946 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Hayyy

Hooii, Mijn baby van 5 maanden sliep altijd goed.. Ze sliep niet door maar ...
Het is slechts een tip maar Ik zou beginnen met echt proberen de speen af te bouwen of weg te doen, de speen is bij mij de grootste boosdoener geweest.. elke keer als die uitvalt word hij wakker en daar word je zelf ook niet vrolijk van. Tot 9 maanden raken ze niet emotioneel gehecht dus de beste tijd om af te bouwen is tussen 3-8 maanden.. ik zelf gebruik nu sinds een week de ferber methode , dit werkte perfect vanaf dag 1 en na een paar dagen kon hij ook als hij ‘s nachts wakker werd gewoon zelf terug in slaap vallen, je moet hiervoor wel echt consequent zijn ivm dat het ook een routine van geruststelling is, dus of aan beginnen of niet aan beginnen . Is niet voor iedere ouder weggelegd en iedereen doet het natuurlijk op zijn of haar manier, maar dit is voor mijn zoontje van 4,5 maand echt een saver! Geen speen meer, met deze methode geef je je kindje de kans om zelf in slaap te leren vallen zonder dat je heel snel ernaartoe gaat en het kindje dus niet de kans krijgt. Misschien werkt het ook voor jou, succes!🥰

5 maanden geleden

Reactie op JoyceEnMason

Het is slechts een tip maar Ik zou beginnen met echt proberen de speen af t ...
En ik zou ook goed in de gaten houden wanneer je kindje echt een nacht voeding nodig heeft, soms is het een gewoonte en kan een gewoonte erger worden( dit kan, betekend niet het zo is ) mijn zoontje kan zonder nachtvoeding maar weet natuurlijk niet hoe dit met jouw kindje is 😊

5 maanden geleden

Reactie op IlsedePilse

Wij leggen onze kleine gerust om 6 uur nog neer voor een dutje, en regelmat ...
En mijn zoontje krijgt standaard elke avond om 18:15 een badje , half 7 de fles en slaapt om 19:00-05:00 word dan wakker en slaapt terug tot 07:30/08:30. Maar dit is wel echt dankzij de methode die ik eerder uitlegde, ikzelf vind 8-9 te laat ivm wakkertijden, meestal drie dutjes en soms een 4e van 16:30 tot 17:15/17:30. Maar niet langer of later hiermee haal je ook de slaap druk er af😊

5 maanden geleden

Reactie op JoyceEnMason

En mijn zoontje krijgt standaard elke avond om 18:15 een badje , half 7 de ...
Oh oops, zie nu dat het niet dezelfde persoon is😂 sorry!

5 maanden geleden

Het in slaap vallen duurt hier echt meeega lang. Terwijl ze echt supergoed haar moeheidssignalen aangeeft.. Iemand tips?? Of is het gewoon even dealen met..😅

5 maanden geleden

Ik heb eindelijk het gevoel dat de kleine uit de slaap regressie komt. Hij begon vrij duidelijk op 3 mei en dus pas een maand later merk ik verbetering. Voor ons ging de kleine vooral snachts veel vaker wakker worden en vrijwel altijd ook eten, dit werd gedurende de maand steeds erger.. Dit betekende dat ik veel nachten 5 keer aan het voeden was, en ook daarnaast af en toe zonder eten in slaap sussen. Afgelopen nacht was het eindelijk weer gewoon 3 keer. En ze lag zelfs om 7 uur toen mijn wekker ging voor werk nog lekker te tukken. Sinds paar dagen geleden zag ik langzaam wat verbetering en nu ben ik voorzichtig optimistisch. Nu is 3 keer nog steeds niet super makkelijk maar echt een stuk beter te doen. Dus jippie!

5 maanden geleden

Als ik sommige verhalen hier lees mag ik echt niet klagen.. maar pff wat een nacht.. Vannacht was mijn dochtertje 3.30 tot 5.00 uur heletijd aan het huilen ( en dan ben je bij haar en dan lacht ze, wat een Clown hahaha 😂). En gister avond ook al van 22.00 tot ongeveer 00.30 denk ik?? Dit heeft ze tot nu toe niet vaak gehad dus ik mag echt niet klagen. En meestal slaapt ze al best lang door wat ik knap vind hoor ,maar waarom moet dit altijd als ik mega vroeg moet opstaan?? Okee sorry heb toch even geklaagd. Ben vandaag echt minder te genieten merk ik 😅. Helaas een lange werkdag vandaag. En nu mis ik haar vreselijk.... 😥

5 maanden geleden

Reactie op emis

Echt slooopend dit man ik loop als n zombie erbij😂 mijn huis is een bende ...
Hahahah nou dit dus! Hier maakt ze er ook een potje van🥴

5 maanden geleden

Reactie op Sannetjehoi

Het in slaap vallen duurt hier echt meeega lang. Terwijl ze echt supergoed ...
Wij maken hier hetzelfde mee met ons zoontje, hij gaat dan ook tekeer, vechten en wakker willen blijven terwijl hij heel moe is…. Dit kan gerust een uur doorgaan zo. Erg vermoeiend. Maar het is denk zoals ze hier zeggen, dealen ermee en hopen dat het gauw voorbij is 😬

