553 Reacties
3 jaar geleden
Hai! Ik ben nu bijna 9 weken zwanger en heb ook al drie keer een infuus gehad. Sinds dit weekend ondansetron gekregen en ik hou weer eten en drinken binnen! Ken je gevoel: iedereen leeft mee maar niemand 'snapt' het echt. Ben het plafond heel erg zat. Heb nu goede hoop dat ik eind van de week weer eens beneden kan eten. Is mijn derde en laatste zwangerschap, bij de eerste twee wel erg misselijk geweest maar nooit in het ziekenhuis gelegen.
Heb jij nog andere kindjes rondlopen?
3 jaar geleden
Pffff, mijn partner zit er een beetje doorheen. Gelukkig sterk ik elke dag wat meer aan maar wat vind ik het moeilijk om niks te kunnen terwijl hij werk, huishouden, hond en onze twee kindjes combineert en dat veel te veel energie kost...
3 jaar geleden
Ik ben sinds 6,5 week extreem misselijk. Vanaf toen tot 9 weken bijna niks binnen kunnen houden, ook geen drinken. 4x een infuus gehad en me aangemeld bij een poli voor ook psychische ondersteuning, ik wist niet hoe ik dit voel moest houden. Die gyneacoloog was gelukkig erg van het aanpakken, heeft me ondansetron voorgeschreven en daarmee gaat het bij mij super goed. Nu al een week niet overgegeven en rustig weer kunnen eten. Ik vind het nog wel spannend, ben bang dat ik iets verkeerds eet en dat het toch weer mis gaat.
3 jaar geleden
Ha hier ook inmiddels 10 weken zwanger en ook 2x aan het infuus gelegen. Sinds gister aan de ondansetron. Blijft bij jullie het ziekenhuis ook protocol volgen dit en dat mag je maar maximaal 5 dagen? Pff waardeloos de ondansetron nu ook voor maar 5 dagen voorgeschreven gekregen en kreeg al 3 boze artsen gisteren aan m'n bed bij 2e infuus opname waarom ik al langer dan 5 dagen de primperan gebruikte (nou dan hou ik tenminste wat binnen maar nee het ziekenhuis je moet nu stoppen anders heb je straks kans op neurologische aandoeningen blablabla je moet nu over op Zofran=Ondansetron) vanmorgen lekker ontbeten en m'n drinken blijft er nu wel in dus hopelijk werkt het... Wel balen zeg dat er zoveel mededames met hg zijn het is echt doorbijten ik werk nog 2 dagen (kantoorbaan) alleen de dag erna merk je echt een enorme dip en is vaak een overgeefdag...
3 jaar geleden
Jeetje, lukt het jou nog om te werken? Wat sterk zeg! Ik heb eerst emesafene gehad, moest dat na het tweede infuus aanvullen met metoclopramide (primperan) en kreeg na het derde infuus de optie voor ondansetron. Mocht de emesafene 4x per dag zo lang als ik dat nodig acht. De metoclopramide mag ik ook langduriger, ze gaven wel aan dat je dan inderdaad wat neurologische bijwerkingen (kramp in handen) zou kunnen krijgen maar dat dat niet blijvend is en gelijk over zou zijn als je stopt. In eerste instantie meegekregen voor 5 dagen maar daarna telefonisch omgezet naar herhaalrecept. Had overigens niet het idee dat dat iets deed,dus toen de ondansetron werkte ben ik gelijk met de metoclopramide gestopt. Ondansetron mocht 3x per dag, had er veel bijwerkingen van maar het helpt wel tegen het braken. Ben na twee dagen overgegaan op 1x per dag. Mag dat in principe ook langer slikken, moet ik alleen even bellen voor een herhaalrecept.
3 jaar geleden
Reactie op Marrit675
Ik ben sinds 6,5 week extreem misselijk. Vanaf toen tot 9 weken bijna niks ...
Oh wat fijn! Ik heb nu ook zofran (ondansetron), duurde even een paar dagen tot het werkte. Maar m'n ochtenden zijn gewoon goed nu! Vanaf een uur of 15.00/16.00 slecht/heel misselijk, spugen begint dan ook maar is maar maximaal drie keer tot het slapen gaan.
Ik heb alleen 40 pillen gekregen van zofran en 'daar moet ik het mee doen' is gezegd. Dus ik baal onwijs. Want met drie op een dag gaat het hard.
3 jaar geleden
Fijn dat het werkt Evdplas! Ik ben hier begonnen met 3x per dag ondansetron, maar kreeg veel last van bijwerkingen (hoofdpijn, licht hoofd, koortsig gevoel, opvliegers, moe) dus ben op geleide van klachten geminderd. Red het nu met 1, soms 2 pillen op een dag. Had 10 pillen gekregen dus ga na het weekend gauw bellen voor aanvulling.
3 jaar geleden
Ik ben ook nog steeds erg misselijk. Het overgeven is wel flink geminderd gelukkig, en eten en drinken blijft weer binnen. Had alleen gehoopt wat aan te sterken en weer van mijn bed af te kunnen, maar daarin gaat mijn lijf nog niet zo snel als mijn hoofd wil. Stomme lamlendige misselijkheid... Hoop echt dat dit gauw gaat beteren, heb volgende week de termijnecho, kindjes mogen wennen op een nieuwe school en zoontje mag waarschijnlijk afzwemmen voor zijn A. Allemaal dingen waar ik echt wel bij wil zijn. Maar ja, ben nu nog aan bed gekluisterd.
