😳 slaapjes overdag gingen de laatste weken wel met wat moeite en ‘s nachts ongeveer 1,5 week om 04:00 wakker geworden omdat ze wilde drinken. Sinds dit weekend gaan de slaapjes overdag als een tierelier! Ik ben benieuwd of de regressie hier ook in verwerkt zat of dat dat nog moet komen🙈 ze is nu 18,5 week. Volgens de oei ik groei app nog 5 dagen te gaan voor sprong 4🤞🏻