5 maanden geleden

Reactie op Nahar

Wij maken hier hetzelfde mee met ons zoontje, hij gaat dan ook tekeer, vech ...
Och.. laten we het hopen.. Er staat nog een weekje voor sprong 4. Hopelijk is het daarna weer beter🤞🤞

5 maanden geleden

Reactie op Sannetjehoi

Och.. laten we het hopen.. Er staat nog een weekje voor sprong 4. Hopelijk ...
Moet je uitgaan van alleen de lastige fase van sprong 4 of de gehele??? Want dan duurt het bij ons nog tot 9 juli (sprong 4 helemaal) 🤦🏻‍♀️😩

5 maanden geleden

Ik heb hier een zoontje van nu bijna 5 maanden en vraag me af of wij de slaapregressie achter ons hebben of juist er midden in zitten. Voor paar weken terug werd hij onrustiger in de nacht met vaker foppie en soms echt bij je willen zijn en moeilijker in slaap komen. Vervolgens werd hij vorige week ziek (buikgriep) hij dronk toen echt bijna niks meer echt heel zielig. Nu we daar uit zijn hoopte ik dat de nachten ook wat rustiger zouden worden maar ipv dat hij nog maar 1x in de nacht kwam voor voeding zitten we nu op 2x. Hij pakt alleen nog 11 tot 4 aan 1 stuk en vanaf 5 blijft hij onrustig en neem ik hem bij me om nog even een uurtje te kunnen slapen. Is dit slaapregressie of is hij voeding aan het inhalen van vorige week?

5 maanden geleden

Reactie op Nahar

Moet je uitgaan van alleen de lastige fase van sprong 4 of de gehele??? Wan ...
Lastige fase is het moeilijkst daarna komt de fase waarin ze hetgeen wat ze geleerd hebben dat ook kunnen laten zien. Want als die rustige periode is afgelopen komt direct de volgende sprong dus als je alles zou mee moeten tellen dan zou je een hele lange sprong hebben van een jaar 😅

5 maanden geleden

Reactie op Nahar

Moet je uitgaan van alleen de lastige fase van sprong 4 of de gehele??? Wan ...
Ik tel inderdaad tot de lastigste fase, anders was het bij ons ook 2 juli en daarna begint sprong 5 dan al gelijk😅 bij ons is de lastige fase nog 6 dagen

5 maanden geleden

Mevrouw weer om 08:45 in bed gelegd na wakker tijd + signalen van moeheid en nu mijn man is nu nog steeds met haar bezig. Ik ben voor het eerst in 5 maanden de deur even uit (emdr) en uitgerekend nú gebeurd het😪. En dan ook nog een peuter die de nodige buien momenteel heeft😪

5 maanden geleden

Reactie op Ilmi

Mevrouw weer om 08:45 in bed gelegd na wakker tijd + signalen van moeheid e ...
Hier nog eentje die weigert om middagdutjes te doen. Vanavond weer drama ☹️

5 maanden geleden

Hoe doen jullie dit???? Onze dochter die draait sinds kort veel in bed. Ook op haar buik. En soms word ze wakker en dan gaat ze met haar hoofd tegen de zijkant van het bed. Ze is dan ontroostbaar. En slaapt dan alleen verder bij ons in het bed. Nu al 2 weken zo. Eerder sliep ze van 20:00 tot 08:00 in eigen bedje. Wat ik al heb geprobeerd heb: - slaapzak, maar blijft rollen en vervolgens zichzelf wakker houden. - laken strak onder matras doen. Maakt ze zelf weer los of trekt over zich heen. - elke keer weer goed leggen en speen in zodat ze blijft slapen, maar dat breekt me ook echt op. Pfffffff deze slaap regressie is heftig. Gisteren blijven lachen gieren brullen tot 23:00. Lag al vanaf 20:00 met d’r op bed omdat ze zo moe was. Maar eenmaal in bed klaar wakker.

5 maanden geleden

Hier echt precies hetzelfde liedje… Qua tijden is ze er ook heel precies in, telkens rond 03:00 😮‍💨 Ik heb nu een Snoozzz slaapwikkel besteld. Puur als overbrugging totdat ze wel zelf terug kan rollen naar haar rug (overdag oefenen we veel). Mocht dit dé tip zijn, dan laat ik het weten!

5 maanden geleden

Hier viel het gelukkig allemaal mee (knock on wood) en was het 4-5 dagen wat heftig. De kleine mocht in ons bed slapen en kalmeerde best snel toen ik hem vasthield bij een huilbui etc. Dus geen erge dingen aan de hand maar ik zie nu ook niet per se opvallend nieuwe dingen qua ontwikkeling, haha. Hij is gewoon vrolijk en lief, drinkt goed (bv)… nu 22 weken, en ik ben benieuwd naar sprong 5

5 maanden geleden

Hier is het nu heel erg vooral met de dutjes. Tips als white noise, donkere kamer/ruimte, ritueeltje,badje, hangmat met motor voor wiegen, slaapzak, wiegen etc…. Niks lijkt momenteel te helpen. Hij slaapt precies 30 min (ik zet een stopwatch) en dan zijn de oogjes ineens wijd open! Wanneer ik probeer hem snel weer in slaap te wiegen, gaat hij protesteren en om zich heen kijken en geluidjes maken 😆man man man….. wat is dit zwaar 😂. En de flesjes zijn ook een drama. Het is een fase toch??? 😳🥲😅