14 Reacties

12 dagen geleden

Och schat nee hoor!! Zeker niet dat is je gevoel! Ik had er ook erg last van. Totdat ik er zo zat van raakte! Gewoon haar daar op aanspreken, het is jou/jullie kind. Zou een gesprek met haar aangaan en aangeven wat je niet fijn vind🤍 Ik hoop dat je eruit komt!

12 dagen geleden

Ohh verschrikkelijk… ik begrijp je helemaal. Mijn schoonmoeder deed dit al in het ziekenhuis, mijn dochter was toen net 4 uurtjes geleden geboren. Ook niet vragen, gewoon gepakt uit het warmhoudbedje. En door geven aan anderen zonder aan ons te vragen, Vast blijven houden als ze heel erg huilt. Wakker houden etc.

12 dagen geleden

Als ze hem inderdaad wakker houdt terwijl hij moe is en hier alle signalen van aangeeft; pak dat kind en loop weg, zodat je hem kan sussen tot een slaapje. Hallo het is een baby. Niet een popje voor haar vermaak.. ik zou dit toch eens goed bij haar aangeven. Ik snap je partner wel dat jij het gesprek omtrent de irritatie moet starten, maar het is wel belangrijk dat op het moment dat jij het aankaart hij jou hierin steunt. En bijvoorbeeld even bijvalt met 'ja mam, dat kan echt niet.'

12 dagen geleden

Ik heb echt hetzelfde. Mijn schoonmoeder maakt hem sinds zijn geboorte elke keer wakker, dit terwijl ik 800x heb gezegd dat ze hem met rust moet laten. Vervolgens huilt hij (duuh) en dan zegt ze dat het een moeilijke huilbaby is. Wat dus niet het geval is (al was het wel zo, gaat haar geen moer aan) Laatst sliep hij in de maxicose, ze liep naar hem toe en begon het riempje los te maken. Ik heb letterlijk de maxicose uit haar handen moeten rukken. Mijn kind mijn regels, ik snap je zo goed, ik irriteer me er ook mateloos aan. Gisteren was ze bij mij, ze zei bij jouw moeder huilt hij niet he? Ik zei nee, maar zij maakt hem ook niet wakker. Mijn man zegt er vrij weinig over. Als ze je woorden niet begrijpen zullen ze je daden heus wel begrijpen. Hoop ik (voor ons allen).

10 dagen geleden

Hier ook hetzelfde! Ze vroeg uur na de geboorte al of ze de baby mocht vasthouden… 3 weken na de zwangerschap kreeg ik helemaal een mental breakdown van haar aangezien ze elke dag uren over de vloer kwam en ongevraagde adviezen kwam geven. De baby loopt vaak al binnen 2 minuten bij haar te huilen en dan pak ik ofc de baby terug. Ik neem de telefoon niet meer op als ze me belt😅.

10 dagen geleden

Wat een lastige en vervelende situatie. Hier ook een schoonmoeder die zich overal tegen aan bemoeit en opdringt... Ongevraagde adviezen en doet alsof ze hem beter kent dan wij, zijn ouders. Mijn tip: Ga inderdaad het gesprek aan. Dit soort dingen kunnen hoog oplopen en dat wil je natuurlijk ook niet, dus je kan het beter voor zijn. Ik ben ook gaan zitten met mijn schoonmoeder en heb haar uitgelegd waar ik tegenaan liep. Ze begrijpt me gelukkig en ik merk nu al dat er een hoop irritaties weg zijn bij me!

10 dagen geleden

Haha wat een herkenbare verhalen. Ook hier irriteer ik me mateloos aan me schoonmoeder. Ik kan echt niks van haar hebben 🥲 Van de week was ze een hele dag bij mij om te kijken hoe het er een hele dag aan toe gaat omdat ze vanaf volgende week 1 dag bij ons thuis gaat oppassen (waar ik ENORM tegen op zie). De hele week had ik al gebroken nachten dus ik was erg moe en gaf aan dat zodra me dochter rond 12:30 moet zou worden ik dan met haar op de bank ook even een dutje zal proberen te doen. Wat denk je? Gaat me schoonmoeder er ook bij zitten op de bank en valt ze na 5 min in slaap en gaat ze keihard snurken. Wtf?! Ze heeft 1,5u geslapen.. en ik heb vervolgens geen oog dichtgedaan. Mijn eigen moeder had wasjes gaan doen of boven even schoonmaken zodat ik kon slapen. Ook als ik haar dingen uitleg krijg ik constant de reactie dat ze het spannend vindt en het heel lang geleden is dat ze een baby heeft verzorgd. Dit geeft mij zo geen vertrouwen.. Mijn gedachte gaan er soms dan ook naar uit dat ik eigenlijk niet wil dat ze gaat oppassen en ik liever had gewild dat ze 2 dagen naar mijn moeder had gegaan 😢 pff wat is dit lastig

