946 Reacties

5 maanden geleden

Hier flink aan het rollen, sinds gisteren van rug naar buik. Van buik naar rug lukte eerst wel, nu even niet meer en dat zorgt voor frustratie bij haar. Verder veel mopperen en huilen (soms ook echt krijsen), ogen en wangetjes rood. We zijn met een grotere speen gestart en de voeding opgehoogd omdat ze ook gewoon meer honger had, ze krijgt nu 5x 180+6. Nog niet gestart met de oefenhapjes omdat we ook snel moesten afbouwen met het inbakeren aangezien ze al naar haar zij begon te rollen en ik haar ook niet teveel veranderingen in een keer wil geven. Heeft ook vrolijke momenten en voor het eerst horen we haar lachen met geluid wat ook super schattig is! Verder druk met alles onderzoeken. Spiegels vind ze leuk, rammelaars ook. De nachten sliep ze eerst van 22.30u tot 07.00u, echter vanochtend was het 04.30u. Gelukkig verder nog geen nachtvoedingen hoeven geven, maar ben er bang voor dat dit ook nog komt. Al heb ik het gevoel dat we nu in de piek zitten.

5 maanden geleden

Reactie op Ilmi

Bij twijfel gewoon bellen, hier ook al paar keer oorontsteking gehad nameli ...
Kan dat als hij geen koorts heeft, geen rode oortjes of grijpen naar de oortjes en het verder totaal niet erg te vinden om op zijn rug te liggen? Het is echt puur het slapengaan waar hij bij krijst, verder vind ie alles leuk (tot hij zich verveeld haha).

5 maanden geleden

Reactie op Hermelijn

Kan dat als hij geen koorts heeft, geen rode oortjes of grijpen naar de oor ...
Oh dan weet ik het niet idd. Hier nooit echt koorts, maar wel oortjes grijpen en niet plat willen liggen. Geen keelontsteking? Drinkt wel goed ?

5 maanden geleden

Reactie op Ilmi

Bij jullie ook telkens zo vroeg wakker dus? Hier vanochtend prima dutje, nu ...
Ja elke keer rond 06:00!

5 maanden geleden

Ik denk dat mijn zoontje nu ook nog eens er bovenop verlatingsangst heeft..kan vanaf 5mnd..en dat is volgende week..😱 herkent iemand dit ook nog meer?

5 maanden geleden

Van lekker doorslapen naar 2 nachtvoedingen, terwijl overdag in eigen bed slapen beter gaat dan ooit… Is er iets wat je hier tegen kunt doen. Bijvoorbeeld overdag voedingen of slaapjes anders indelen?

5 maanden geleden

Meh al in m’n gezicht aan t grijpen, pppppppp, ggggggg, kgggggggg sinds 4h🥲🥲😂

5 maanden geleden

Reactie op MumOfTwo

Ik denk dat mijn zoontje nu ook nog eens er bovenop verlatingsangst heeft.. ...
Ja! Ons zoontje is 4,5 maand.. gaat richting de 5. Maar hij wil opeens niet meer slapen zonder mama 😭

5 maanden geleden

Reactie op emis

Hier ook hoev weken is jullie baby
Doodvermoeiend he. Ze wordt 2 juni 5 maanden

5 maanden geleden

Reactie op emis

Hier ook hoev weken is jullie baby
En die van jullie dan?

5 maanden geleden

Wat een gedoe. Onze peuter vind het sinds een paar dagen ook ineens een goed idee om de dag om 05:00 uur te beginnen en de baby ook rond dat tijdstip. Vannachattook weer meerdere keren wakker naast de voedingen en vanaf 04:30 brabbelen, vooral heeeeel veel de benen in de lucht gooien en wel moe zijn. Sliep ze even een half uurtje en toen begon het weer opnieuw. Gisteren rolde ze per ongeluk voor het eerst van buik naar rug.

5 maanden geleden

Reactie op Ilmi

Wat een gedoe. Onze peuter vind het sinds een paar dagen ook ineens een goe ...
Vindt*

5 maanden geleden

Reactie op Ilmi

Oh dan weet ik het niet idd. Hier nooit echt koorts, maar wel oortjes grijp ...
Ja drinken gaat allemaal prima, hij krijgt 4x180+6 en die gaan meestal allemaal op, daar lijkt hij wel voldoende aan te hebben.. Hij heeft wel heel veel last van moeizame ontlasting, vaak maar 1-2x per week. Daar hadden we tot vorige week zakjes macrogol voor maar daar mochten we mee stoppen van de huisarts omdat het beter ging maar daar zijn we gister toch maar weer mee begonnen voor het geval dat het probleem is. Gisteravond gewoon wéér, 3 uur achter elkaar gekrijst en uiteindelijk maar een flesje gemaakt , daar is ie bij het drinken in slaap gevallen om 22:40 😟 toen was ie 3 kwartier later nog eens aan het huilen maar zodra ik em oppakte sliep ie verder. Ik word er echt wanhopig van, ben zelf ook super gespannen en dat helpt natuurlijk ook niet.

5 maanden geleden

Misschien een fles extra standaard geven? Dan toch extra vocht binnen, wat misschien ook goed voor de ontlasting is?

5 maanden geleden

Reactie op Lisse84

Misschien een fles extra standaard geven? Dan toch extra vocht binnen, wat ...
Ik heb niet het idee dat hij daar per se behoefte aan heeft, hij drinkt ze meestal ook niet leeg als ze dichter op elkaar zitten. Tot hij zo overstuur was dit weekend sliep hij ook de nacht door zonder behoefte aan meer dus betwijfel of dat de oplossing is... Net wel een megaspuitluier gehad, hopelijk lucht dat een beetje op maar het had nog niet direct effect. En maar weer de huisarts gebeld voor een verwijzing naar de kinderarts deze keer, hopelijk kunnen we daar snel terecht.

5 maanden geleden

Reactie op Hermelijn

Ik heb niet het idee dat hij daar per se behoefte aan heeft, hij drinkt ze ...
Het was ook een suggestie, als hij ze nu niet altijd leegdrinkt idd niet extra geven. Super dat je de huisarts gebeld hebt, dit is natuurlijk niet fijn voor de kleine man! Hopelijk kun je snel terecht 🍀

5 maanden geleden

Reactie op Ilmi

Wat een gedoe. Onze peuter vind het sinds een paar dagen ook ineens een goe ...
Hier is het de laatste paar dagen ook vanaf 4:00 wat onrustig, begint rond 4:00 te brabbelen en idd die benen omhoog te gooien 😂 en dan is het elke 3 kwartier/uur speentje terug geven, en dan slaapt ze nog wel verder gelukkig!

5 maanden geleden

Hebben jullie ook dat aan het einde van de sprong (althans volgens de app) je baby niet perse langere dutjes doet (nogsteeds max 45 min) maar bij het wakker worden wel sneller weer in slaap komen door speen/aai over het hoofdje oid? Ik kreeg mijn zoontje eerder met geen mogelijkheid meer in slaap na een 45 min dutje maar merk de afgelopen 3 dagen dat ik makkelijker kan verlengen…

5 maanden geleden

Reactie op Kksg92

Hebben jullie ook dat aan het einde van de sprong (althans volgens de app) ...
Ja dat merk ik hier ook! Ze slaapt hier nu dus wel langer achter elkaar, en vaak alleen een speentje nodig voor een verlengt slaapje :)

5 maanden geleden

De sprong 4 hier voorbij maar mijn kleine gaat ineens slechter slapen! Hoe kan dat dan