946 Reacties
5 maanden geleden
Slaapjes in bed zijn ineens drama en dan met een minuut op m’n arm in slaap.. bij wegleggen meteen wakker en krijsen 😵💫 op m’n arm meteen weer stil en in slaap. Hoort dit ook bij de regressie? Tips? Of gewoon uitzingen en doen waar ze behoefte aan heeft? Verre van ideaal want zit al sinds de geboorte met haar in m’n armen tijdens slaapjes en waren net een maandje zover dat ze 40 minuten slaapjes in haar bed deed en daarna verlengen op m’n arm 🫠
5 maanden geleden
Reactie op Samvang
Slaapjes in bed zijn ineens drama en dan met een minuut op m’n arm in slaap ...
Gewoon op je arm laten slapen. Evt half uurtje later proberen weg te leggen. Anders gewoon ff op je arm. Is tijdelijk. M'n dame slaapt sinds gisteren ineens 2 uur overdag. In eigen bed. 17 weken nu ook weer.... wel even wennen haha.de slaapjes worden vanzelf langer
5 maanden geleden
Reactie op Steffy22
Onze dochter van 18 weken slaapt overdag enkel op ons (korte dutjes van max ...
Ze leren het zichzelf aan door die slaapregressie. Maar door jou warmte in je armen kan je ze er wel bij helpen(geborgenheid). (Is mij verteld) en is ook bij m'n andere kind gelukt. Bij het ene kind duurt de regr. Langer dan bij de andere. Rust en regelmaat
5 maanden geleden
Reactie op Bcv
Gewoon op je arm laten slapen. Evt half uurtje later proberen weg te leggen ...
Dank je wel voor je reactie! Ging dit ineens of heb je haar hier intensief bij moeten helpen? Het is inderdaad wat het is, maar soms zakt de moed me even in de schoenen 😳 vooral omdat ik al 5,5 mnd zo zit. Ze is 5 weken te vroeg geboren en begreep dat je ook met slaapjes naar gecorrigeerde leeftijd moet kijken. Dus eigenlijk is ze nu pas 18 weken gecorrigeerd. Hoop op snel verbetering!
5 maanden geleden
Reactie op Samvang
Dank je wel voor je reactie! Ging dit ineens of heb je haar hier intensief ...
Ging ineens. Heb ook een paar weken overdag in de armen gezeten. Zodat ze langer ging slapen. Mocht ook v.h consult.b. Was ook op eigen gevoel. Heb wel een ruis knuffel naast haar liggen,helpt ook wel. Ze zeggen ook niet voor niets dat het een lange fase is. Maar het komt echt goed😃
5 maanden geleden
Reactie op Steffy22
Hier ook tot 3,5 maand bijna elk dutje op de arm gedaan. Mij zakte ook vaak de moed in de schoenen en toch ook het gebrek aan even je ‘handen’ vrij. Maar zo rond 3 maanden toch 1 a2 dutjes in bed proberen en dan half in slaapwiegen en dan wegleggen erbij blijven en Shhhh zeggen en als hij te zeer huilen toch weer oppakken of op de billen kloppen (4s methode) . Dit steeds meer opgebouwd en het was ook vaak een kort dutje die ik dan weer deed verlegen in de armen en nu sinds 2 weken kan ik hem wakker wegleggen. En dit ging ook ‘opeens’ zonder te veel strijd. Nu wilde hij gisteren niet slapen en sliep die voor het eerst in 2 weken weer in mijn armen en stiekem vond ik het even weer heerlijk. En vandaag slaapt die alweer 2 dutjes in bed dus ik geloof ook niet in verwennen. Succes!
5 maanden geleden
Reactie op Steffy22
Baby's moeten niks. Het is heel normaal dat ze hulp nodig hebben om te slapen. Alleen sommige ouders hebben het liever anders. Wij blijven altijd zitten bij onze oudste van 3. Vroeger was dat een half uur, tegenwoordig 5 minuten. En weetje, ik mis het soms. Dat ze bij me in slaap viel aan de borst of in mijn armen. Nu met de jongste doen we het weer zo. Ieder zijn ding, kijk vooral naar wat voor jullie werkt. Als het teveel van je vraagt om te wiegen, dan zou je een slaapcoach kunnen inschakelen die je hier liefdevol bij helpt. Maar nogmaals: baby's moeten niks. 😘
5 maanden geleden
Reactie op romyvb1990
Baby's moeten niks. Het is heel normaal dat ze hulp nodig hebben om te slap ...
Helemaal eens! Bij onze oudste (in sept 3) blijven we ‘‘s avonds ook nog vaak even bij liggen om te ontprikkelen en te kletsen. Er was een tijd dat hij aan de borst kon ontprikkelen. Hij vindt het gezellig en heeft ook even 1:1 tijd nodig. ‘s Middags valt hij wel lekker zelf in slaap, maar soms ook niet. Kleintjes hebben je nog zo nodig! En het is helemaal niet erg. Ze kunnen straks snel genoeg zelfstandig slapen, maar soms bij mama nog even niet.
5 maanden geleden
Na een dag zoals vandaag (de nacht was kut, elk slaapje overdag was kut en ook deze avond was kut) sorry, even ontluchten. Maar na een dag zoals vandaag vind ik het altijd zo even fijn om in dit topic reacties van ervaren moeders te lezen die aangeven dat het echt een keer goed komt. Dus bedankt daarvoor ❤️
5 maanden geleden
Reactie op DD94
Na een dag zoals vandaag (de nacht was kut, elk slaapje overdag was kut en ...
Hier sluit ik me echt bij aan. Nu alweer 1,5 uur bezig om haar in slaap te krijgen. Normaal slaapt ze direct weer in de nacht. En ik weet dat het vanaf 04:30/05:00 ook weer gedonder is 😪
5 maanden geleden
Hooii,
Mijn baby van 5 maanden sliep altijd goed.. Ze sliep niet door maar ze ging rond half 7 naar bed, werd 1 of 2 keer wakker voor voeding en sliep dan tot 7 uur ongeveer weer. Nu is het al een tijdje minder goed en werd ze vaker wakker. Alleen lijkt het elke dág erger te worden. Ze wordt soms wel 8x wakker en wil dan haar speen en valt weer in slaap. Nu was dit eerst ‘s nachts maar nu begint het al een halfuur nadat ze in bed ligt. Dit betekent dat ze dus in de 11/12 uur dat ze slaapt, soms wel 12 keer wakker wordt. Ik word langzaam aan gek. Hoort dit ook bij een regressie? Ik heb verder alles al geprobeerd. Ze heeft een volle buik, normale slaapjes overdag, goede wakkertijden, ze heeft het niet warm/koud enz. Overdag is ze overigens suuuper vrolijk.
5 maanden geleden
Reactie op Hayyy
Hooii,
Mijn baby van 5 maanden sliep altijd goed.. Ze sliep niet door maar ...
Wij leggen onze kleine gerust om 6 uur nog neer voor een dutje, en regelmatig slaapt ze dan pas half 7. Zou jouw kleine misschien bijvoorbeeld tussen half 8 en half 9 nog wakker kunnen zijn? Of is dat raar?