946 Reacties

6 maanden geleden

Gewoon heel lang er over doen om in slaap te vallen en ze slaapt veel lichter ineens. Herkennen jullie dat ook?

6 maanden geleden

Reactie op Ilmi

Gewoon heel lang er over doen om in slaap te vallen en ze slaapt veel licht ...
Ja, héél herkenbaar. Hier valt hij ook moeilijker in slaap en slaapt hij vele malen lichter. Gelukkig is hij een aantal dagen terug naar zijn eigen kamertje gegaan aan de andere kant van het huis. Daar is het qua verkeer en leefgeluiden een heel stuk rustiger 😅

6 maanden geleden

Volgens mij zitten wij ook in een sprong .... slaapt totaal niet en normaal gesproken slaapt hij aam 1 stuk door, kortom drama en wil ineens ook vaker de fles hij is 7 mei 4 maanden . Alles komt overheen mer sprong 4....

6 maanden geleden

Dag 10: Mijn zoontje heeft vandaag het vandaag heel goed gedaan. Geen sprake van krijsen, humeur, hangerig zijn etc. Was lekker vrolijk aan het brabbelen, lachen etc. Keurig al zijn flesjes van 180 op😊 Heeft overdag heel goed geslapen. 1x een dutje van 3 uur, 2x van 30 minuten en 1x van een uur. Maar nu vertikt hij het om te slapen, ben al bijna 2 uur bezig. Gelukkig krijst of huilt hij niet, hij werkt mee, maar het lukt hem maar niet. Ik hoop echt dat hij vannacht op zn minst langer dan 2,5 uur doorslaapt🫣

6 maanden geleden

Reactie op ssuu

Dag 10: Mijn zoontje heeft vandaag het vandaag heel goed gedaan. Geen sprak ...
Met een kleine op schoot getypt, is wel duidelijk denk😅

6 maanden geleden

Hier lijkt de slaapregressie ook uit fases te bestaan; herkent iemand dit? Waarbij eerst de slaapjes overdag drama waren. Deze gaan nu eindelijk beter, dus ik dacht we hebben het ergste gehad... niks is minder waar; nu zijn de nachten aan de beurt 🤯

6 maanden geleden

Wat een gezeik zeg pfffff ben echt bekaf oprecht. Hazenslaapjes overdag, ‘s nachts klaar wakker na de voeding. Ik heb echt slaap te kort. Hoe lang duurt deze grap😭😭

6 maanden geleden

Wij doen ook mee! De nachten zijn opeens drama! Speentje willen dan uitspugen, huilen Speentje willen. Heel erg woelen , hoofd gaat van links naar rechts en weer opnieuw. Net in slaap vallen en dan wakker schrikken en beginnen we weer opnieuw 😅
Hier is alles eigenlijk goed gegaan merk er eigenlijk niets van snachts. Slaapt gewoon door. Moet wel bij haar zijn en haar handje even vasthouden dan valt ze in slaap voorheen was dit niet zo. Smiddags slaapt ze minder dan voorheen af en toe huilt ze maar dan wel echt krijsen dan geef ik haar ook een fles en is het weer goed. Ik merk alleen dat smiddags dus het patroon is veranderd hopelijk blijven de nachten zoals het nu is🥲

6 maanden geleden

Hoe gaan jullie om met hazenslaapjes? Ik weet inmiddels echt niet meer wat ik moet doen. Onze zoon is met 2.5/ 3 maanden begonnen met hazenslaapjes. Hij valt zelf binnen no time in slaap, maar wordt standaard na 30 min wakker. Eerst was het zijn speen teruggeven, aai over zijn bol en hij sliep weer. Nu ben ik gemiddeld 20 á 30 min bezig om hem weer in slaap te krijgen. We houden de wakkertijden in de gaten, hij heeft een donkere kamer en white noise werkt niet. Als ik hem na zijn hazenslaapje uit bed haal dan stort hij 60 min later in, dus dat is ook geen optie. Alle tips zijn welkom. 😊

6 maanden geleden

Onze zoon doet overdag ook vaak hazenslaapjes. Na 30 min is hij wakker maar wel stil. Ik laat hem meestal nog even liggen (max 30 min) hem gemerkt dat hij dan opnieuw inslaap valt, vaak wel voor nog een half uurtje maar soms ook nog wel eens een uur. Wij houden de wakkertijden ook aan, maar kwam er achter dat zijn wakker tijd iets langer is dan 1,5 uur. Dus leg hem na 1 uur en 45 min weg en slaapt dan wel iets langer. Max uurtje gisteren zelfs bijna 2 uur. (Werkt overigens niet altijd haha)

