17 Reacties

2 jaar geleden

Als die 30 ml overhoudt is er 15 ml waterbasis over

2 jaar geleden

Dat verschilt ook overal, want hier zegt het CB dat ik wel de poeder mee moet rekenen. Dus onze 120cc reken ik als 135cc en als er iets over blijft gaat dit eraf.

2 jaar geleden

Reactie op michellebeen

Als die 30 ml overhoudt is er 15 ml waterbasis over
Nee dan zou een fles van 150 ml en 5 schepjes 300 ml worden. Dat klopt natuurlijk niet. 150 ml wordt iets van 170/175 ml dus dan zou 30 ml nog iets van 25 ml zijn maar ik zou dat allemaal niet zo spastisch meer berekenen!

2 jaar geleden

Ik hou ook alles nog bij, maar blijft het verwarrend vinden dat dit overal zo verschillend is. Het scheelt namelijk een hoop aan de eindstreep..🤷‍♀️😵‍💫

2 jaar geleden

Ah, de eeuwige discussie! 😜 Iedereen zegt altijd wat anders. Volgens de kraamverzorgster moest ik het op dezelfde manier berekenen als jij (dus 30 ml over, dit haal je dan van t totaal af). Maar dan klopt de verhouding niet idd! Mijn vriend en ik hebben gewoon zelf de keuze gemaakt om de hoeveelheid voeding te noteren en niet hoeveelheid water. Stuk makkelijker! De exacte hoeveelheid gedronken water is anders echt niet te berekenen als het flesje niet wordt opgedrongen. Wij houden de hoeveelheid voeding aan die achterop de doos poeder staat. Onze dame drinkt 120+4 en dat is volgens de verpakking 135 ml. Wat ze niet opdrinkt, haal ik van de 135 af en dit noteer ik. Om te kijken of ze wel genoeg drinkt, hou ik goed de plas/poep luiers in de gaten en of ze tevreden is. Dan komt het vast goed 🍀

2 jaar geleden

Reactie op Hnvd

Ah, de eeuwige discussie! 😜 Iedereen zegt altijd wat anders. Volgens de kr ...
Dat is precies hoe wij dit hier ook doen!

2 jaar geleden

Reactie op Hnvd

Wacht.. ik snap even niet hoe jullie berekenen. Ik maak me wel zorgen of hij voldoende drinkt.. 🥹 kun je een voorbeeld geven En wat bedoel je met die +4? Wist niet dat er op de verpakking ook een berekening stond.

2 jaar geleden

Reactie op Hnvd

Wacht.. ik snap even niet hoe jullie berekenen. Ik maak me wel zorgen of hij voldoende drinkt.. 🥹 kun je een voorbeeld geven En wat bedoel je met die +4? Wist niet dat er op de verpakking ook een berekening stond. Dus hoe veel heeft mijn zoon op als er na het voorbereiden 30 ml over is?

2 jaar geleden

Reactie op vanille_a

Wacht.. ik snap even niet hoe jullie berekenen. Ik maak me wel zorgen of hi ...
Het staat inderdaad op het pak. Hoeveel kilo en dan de hoeveelheid erbij. Ook staat op het pak wat de ml wordt met poeder. Als ik even voor haar mag praten aangezien ik nu toch reageer (sorry als dit niet oké is 🙈) met +4 bedoelt ze de schepjes poeder bij de hoeveelheid water. Dus: 90ml + 3 scheppen = 100ml 120ml + 4 scheppen = 135ml 150ml + 5 scheppen = 165ml We berekenen de hoeveelheid met poeder. Dus een fles van 120 is met poeder 135ml gedronken als de fles leeg is. Als er iets over blijft dit van de 135 aftrekken. Hoop dat het zo duidelijk is en anders hoor ik het 😊.

2 jaar geleden

Reactie op vanille_a

Wacht.. ik snap even niet hoe jullie berekenen. Ik maak me wel zorgen of hi ...
Als er 30ml over is van de 150 = 165 met poeder. Dan heeft hij 135ml gedronken.

2 jaar geleden

Wij kijken ook naar de totale hoeveelheid, dus 120+4 is 135 ml. Alles wat hij niet opdrinkt halen we van de totale hoeveelheid af. Tijdens de kraamperiode moesten we het ook op deze manier noteren voor de kraamhulp en het ziekenhuis. In het ziekenhuis kregen wij overigens kant en klare flesjes en sprak niemand over de verhoudingen. Ik snap oprecht niet waarom er alleen met de hoeveelheid water gerekend zou worden. Als iemand die theorie een keer kan uitleggen, hoor ik het graag. 😊

2 jaar geleden

Reactie op Niefesteph

Het staat inderdaad op het pak. Hoeveel kilo en dan de hoeveelheid erbij. O ...
Dit inderdaad! 😃 Wij kijken dus naar de hoeveelheid voeding (dat is water + de schepjes poeder) en niet naar alleen de hoeveelheid water. Mocht het nog niet helemaal duidelijk zijn, laat het weten! 😊 Groeit je zoon goed? Goede plas luiers? Oogt hij tevreden? Dan drinkt hij vast voldoende! Misschien heeft je cb weeg momentjes dat je af en toe kan komen wegen?

2 jaar geleden

Reactie op Niefesteph

Het staat inderdaad op het pak. Hoeveel kilo en dan de hoeveelheid erbij. O ...
Waar staat dat 90+3 100 ml etc is? Dit is mijn verpakking, maar eigenlijk drinkt mijn zoon dan te veel? Haha Als hij bijv rond de 800 drinkt (dit is waterbasis wat ik heb bijgehouden, met restanten van waterbasis ervan afgehaald), dan drinkt hij veel meer.. Ofwel Bij 150 ml water voorbereiden en 30 over, heb ik altijd gedacht dat hij 120 had opgedronken

2 jaar geleden

Reactie op vanille_a

Waar staat dat 90+3 100 ml etc is? Dit is mijn verpakking, maar eigenlijk ...
Bij mij staat het er wel op!

2 jaar geleden

Reactie op Hnvd

Bij mij staat het er wel op!
Helemaal onderaan. 30+1 = 33 ml voeding Dus dan is 90+3 = afgerond 100 ml

2 jaar geleden

Reactie op vanille_a

Helemaal onderaan. 30+1 = 33 ml voeding Dus dan is 90+3 = afgerond 100 ml ...
In de een na laatste kolom staat de totale voeding! 60 water + 2 schepjes = 65 90 water + 3 schepjes = 100 Etc

2 jaar geleden

Ik heb dit gevonden. Dan drinkt mn zoon wel voldoende, maar dronk eigenlijk met de berekening van de voeding boven de 1L vorige week 😯😯