13 Reacties
2 jaar geleden
Hallo minime47.
Ik heb een aantal weken terug, ook een ijzerinfuus gehad. Ik werd enorm bang gemaakt met verschillende verhalen over de bijwerkingen en het moeten blijven enzovoort. Tot op heden geen moment spijt gehad dat ze dit hebben gedaan. Het heeft mij echt geholpen. Na 2 uurtjes stond ik alweer buiten. Tijdens het infuus komen ze een aantal keer je temperatuur meten (om te kijken of je geen koorts krijgt). ik werd wel enkel licht in mijn hoofd. De volgende dag was het alsof er niks gebeurd was.
Succes en ik hoop dat het net zal lopen als bij mij en je je gauw beter mag voelen
2 jaar geleden
Ik heb twee weken geleden een ijzerinfuus gehad. Was toen al opgenomen in het ziekenhuis vanwege PE, maar als ik dat niet had gehad had ik erna naar huis gekund. Ze houden je nog kort ter controle geloof ik, en als alles goed gaat mag je weer naar huis.
Voor mij was het de eerste keer dat er een infuus werd geprikt en vond het heel spannend, maar het stelde niets voor uiteindelijk! Ook van het ijzerinfuus zelf geen klachten gehad! Succes!
2 jaar geleden
Ik heb hem vorig week woensdag gehad, zelfde verhaal. Moest me aanmelden, vervolgens naar een kamer (voor dagopnames) gebracht, mocht op bed liggen. Ijzerinfuus werd klaargemaakt en infuus aangelegd met naspoelflacon. Ijzerinfuus zelf duurde ongeveer 45 minuten bij mij. Naspoelen van infuus (vocht erachteraan) ongeveer 10 tot 15 min. Mocht nadat ze alles had ingevoerd gewoon weg. Had vooraf ingelezen en las de tip om goed te eten en te drinken ervoor. En dat je soms iets langer moet blijven, dan kijken ze evt of je nog wat bijwerkingen hebt waar ze wat mee moeten. Alles bij elkaar (vanaf aanmelden tot weggaan) duurde bij mij 1,5 uur. Zelf nog geen last van bijwerkingen trouwens.. was bang voor knallende hoofdpijn maar gelukkig (nog) niets.
2 jaar geleden
Lieve mama’s (to be),
Mag ik vragen wat jullie ijzer en ferritine waarden waren toen jullie aan ijzerinfuus gingen? Ik heb ook ijzer tekort en ben zo ontzettend vermoeid. Volgende week vrijdag staat bij mij de keizersnede gepland vanwege de lage liggende placenta (ik ben bang dat ik veel bloedverlies ga krijgen en dat het weer consequenties heeft voor mijn vermoeidheid/herstel). Vorige zwangerschap ontzettend veel bloed verloren en daardoor was m’n herstel langer dan verwacht:(.
Hoop dat het nu meevalt🤞🏼
2 jaar geleden
Reactie op mahie_85
Lieve mama’s (to be),
Mag ik vragen wat jullie ijzer en ferritine waarden w ...
Mijn hb was 5,6, ijzer 7 en ferritine 19. Ik heb met 31 weken zwangerschap een ijzerinfuus gehad, krijg komende vrijdag te horen of mijn waardes zijn gestegen 🤞 Een week voor het infuus had ik een gesprek met de gynaecoloog en zij vertelde me dat je bij een keizersnede nog meer bloed verliest dan bij een vaginale bevalling, hoop voor je dat het bij jou meevalt of dat er vanuit het ziekenhuis wat gedaan kan worden aan je ijzertekort!🤗
2 jaar geleden
Reactie op mahie_85
Lieve mama’s (to be),
Mag ik vragen wat jullie ijzer en ferritine waarden w ...
Bij mij ferritine 8 en hb 6.3 bij laatste keer prikken. Steeg niet snel genoeg, momenteel 33.2w en word met 38w ingeleid ivm zwangerschapsdiabetes.
Ijzerinfuus wilden ze liever niet, gyn zei dat die erg prijzig is (is ook echt zo en wordt volgens mij niet vergoed). Daarbij duurt het 1 tot 2 weken tot het lichaam de ijzer goed heeft opgenomen dus aangezien je volgend week al een keizersnede gepland hebt staan weet ik niet in hoeverre je hier nog iets aan hebt.. zou het even bespreken met je gyn. Alvast heel veel sterkte, succes en een voorspoedig herstel toegewenst!! 💕💕
2 jaar geleden
Dank voor jullie reactie!
Ik heb even mijn labuitslagen gecheckt en ik ben half november op mijn hb en ferritine getest. Hb was 6.1 en ferritine was 8. Nu heb ik ijzertabeletten voorgeschreven gekregen. Maar merk dat het mij niet zoveel doet. Morgen ga ik opnieuw mijn ijzer laten checken in het ziekenhuis. Dus ben benieuwd wat de uitslagen nu zijn.
Spijtig te lezen dat ijzerinfuus erg prijzig is en dat het niet vergoedt wordt:(. Wat een zorg…. Ik zal morgen met de gynaecoloog bespreken.
Dankjullie wel voor de informatie. Jullie ook allemaal heel veel succes!!
2 jaar geleden
Reactie op Owly
Bij mij ferritine 8 en hb 6.3 bij laatste keer prikken. Steeg niet snel gen ...
Bij mij zeggen ze dat je pas ijzerinfuus krijgt tegen de 4,5 ?
Ik zit op 6,2 , ben juist ipv gestegen (van 6,8 ) dus afgezakt na 5 weken pillen slikken. en ben meerdere leren flauwgevallen maar infuus is hier totaal niet een optie geweest.
Hoe is dat bij jou gegaan?
2 jaar geleden
Reactie op Kersje23
Ik zit op 6 ...
Huh dat is gek 😅 Mijn hb staat op 6.6 en mijn ferritine op 11. De gynaecoloog heeft me aangeraden om het juist wel te doen omdat het afgelopen maanden alleen maar gezakt is ipv gestegen na de ijzertabletten..
2 jaar geleden
Reactie op Kersje23
Ik zit op 6 ...
Met vorige zwangerschap was mijn ijzer ook erg laag maar waarde weet ik even niet meer. Dit keer ook zo en begon met een waarde van 9 naar 6 mét gebruik van ijzertabletten. Vervolgens dosering naar meer aangepast maar de stijging was veel te weinig ten opzichte van de tijd en dosering die ik aanhield. Dus denk uit voorzorg toch het ijzerinfuus. Heb zelf wel altijd, ook buiten zwangerschap om, lage ijzergehalte en supervermoeid ook altijd geweest. Vind het wel gek dat ze de optie niet aanbieden als je zelfs flauwvalt van de vermoeidheid (door ijzertekort neem ik aan dan toch?).