6 maanden geleden

Reactie op Tuttebel93

Hoe gaan jullie om met hazenslaapjes? Ik weet inmiddels echt niet meer wat ...
Hoi, Heb ik ook hoor, zeker nu sprong 4 is begonnen. Maar wat wel helpt bij mijn zoontje is zijn knuffeltje in handen geven. Hier gaat hij echt mee knuffel en ik moet ook echt wel zijn speen en knuffel geven. Maar uiteindelijk pakt hij hem dan wel door. Ik zeg niks tegen hem speen in zn mond knuffel tegen en hem en ik loop weg Mijn dochter wilde ook al vroeg een knuffeltje houvast hebben

6 maanden geleden

Hier een redelijk positief verhaal na vannacht. Ruim 2 weken is het hier aan de gang. Begon met hazenslaapjes overdag, nu sinds een week drama in de nacht. Vannacht van 23.15 tot 04.45 geslapen, vind ik heel netjes! Alleen nog wat onrustig drinken soms, maar merk echt dat hij nu gecontroleerd met z'n handjes dingen pakt en vasthoud en wijzer is. Rollen wil die graag, lukt nog niet

6 maanden geleden

Reactie op Lisaas

Hoi, Heb ik ook hoor, zeker nu sprong 4 is begonnen. Maar wat wel helpt ...
Hij slaapt momenteel nog in een love to dream slaapzak, maar misschien moeten we dit gaan afbouwen. Hij probeert ook de hele tijd op zijn handen te sabbelen haha. Bedankt voor de tip!

6 maanden geleden

Hier ook zeker veel hazenslaapjes. Soms heeft hij tussen 07.00-19.00 wel 6 slaapjes gedaan ipv de 4 'voorheen'. Maar ik probeer dit echt los te laten, want hij lijkt verder niet heel erg uit zijn doen als hij wakker wordt/is. De nachten verschillen heel erg hoe vaak hij wakker wordt nu. Maar ik merk bij mezelf meteen wat meer rust nu ik de 30minuten slaapjes heb geaccepteerd voor nu. Uiteraard gaat dit de ene dag beter dan de ander, en is het natuurlijk een groot verschil of hij verder tevreden is of heel erg uit zijn doen.

6 maanden geleden

Reactie op Lisaas

Hoi, Heb ik ook hoor, zeker nu sprong 4 is begonnen. Maar wat wel helpt ...
Bedankt voor deze tip zeg! Onze kleine meid deed altijd al slaapjes van 30 min, maar heb net voor het eerst een knuffeltje gegeven voor ze wakker werd en ze slaapt al 1.5 uur 🙉💤. Ze pakte hem indd vast toen ze wakker werd en sliep weer door. (Wel in de Moonboon trouwens hoor, maar ga het ook even in haar bedje proberen overdag)

6 maanden geleden

Onze zoon slaapt totaal niet ... is dit sprong 4 ???

6 maanden geleden

Reactie op Lisaas

Wij doen ook mee! De nachten zijn opeens drama! Speentje willen dan uitspug ...
Idem hier 🤣 Wel bizar: afgelopen nacht niet 1 keer moeten opstaan!! Nachten ervoor wel 10-20 x! Heeft wel weinig geslapen overdag omdat we niet thuis waren… geen idee of het hieraan ligt. Want te oververmoeid zijn, is ook niet bevorderlijk voor de nachtrust denk ik dan?! Ik snap er niets van 🤣😄

6 maanden geleden

Reactie op gewoonkaro

Idem hier 🤣 Wel bizar: afgelopen nacht niet 1 keer moeten opstaan!! Nachte ...
1 keer is niet erg haha ik ben vannacht maar gewoon bij hem in de stoel gaan zitten en in slaap gevallen elke keer eruit voor die speen had jk echt geen zin meer in man man hopelijk binnekort weet 1 goede nacht dan ben ik weer opgeladen

6 maanden geleden

Kan dit ook vanaf week 14 zijn die van ons heeft vaccinatie gehad en is 3 mnd maar komt in de nacht vaak is niet iedere x honger Wat kan ik hier aan doen?