23 Reacties
2 jaar geleden
Oh ja ik voel dit zoooo erg! Ik ben echt dol op redbull maar wil niets doen wat het kindje eventueel kan schaden. Ze zeggen dat 1 in de week geen kwaad kan maar ik ben bang dat als ik het weer ga drinken ik het vaker wil drinken. Maar dat gevoel wat hij hebt heb ik ook zoooooo erg!!
2 jaar geleden
Ik vind dit net zo onderwerp als roken.. hier zal ik vast commentaar op krijgen..
maar ik drink helemaal geen cafeïne.
Nooit gedaan gedaan , maar wel red bull,
Mijn verloskundige zegt dat je maximaal 1 blikje per dag mag, maaaar dan geen koffie of thee , dus je zit dan gelijk aan je maximale hoeveelheid cafeïne.
Teveel cafeïne is natuurlijk niet goed, dus met mate mocht het..
Ik drink het niet elke dag, maar wel 1 per week of om de zoveel dagen. Want er staat toch dat het afgeraden word op het blikje.
Zwanger hap mag het wel, maar dan echt niet te veel.
Lastig onderwerp dit, want normaals denk dat op mijn bericht aardig commentaar komt.. maar zo af en toe een blikje kan echt geen kwaad. Als je voor de rest maar geen cafeïne binnen krijgt
2 jaar geleden
Reactie op nsba
Hahaha agh! Ik heb er ook echt trek in, maar ik weiger dat echt te drinken. ...
Precies dat dus! Ik voel me dus ook al bezwaard na 1 cappuccino 🥲🥲🥲
2 jaar geleden
Reactie op Mariekk
Ik vind dit net zo onderwerp als roken.. hier zal ik vast commentaar op kri ...
Commentaar is er altijd op dit soort dingen helaas.. ieder maakt natuurlijk z’n keuze en daar heb ik niks mee van doen.
Ik snap je echt heel goed! Want hoe bezwaard ik me kan voelen na een kop koffie, aan de andere kant denk ik dan weer, Tsjaa… 1 per dag/week maakt ook niet uit als ik die dag verder maar niet te veel cafeïne binnen krijg. Dus eigenlijk precies zoals jij het beschrijft. Alleen omdat al dat “slechte commentaar” zo naar voren wordt gedrukt bij dit soort dingen ben ik er op een of andere manier toch wat voorzichtiger mee ofzo, en ik denk als dat niet zo zou zijn ik gewoon rustig m’n redbulletje zat te drinken nu 😂
Je moet lekker doen wat je zelf wilt!🫶🏽🫶🏽🫶🏽
2 jaar geleden
Reactie op miloutjeg
Ik dronk dit voor mijn zwangerschap ook af en toe en sinds ik zwanger ben h ...
Moet kunnen inderdaad als je verder al geen koffie drinkt lijkt het mij geen probleem. Ik vind het zelf lastig om die koffie maar ook thee te laten staan dus moet die dan echt gaan op offeren zou ik wel een redbull willen drinken 😂🥹
2 jaar geleden
Je mag 2 kopjes koffie op een dag. Dat drink ik altijd, maar daarnaast drink ik dan geen thee met cafeïne of andere drank met cafeïne. Dus als je de twee kopjes koffie vervangt met 1 blikje redbull zou dat prima kunnen.
Ik ken ook zat vrouwen die veel cola dronken tijdens de zwangerschap.
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.
2 jaar geleden
Ik wil graag minder vaak cola drinken, en wat voor mij dan goed werkt is als mijn man een blikje cola pakt, 1 slokje van hem te drinken in plaats van zelf ook een heel blikje drinken. Helpt mij tegen de 'craving' en ik krijg veel minder cola binnen dan normaal!
Misschien helpt dat jou ook, slokje bietsen van partner/collega, of een blikje delen.
2 jaar geleden
Als je er een keertje 1 drinkt, is dat echt niet verschrikkelijk slecht. Daarbij ik drink nog steeds iedere dag een glas cola en kop koffie. Ik ren de hele dag achter een dreumes van 19 maanden aan en zonder dat hou ik het gewoon niet vol. Het is niet heel erg gezond maarja we geven ook wel eens toe aan andere ongezonde cravings. Ik zou er geen 6 per dag drinken maar 1 keer mag best hoor. Zolang het bij heel af en toe blijft zie ik er niets verkeerds in.
2 jaar geleden
Slokje redbull van je partner vragen? Eventueel een leuke ‘traditie ‘ van maken zodat je ergens heen kan met je frustratie. Om de dag 1 slokje. Of op vrijdag een half glaasje. Ik noem maar wat.
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/gezonde-voeding-en-voedingsstoffen/hoeveel-cafeine-mag-ik-per-dag-binnenkrijgen-.aspx#:~:text=Gezonde%20volwassenen%20kunnen%20gemiddeld%20gezien,over%20de%20dag%20te%20nemen.
Dit artikel gaat over cafeïne tijdens de zwangerschap.
Ik houd voor mezelf een lagere limiet aan dan die Voedingscentrum geeft, maar dan nog zou af en toe een slokje best kunnen! Het is niet zoals met alcohol dat elke slok er 1 te veel is.
2 jaar geleden
Ik ben zooo blij me cafeïnevrije cola! Dit is mijn craving namelijk dus er gaat behoorlijk wat doorheen hier.. ik snap je helemaal dus! Helaas bestaat er geen cafeïnevrije red bull😂
Ik bewaar mijn cafeïne intake geheel voor chocolade want dat is ook niet aan te slepen
2 jaar geleden
Ik volg gewoon de zwangerhap app. Bij bijvoorbeeld een sigaret en alcohol staat er een rood kruis bij met ‘niet veilig’. Dat doe ik dus niet. Bij energy drink staat een geel uitroepteken met ‘niet te veel’. Daarbij lees ik de beschrijving en aan de hand daarvan neem ik het wel, maar dus simpelweg niet te veel. Ik lust overigens geen energy drink dus ik hou het bij cola, maar dat staat ook onder een geel uitroepteken dus de boodschap is hetzelfde.
2 jaar geleden
Ik volg de zwangerhap en mijn gezonde verstand.. Ik drink geen alcohol, heel zelden koffie en rook niet. Bij Red Bull staat drink niet teveel dus als ik trek heb in een Red Bull dan neem ik er 1.. Maar dan hebben we het over 1 blikje in de 2/3 maanden.
Daarnaast denk ik steeds 30 jaar geleden bestonden er geen apps die zeiden wat men wel of niet mocht eten. Toen dacht men ook met hun gezonde verstand..😊
2 jaar geleden
Ik drink 1 kopje (soms 2) per dag.
Zonder koffie ben ik niet te genieten.
Nou zit in redbull natuurlijk nog veel meer rotzooi, maargoed als je in principe ook 2 koppen koffie per dag mag drinken lijkt me toch dat je dan ook wel een (misschien half?) blikje redbull kan drinken 🤷🏼♀️