17 Reacties

2 jaar geleden

Dit zal toch echt per persoon anders zijn. Afhankelijk van hoe groot je blaas is, hoe snel je drinken verwerkt.

2 jaar geleden

Als je uit elkaar knapt zal het wel goed zijn 😂 Ik had dit met m'n termijnecho ook en de echoscopiste zei al dat ze kon zien dat ik een héle volle blaas had haha

2 jaar geleden

Ging met een lege blaas de echo in, ging allemaal goed! Aan het einde was ie wel vol🤪 Succes!🍀🍀

2 jaar geleden

Waarom moeten jullie zoooveel drinken haha ? Ik heb bij de oudste nooit veel gedronken voor de echo's en altijd even plassen ervoor.. nu zwanger van de 2e en weer hetzelfde.. 🙈 nooit problemen gehad met slecht/onduidelijk beeld 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Heb dit nog nooit gehoord voor een echo van de baby🫣 wel voor een cyste 😅

2 jaar geleden

Ik had een keer goed gedronken voor de echo en toen zei de verloskundige dat ik eerst moest plassen want ze zag mijn blaas en zo'n volle blaas moest niet fijn zijn. Dus verscheelt ook nog per verloskundige denk ik.

2 jaar geleden

Ik kan me dit ook niet herinneren van de vorige zwangerschap? Ennu moet ik met een volle blaas komen.. Iemand uitleg?

2 jaar geleden

Ja ik kreeg dit advies ook 3/4 glazen te drinken voorafgaand de echo maar dit heb ik alleen gedaan bij de eerste 2 echo’s. Bij me termijn was ik het vergeten maar alles was gewoon prima in beeld 🙂

2 jaar geleden

Bij mijn vroege echo was de blaas zo vol dat de inwendige echo niet meer nodig was. Ze kon direct zien dat er een hartje klopt. 😉 Komende zaterdagochtend heb ik mijn termijn. In de ochtend knap ik altijd meteen uit elkaar. Moet dan meteen naar de wc. Even kijken hoe ik dat dus ga doen.

2 jaar geleden

Ik kan me dit ook niet herinneren van de vorige zwangerschap? Ennu moet ik ...
In het begin kan je schaambot verstoring geven op de echo omdat je baarmoeder daar achter ligt, die ligt een beetje naar voren geknikt over je blaas. Dan kunnen ze dus niet zo goed een uitwendige echo doen. Als je blaas vol is dan duwt je blaas je baarmoeder omhoog en komt hij boven je schaambot en dan heb je dus een beter echo beeld. Maar iedereen heeft een andere ligging van de baarmoeder, dus het kan bij de een helemaal niet nodig zijn en bij de ander wel om met een volle blaas te komen.

2 jaar geleden

Ik kan me dit ook niet herinneren van de vorige zwangerschap? Ennu moet ik ...
Alleen bij de eerste echo is dit vaak omdat inderdaad zoals beschreven de baarmoeder nog achter het schaambot zit. Nadien groeit de baarmoeder verder omhoog waardoor ze het zo in beeld kunnen brengen. Een volle blaas met zo’n drukkende scanner in je buik is ook niet bepaald fijn🫤

2 jaar geleden

Reactie op Nooss1

Alleen bij de eerste echo is dit vaak omdat inderdaad zoals beschreven de b ...
Ik heb sinds de vorige bevalling incontinentie overgehouden en heb enorm veel moeite met ophouden. dit wordt nog wat morgen 😪.

2 jaar geleden

Ik drink 2 glaasjes :) De verloskundige vroeg voor de echo sws ook of ik heb gedronken of niet

2 jaar geleden

Nou eindstand was mijn blaas dit keer veel te vol dus heb ik 2x moeten plassen😂. Maar ze zei ook beter zo dan andersom.

2 jaar geleden

Bij mij werkte de volle blaas niet. Mijn volle blaas was goed te zien de baby niet, dus toen plassen en inwendige echo. Mijn baarmoeder ligt blijkbaar net wat meer naar achter dan gemiddeld waardoor mijn blaas hem niet precies goed kantelde 😅

2 jaar geleden

Haha ik moet juist altijd met een lege blaas komen … inwendig of uitwendig. Zal dus aan de apparatuur liggen misschien