3 jaar geleden
Reactie op Bunnylove
Ha hier ook inmiddels 10 weken zwanger en ook 2x aan het infuus gelegen. Si ...
Oooh echt? Ik moet juist emesafene en primperan gecombineerd samen 3x per dag doornemen in zetpil en raden mij af om af te bouwen omdat ik dan zo aan het infuus lig… maar dat is via de verloskunde afdeling in het ziekenhuis? Staat ook op m’n medicijnen: niet langer dan 5 dagen tenzij arts anders adviseert… kom je uit België of Nl? Ik Nederland
3 jaar geleden
Reactie op Bunnylove
Ha hier ook inmiddels 10 weken zwanger en ook 2x aan het infuus gelegen. Si ...
En jeetje inderdaad dat je nog werkt joh! Voor jezelf of je baas?? Als je het doet omdat je het fijn vind zeker doen natuurlijk, maar voor je baas: als zwangere vrouw heb je recht op bescherming voor deze situaties 🤍 ben zelf zodra ik zoveel aan de medicatie moest om te stoppen met braken echt gelijk gestopt en 100% afgemeld met zwangerschaps klachten 🫣 zou het geen dag volhouden zonder indd de dag erna een rot dag te hebben… merk dat al als ik de was doe èn boodschappen bijvoorbeeld…dan betaal ik de dag erna de prijs 😳😱
3 jaar geleden
Reactie op PallasAthene
Pffff, mijn partner zit er een beetje doorheen. Gelukkig sterk ik elke dag ...
Heb je mensen in je omgeving die misschien kunnen of willen helpen?? Ik merkte dat ik hulp wilde afwijzen maar dacht gelijk ook… tsja op wie komt het dan terecht… dus laat wie wil eten brengen, hond uitlaten en geef de pinpas mee voor boodschappen .. scheelt al zoveel! Of iemand die even helpt in huishouden (zelf doe ik dat juist liever zelf haha, niet hoeven praten en toch even bezig) maar aannemen wat je aannemen kan echt! Als je die luxe hebt🍀🤍
3 jaar geleden
Oooh echt? Ik moet juist emesafene en primperan gecombineerd samen 3x per d ...
Uit NL maar m'n verloskundige en diëtiste zijn al met het ziekenhuis in gesprek ze gebruiken nog een verouderd protocol en halen wat medicatie-regels door elkaar dit moet een volgende hg zwangere niet ook meemaken in het ziekenhuis vinden zij.
3 jaar geleden
En jeetje inderdaad dat je nog werkt joh! Voor jezelf of je baas?? Als je h ...
Werk is heerlijk en ontspanning ik geniet er echt van (kantoorbaan) ben er dan ook lekker even uit. Merkte wel dat het steeds zwaarder werd maar zit nu voor 50% in de ziektewet. (Werk ma + vr dus 16uurtjes)
3 jaar geleden
Reactie op Bunnylove
Werk is heerlijk en ontspanning ik geniet er echt van (kantoorbaan) ben er ...
Poeh dan heel fijn dat het lukt ja 😍 👏🏼 Jaa ik zou net zeggen het protocol was veranderd zeiden ze bij mij ook (eerder een hg zwangerschap gehad, miskraam weet nog dat t toen anders was) om te zorgen dat het meer dragelijk is… wat rot dat jij dat omslag punt bij hun geweest bent en gelukkig passen ze het aan… is niet te doen zonder die medicijnen in de eerste 10 weken sowieso 🫢hoe gaat het nu met je?🍀
3 jaar geleden
Poeh dan heel fijn dat het lukt ja 😍 👏🏼 Jaa ik zou net zeggen het protoc ...
Morgen 11 weken, hou sinds de ondansetron vrijdag weer alles binnen soms wel kokhalzen maar dan komt er niks uit dus dat is wel positief. Langzaam doordat er weer wat binnen blijft krijg je ook meer energie en dat is fijn. (Heb er nog 1 van 14mnd rondlopen dus is wel zwaar)
3 jaar geleden
Heb je mensen in je omgeving die misschien kunnen of willen helpen?? Ik mer ...
Ja er wordt van alle kanten hulp geboden gelukkig. Afgelopen weekend waren de kindjes uit logeren, kwam iemand de hond uitlaten en had mijn vriend twee feestjes. Was even fijn bijtanken voor hem.
Ik heb zelf het gevoel stil te staan qua herstel. Sinds de ondansetron geef ik nog maar 1 x per dag over, maar mijn energie blijft achter. Het is me in het weekend gelukt een uurtje beneden te zijn maar verder lig ik echt alleen maar op bed (me stierlijk te vervelen, dat dan weer wel). Vriend zei eerlijk dat ik rustig aan moet doen en lagere verwachtingen moet hebben, aangezien ik daarvoor bijna 3 weken niets heb binnengehouden. Klopt natuurlijk ook, en elke dag gaat een stuk beter.
Dus ik hoop binnenkort ook weer te kunnen melden dat ik voor de kindjes heb gezorgd, iets aan het huishouden heb gedaan of gewoon beneden met het gezin te hebben meegedraaid. Komt vast goed!