10 dagen geleden

Oeps, verzond het bericht al. Maar ik heb de tip gekregen om het gesprek aan te gaan en zie hier de tips ook voorbij komen. Misschien moeten we er toch aan gaan geloven en het gesprek aangaan 😩

10 dagen geleden

Reactie op DD94

Haha wat een herkenbare verhalen. Ook hier irriteer ik me mateloos aan me s ...
Omg!! Die pakte haar kans zelf om te gaan slapen lol, maar ik zou zelf ook gek worden denk ik. 🙈

9 dagen geleden

Wat vervelend zeg, zo’n schoonmoeder! Ik vind wel dat juist je partner hierover iets moet zeggen tegen zijn moeder. Het is ook zijn kind. En jij bent de vrouw aan zijn zei, niet zijn moeder. Sorry maar ook is zijn moeder dan teleurgesteld is het gewoon niet haar rol om zo prominent in jullie gezin te verschijnen. Ze moet achter hem staan (niet naast hem en hij in de midden tussen jullie…)

9 dagen geleden

Ohh ik snap je heel goed! Heb precies hetzelfde met mijn schoonmoeder en mijn vriend begrijpt dat ook niet. En is ook niet duidelijk naar haar. Ik merk dat ik het daardoor zelf maar steeds meer ga doen. Maar ik blijf het ook aangeven bij hem zodat hij weet hoe ik erin sta. Ik denk dat het altijd lastig blijft moet schoonmoeders omdat ze graag controle willen houden over wat er gebeurd. En omdat je niet haar eigen dochter bent heeft ze er minder grip op dan ze zou willen..

9 dagen geleden

Reactie op DD94

Oeps, verzond het bericht al. Maar ik heb de tip gekregen om het gesprek aa ...
Jeetje, snap je frustratie helemaal!! Hier ondertussen het gesprek aan gegaan met mijn schoonmoeder. Ze vond het fijn dat ik/wij het aangaven maar of ze de boodschap echt begrepen heeft vraag ik me nog een beetje af 😅

9 dagen geleden

Wij hebben ook weleens dat soort dingetjes, niks groots ofzo, maar ik bespreek het met mijn vriend en dan afhankelijk wanneer de situatie zich weer voordoet kunnen we ons beide afzonderlijk van elkaar uitspreken, wetende dat we wel op 1 lijn zitten. En dat voelt wel fijn, ik hoef dingen niet altijd zelf aan te geven, hij doet het dan net zo goed. En als iets bij herhaling voorkomt (laatst bijv, mn schoonvader vond het onzin om ons zoontje van bijna 2 kleine stukken eten te geven ipv een mega tortellini in 1x) en toen werd ik best ff boos (hoogzwanger op dat moment ook haha) omdat het de zoveelste keer was dat zoiets voorkwam en dan gaat mijn vriend dus ook, ongevraagd door mij, echt ff apart met hem zitten om goed duidelijk te maken wat onze regels zijn. Dat vond ik echt top, dan ben je echt een team 💪🏻

9 dagen geleden

Oh wat herkenbaar al deze verhalen! Mijn schoonmoeder moet binnenkort gaan oppassen maar wil dit deels ook bij haar thuis, maar het huis ligt vol spullen en er is nergens ruimte. Nu gaat mijn vriend daar dit weekend opruimen zodat de kleine een goed plekje heeft om te slapen ect. Maar deze vrouw wil ook alles van bijna 33 jaar geleden hergebruiken wat natuurlijk bij sommige dingen kan maar veel dingen ook niet.. en ik denk dan bij mezelf dat snap je toch wel dat je een matras niet kan hergebruiken van 33 jaar oud! Mijn moeder daar in tegen heeft zoveel dingen zelf geregeld zoals lakentjes hele kamertje helemaal leuk gemaakt! Z’n groot verschil wat het daardoor ook moeilijk maakt om haar straks achter te laten… ook is ze niet de meest schone persoon van de wereld dus daar word ik dan nog gekker van. Is het gek als ik een lijstje maak met dingen die ik graag op een bepaalde manier wil? 🙈 Ooh wat is het soms lastig want je weet ook dat ze alles waarschijnlijk wel goed doet ook omdat ze zo dol is op je kleintje…