946 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op DD94
Pfffff is er een moeder hier die al ervaring heeft met dat het na de slaapr ...
Het gaat hier ook echt beter! Ik merk vooral overdag verschil. Slaapt nu uit zichzelf 1 tot soms wel 2,5 uur 😍 hij valt sinds een week ook zelf in slaap. Ik geef hem een kus en dan ga ik zijn kamertje uit en valt hij zelf in slaap.
5 maanden geleden
Reactie op DD94
Wat fijn dat jullie echt al verschil merken na de regressie! Hoeveel weken ...
Hier zaten we er vrij vroeg in met 14 weken (zoontje geboren met 41+4). Het slapen zowel overdag als 's nachts ging moeizaam. Sinds de regressie over is slaapt hij door (behalve nu even, aangezien het 04:15 is haha) en valt hij zelf in slaap 😊
5 maanden geleden
Hier 21 weken en we zijn er denk ik sinds een dikke week doorheen nu. Heeft denk ik een week of 3/4 geduurd dat het echt drama was.
5 maanden geleden
Na weken onrust en veel wakker slaapt ze sinds een paar dagen zonder voeding door van 22:30– afwisselend 6-7:30🥹de voeding afgebouwd omdat ze dag en nacht steeds omwisselde en slechter dronk overdag omdat ze gewoon geen honger had.
Binnen 2 dagen was ze van de nachtfles af. Ze werd wakker uit gewoonte en dronk m dan leeg maar overdag niets meer. Nu wordt ze nog wel onrusfig om een speentje of knuffel maar dan ligt ze lekker tussen ons in dus dat is zo gepiept🥹 ook van 7-9 flessen naar 5-6 hierdoor en meer rust.
Maar zoooo wat komt die vermoeidheid eruit dan zeg. Ben ineens niet vooruit te branden zonder koffie HAHHAHA ik voel gewoon de adrenaline klap fysiek van de afgelopen maanden mijn lichaam verlaten🫣💀 maar even extra lief zijn voor ons en veel bed knuffel chill daagjes en wat wandelen/poetsen 🤭🤍
Het komt goed dames💕💕💕💕
5 maanden geleden
Reactie op Beeb.
Na weken onrust en veel wakker slaapt ze sinds een paar dagen zonder voedin ...
Ah wat een fijne berichten! Lekker genieten mama!
Hoe hebben jullie de voedingen afgebouwd? Ik zit op drie voedingen in de nacht (bv) maar niet allemaal even nodig naar mijn idee. Maar zonder borst niet te troosten. Hij valt ook niet aan de borst in slaap dus denk geen associatie.
5 maanden geleden
Reactie op Kksg92
Ah wat een fijne berichten! Lekker genieten mama!
Hoe hebben jullie de voe ...
Dankjewel 🥺 lief🫶🏼 Nouu ze krijgt de fles maar nam dan ook geen genoegen met speen dacht ik.
Dat klopte ook haha! Ik ben begonnen met de fles gelijk wegleggen als ze wegdommelde en haar dan verder in slaap aaien/knuffelen en zodra ze sliep weer wegleggen. Dus niet de hele voeding proberen te gevenZ
Bij “zoeken” elke keer aaien en speentje geven. Op momenten dat ze daar niet rustig van werd legde ik haar tussen ons in, met mijn arm over haar buikje en mijn gezicht naast hare. En poef gelijk in diepe slaap. Door de druk op haar buikje en mijn geur denk ik.
De eeeste nachten werd ze vaak even wakker en viel ze weer weg. En nu wordt ze steeds minder onrustig wakker.
Eigenlijk elke keer blijven aaien knuffelen. Als ze ècht wakker wordt en gaat huilen dan weet ik dat ze voeding wil maar dat is gewoon nul keer voor gekomen. Vaak zodra ze bij mij ligt, of ik naast haar co sleeper valt ze weg.
Sochtends dsxht ik dan: nou nu wil ze wel. Dronk ze nog niet leeg hahaha uiteindelijk nu rond 7.30-8.30 drinkt ze m pas leeg dus ik weet dat alles ervoor gewoon een krampje, scheetje, iets is.
Soms duurde het ook wat langer, maar omdat ik zo vaak al had gezien dat ze geen voeding leeg dronk: trooste ik haar ook zelfverzekerder ipv twijfel om fles.
Het viel mij ook op dat elke keer als ze wakker werd of hard op de speen zoog: ze scheetjes liet oid dus ik gok dat het vaak ook gewoon de darmpjes waren 🤭💀nu slaapt ze ook steeds rustiger in de co sleeper. Dus gewoon hier een kwestie van heel vaak aangeven dat wij er zijn 🤍 maar ook echt met rust en haar nief zsm rustig willen hebben. 🫣🤪 gewoon haar momentje laten zijn en liefdevol aanwezig blijven.
Zal natuurlijk ook verschillen met of je kindje al genoeg krijgt in de dag zelf! Ik zag dit en alles klopte.
Googelen op: night weaning (van nachrfles af) dan kan je signalen vinden of je baby er klaar voor is en hoe je dit kan doen 🤭 je kan ook met 20-30ml afbouwen bijv maar hier liet ze ze gewoon direct allemaal vallen 😂
5 maanden geleden
Reactie op Beeb.
Dankjewel 🥺 lief🫶🏼 Nouu ze krijgt de fles maar nam dan ook geen genoegen ...
Wauw dank je wel voor je uitgebreide uitleg! Ik wil hem denk ik inderdaad te snel weer in slaap hebben in de nacht 🥲 ik zal vannacht eens proberen of het wat uithaalt! Al zou er maar 1 voeding vanaf gaan zou al schelen!
Maar wat fijn dat dit werkt voor jullie! ☺️altijd fijn als je iets probeert en dat dat dan ook nog blijkt te werken! 😜
5 maanden geleden
Reactie op Beeb.
Na weken onrust en veel wakker slaapt ze sinds een paar dagen zonder voedin ...
Hoe heb jij de nachtfles afgebouwd? Ik zit precies met hetzelfde probleem. Hij komt zoveel in de nacht en het makkelijkste is hem de borst aanbieden. Maar hierdoor tankt hij zichzelf zo vol in de nacht dat hij de ochtendvoeding overslaat en verder overdag echt super slecht drinkt.
5 maanden geleden
Reactie op Sanne35
Herkennen jullie heel snel overprikkeld en daardoor overstuur ook als een o ...
Ja, ik herken dat wel. Wij merkten het echt vooral met naar bed brengen dat hij echt de dag moest verwerken door hard te huilen of heel erg te woelen in slaap. En vaak als hij overprikkelt was werd hij ook vaker wakker. Nu we door de sprong heen zijn, trekt hij het wat beter ☺️
5 maanden geleden
Onze dochter van 18 weken slaapt overdag enkel op ons (korte dutjes van max 45min), vooraf moeten we steeds wiegen en gaat altijd gepaard met huilen. Voor de nacht in te gaan vaak ook wiegen. Ik lees vaak dat ze moeten leren om zelfstandig te slapen. Hoe kunnen we haar dat leren + wanneer beginnen we hiermee? Tips zijn welkom