Hii hii,
Mijn zoontje van bijna 11 maanden is over het algemeen een goede eter. Hij begint ook steeds beter zelfstandig te eten met zn handjes. Nu vroeg ik me af hoe jullie fruit geven. Voor nu krijgt hij nog geprakt of gepureerd omdat ik niet zo goed weet wat te geven. Stukken mango en avocado spuugt hij terug, banaan vind hij heerlijk maar dan raakt hij verstopt. Geven jullie al gewoon stukken appel enzo? Of is dat te hard nog? En als je dit geeft, wat voor stukjes geven jullie dan?
Dankjewel voor het meedenken😊
Vraagje, gebruiken jullie ook wel eens kant en klaar diepvries fruit? Zag bij AH ingevroren aardbei, bananenplakjes, mix van fruit, enz. Ik hoor het graag!
Vraagje, gebruiken jullie ook wel eens kant en klaar diepvries fruit? Zag b ...
Nee gebruik ik eigenlijk nooit. Ze zeggen altijd dat dit veel verser is omdat het gelijk word ingevroren. Maar misschien komt het omdat ik diepvries fruit zo’n gedoe vind, moet je het weer ontdooien en vind het altijd zo ‘nattig’ 🙈
Voor door een bananenpannenkoek wel eens wat blauwe bessen uit de vriezer, maar verder eigenlijk nooit. Idd vaak nat. Wij geven fruit in kleine stukjes, alle soorten.
Op de app solid starts kun je kijken hoe je stukken fruit kunt aanbieden aan je kindje. Appel geef ik bijvoorbeeld als dunne schijfjes en een kiwi in hapklare blokjes.
Ja, ik geef smiddags yoghurt met fruit en gebruik diepvries fruit hiervoor. Haal sochtends een portie uit de vriezer of met magnetron ontdooien en dan beetje yoghurt erbij en een heerlijk hapje klaar. Soms maak ik het fruit ook juist een klein beetje warm, als ik het dan meng met de yoghurt is de yoghurt niet zo koud.