946 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op DD94

Ik ook.. maar zoals vannacht geef ik de speen en dan pakt ze altijd gelijk ...
Jaaaa herken het zo hard 🙈 wij mogen echt niet klagen over hoe onze dochter slaapt maar al slaapt zij een hele nacht door, slaap ik nog onrustig door het continu ‘aan’ staan 🤷🏻‍♀️😴 echt vermoeiend

4 maanden geleden

Onze zoon wordt, na een nachtvoeding, elke dag tussen half 6 en 6 uur wakker. Hij is dan nog moe. In zijn eigen bed slaapt hij niet meer, maar als hij tussen ons in ligt is hij zo weer vertrokken en slaapt hij gemakkelijk nog een uur. Wil hier eigenlijk geen gewoonte van maken, omdat je af en toe ook die horror verhalen hoort over samen slapen. Iemand een idee wat ik hiermee kan?

4 maanden geleden

Reactie op Kim192

Onze zoon wordt, na een nachtvoeding, elke dag tussen half 6 en 6 uur wakk ...
Mijn dochter wordt ook standaard wakker, wel wat vroeger.. rond 4.30/5.00. Soms op te lossen met een speen, maar 9/10 beland ze tussen ons in en slaapt dan door tot 7.00. Ik vond dit op het begin ook “vervelend” en was bang dat ze eraan zou wennen. Ook omdat ik verhalen lees en hoor dat sommige kinderen tot hun 8ste bij papa en mama liggen. Maar ik heb me erbij neergelegd. Ze is nog zo klein, heeft ons nodig en alles is straks nog af te leren. Overdag en meer dan de helft slaapt ze gewoon in haar eigen bed en dat houden we gewoon vol.

4 maanden geleden

Reactie op Kim192

Onze zoon wordt, na een nachtvoeding, elke dag tussen half 6 en 6 uur wakk ...
Sorry, te snel verzonden. Maar geen tips wat je ermee kan doen om het op te lossen, maar mij heeft het geholpen om het gewoon te accepteren 😊 terwijl ik ook vaak in de nacht sta van kut weer mislukt maarja.. komt echt vanzelf goed

4 maanden geleden

Reactie op DD94

Mijn dochter wordt ook standaard wakker, wel wat vroeger.. rond 4.30/5.00. ...
Ik zeg altijd maar: als ze 18 zijn willen ze echt niet meer tussen papa en mama in liggen hoor 😂 En ik had ergens gelezen, vraag me niet waar, dat Nederland 1 van de weinig landen is waar het samen slapen met een baby een soort van no go is!

4 maanden geleden

Reactie op DD94

Sorry, te snel verzonden. Maar geen tips wat je ermee kan doen om het op te ...
Ja dat is ook zo. Vind het ook wel gezellig, maar wil hem nergens aan laten wennen. Hij zal het wel nodig hebben dan.

4 maanden geleden

Hier sinds paar dagen volop in de slaap regressie. Wat laat 4,5 maand dus had hoop dat het bij ons meeviel. Ha ha ha grap van de eeuw was dat.. Meneer is echt elke uur a twee wakker en als hij wel slaapt is het zo onrustig. Continue met de armen en benen slaan. (Herkennen jullie dit?) Hij ligt niet ingebakerd, wel onder een Fedde en Kees laken.. maar die handen continue in zijn gezicht wrijven. 😭 Hopelijk snel weer voorbij..

4 maanden geleden

regressie of niet... Eerder sliep onze kleine prima door, maar nu na een weekje elders (sliep toen bij ons) istie opeens bijna elke avond na 3 uur (11 uur laatste voeding) wakker... Nu vannacht deed ik voor het eerst even mijn pink erin ipv voeding en slieptie weer... Kortom ik zit even te puzzelen wat het nu is...

4 maanden geleden

Pfff hier ging het ook prima…maar zijn op vakantie en mevrouw is al twee nachten vanaf 2/3u in de nacht klaar wakker en twee uur later is ze zo moe maar komt ze niet in slaap. Weet niet of het de vakantie is, slaapregressie of een sprong. Maar we zien ineens ontzettend op tegen de nachten. Zit er zelfs aan te denken om naar huis te gaan. Maar zouden thuis goed hetzelfde feest kunnen hebben.

