12 Reacties

3 jaar geleden

Mijn moeder had in haar zwangerschap van mij ook zwangerschapsdiabetes, dus ik krijg dat extra onderzoek ook. Zo lang je je aan je dieet houdt (als je het eenmaal hebt) hoeft er niks aan de hand te zijn. Ik was geen grote baby

3 jaar geleden

Ik heb door mijn bmi ook die test gehad in mijn vorige zwangerschap. Gelukkig niks aan de hand ;) het is vaak maar om je voor te bereiden

3 jaar geleden

Dag Emitje, Ik heb ook PCOS en Bij mij dachten ze ook dat ik eventueel zwangerschap diabetes of hoge kans had om zwangerschapsvergiftiging te krijgen Ivm hoge BMI en ook omdat het ook voorkwam in mijn familie. Ik heb mij tijdens de zwangerschap zelf niet heel erg druk om gemaakt.. allerlei testen en ook de glucose test ondergaan er is gelukkig niks uit gekomen. Enigste waar ik last van had tijdens de zwangerschap was vroeg last van mijn bekken. Ik heb een gezonde baby ter wereld gebracht met ook gezond gewicht niet te klein niet te groot. Ook niet te vroeg geboren (39wk.5dgn) Hopelijk heb je hier voldoende aan hoe het bij mij is gegaan. Geniet van je zwangerschap!

3 jaar geleden

Reactie op Kaar375864

Mijn moeder had in haar zwangerschap van mij ook zwangerschapsdiabetes, dus ...
Dankje voor je reactie!

3 jaar geleden

Reactie op Yunalessica1984

Ik heb door mijn bmi ook die test gehad in mijn vorige zwangerschap. Gelukk ...
Bedankt! Ja, zo denk ik er ook wel over. Zal vast goedkomen

3 jaar geleden

Reactie op Catha

Dag Emitje, Ik heb ook PCOS en Bij mij dachten ze ook dat ik eventueel zw ...
Hi Catha, bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ben blij dat jij er weinig last van hebt gehad! Hopelijk zal dat ook zo bij mij gaan! Er is nu nog niks aan de hand, dus ik ga gewoon genieten van de zwangerscha馃槉

3 jaar geleden

Ik snap wel dat je schrikt van zulke opmerkingen! Bij de zwangerschap van mijn zoontje kreeg ik van de vk allemaal opmerkingen over mijn overgewicht: de baby zou veel te groot worden, ik zou zwangerschapsdiabetes krijgen of zwangerschapsvergiftiging, niet vaginaal kunnen bevallen bla bla bla. Heel goed dat je als vk iemand voorbereidt op de rest van de zwangerschap, maar iets minder negatief was leuker geweest! Bij ong 25 weken de glucosetest gedaan en preventief meerdere groeiecho鈥檚 gehad. Perfect gezond kindje gekregen die zelfs iets te klein was. De glucosetest was erg vies, maar prima te doen en de uitslag was goed. De extra echo鈥檚 zijn natuurlijk altijd leuk haha! Niet druk om maken, komt vast goed 馃崁

3 jaar geleden

Reactie op Hnvd

Ik snap wel dat je schrikt van zulke opmerkingen! Bij de zwangerschap van m ...
Wat vreselijk dat er verloskundigen zijn die zo met mensen omgaan. Bij mijn praktijk zijn ze allemaal zo lief en aardig, ook over risico鈥檚. Ik heb ook overgewicht maar ze zijn daar altijd heel netjes mee omgegaan

3 jaar geleden

Ik ben nu voor 2e keer zwanger en heb ook pcos. Bij de eerste zwangerschap moest ik ook glucose test doen met 12 weken en met 26 weken ik had geen zwangerschapsdiabetes maar hij was wel erg groot en liep echt heel er voor uiteindelijk met 38+5 geboren met gewicht van 4125 gram. Dus nu nog meer controles extra groei echo鈥檚 en weer 2 x glucose test maar vorige keer had ik het niet dus hopelijk deze keer ook geen zwangerschapsdiabetes.

3 jaar geleden

Ik heb ook PCOS maar geen overgewicht. In het protocol staat sowieso advies voor een glucosetest, dus die heb ik netjes gedaan. Gelukkig geen bijzonderheden. Deze zwangerschap zal ik opnieuw zo鈥檔 test doen. Ik denk dat het goed is dat je voorlichting krijgt over welke risico鈥檚 eventueel bestaan, maar de ene kan het tactischer brengen dan de ander. Niet teveel zorgen maken en gezond leven, meer kun je niet doen.

3 jaar geleden

Reactie op Yunalessica1984

Wat vreselijk dat er verloskundigen zijn die zo met mensen omgaan. Bij mijn ...
Vreselijk h猫! Ben toen ook daar weggegaan en kreeg er lieve en begripvolle voor terug 馃槉