4 maanden geleden

Reactie op Fikalover

Pfff hier ging het ook prima…maar zijn op vakantie en mevrouw is al twee na ...
hier ging het weer goed, even afwachten...

4 maanden geleden

Whaaaa ik wil zo graag slapen! 😞 Lig hier al een week rond 20u met hem tegelijk op bed en elke x slaapt hij een klein uurtje dan weer zooo lang wakker, huilen, gedoe drama. Alleen maar getroost willen worden door de borst en niet meer zelf in slaap vallen. Nu heb ik opgeteld bijna 4 uur geslapen afgelopen avond/nacht. Zoveelste nacht achter elkaar. Daarvoor al 2 maanden blokjes van 2 uur slaap. Komt er nog eens een einde aan en kan ik een x 4 uren achter elkaar slapen ofzo... ik zit er zoooo doorheen.

4 maanden geleden

Reactie op Ann9319

Whaaaa ik wil zo graag slapen! 😞 Lig hier al een week rond 20u met hem teg ...
Hier ook al zo sinds eind april. Ik slaap ongeveer 2-3 uur per nacht. Kon in de kraamweek nog meer uur slapen dan de afgelopen paar maanden😭

4 maanden geleden

Reactie op Ann9319

Ah, wat rot om dit te lezen. Ook jij bent belangrijk en jouw gemoedsrust! Ik lees dat je borstvoeding geeft, wat fijn. Alleen dan wordt een nachtje zonder baby lastig, want dan moet je alsnog kolven. Ik heb wel vaker van mensen gehoord dat je vanaf 6 maanden een slaapconsult kan doen en dat dit voor velen wonderen kan verrichten. Ik gun je namelijk de rust die jij ook nodig hebt om een geweldige mama te zijn. ♥️ Hopelijk kun je snel wat meer slaap krijgen en wordt het allemaal wat gemakkelijker. Blijf goed voor jezelf zorgen! 😘

4 maanden geleden

Reactie op suzanneog

Hier ook al zo sinds eind april. Ik slaap ongeveer 2-3 uur per nacht. Kon i ...
Ohhh wat verschrikkelijk voor je! En dan ook nog werken,? Hoe houd jij je ogen open?

4 maanden geleden

Reactie op sosiix

Ah, wat rot om dit te lezen. Ook jij bent belangrijk en jouw gemoedsrust! I ...
Wat lief! Ik hoop idd dat het bij 6 maand over is. Hij is nu 4

4 maanden geleden

Reactie op Ann9319

Ohhh wat verschrikkelijk voor je! En dan ook nog werken,? Hoe houd jij je o ...
Haha ja gewoon doorgaan. Het is wat het is. Hij gaat vanzelf een keer doorslapen. Ik heb nu nog verlof maar moet over 6 weken beginnen. Hij drinkt overdag om de 4 uur maar wil in de nacht nog steeds om de 3 uur. Maar hij wordt vaak ook gewoon wakker en dan moet ik hem weer in slaap helpen

4 maanden geleden

Reactie op Ann9319

Dikke knuffel voor jou! Heb je de oortjes al eens laten checken? Hier bij beide kindjes dus drama door oorontstekingen en ze trokken niet eens aan het oor. Alleen stil als je ze vasthoudt, vaak wakker, huilend wakker worden etc. Plat liggen geeft druk en doet heel veel pijn❤️

3 maanden geleden

Kan de 4 maanden slaap regressie ook later beginnen, rond 5 maanden bvb? In slaap komen gaat nu heel moeizaam.. in slaap blijven ook.

3 maanden geleden

Reactie op Kim192

Kan de 4 maanden slaap regressie ook later beginnen, rond 5 maanden bvb? In ...
Jazeker! Ze noemen het de 4 maanden slaapregressie, maar deze komt vaak ergens tussen de 4 en 6 maanden voor! ☺️

3 maanden geleden

Reactie op xsorayaa

Jazeker! Ze noemen het de 4 maanden slaapregressie, maar deze komt vaak erg ...
Zou wel een verklaring kunnen zijn voor de huidige situatie. Hij kon prima in slaap vallen zelf, nu gaat dat minder. Huilt veel als hij naar bed gaat, wordt veel wakker. Hij is vroeg wakker. Nu op mij in slaap gevallen. Dat is wel even een cadeautje. Onze zoon slaapt in bed overdag 30 minuten. Deed hij altijd al. Nu op mijn arm al een uur.