24 Reacties

2 jaar geleden

Hoi hoi. Ik mix de Johannes pitmeel v Kruidvat in mijn Hero flesvoeding. En dit gaat prima.

2 jaar geleden

Ik meng dan acht schepjes door 1 heel zakje voeding. En roer dit goed door met een vork. Zodat het niet te dik wordt zeg maar.

2 jaar geleden

Ik gebruik de kruidvat johannsbroodpitmeel bij mijn nutrilon duo balans

2 jaar geleden

Ik mix kruidvat pitmeel met bonbebe voeding. Werkt prima

2 jaar geleden

Ik gebruik die van kruidvat met nutrilon 1 Volgens mij is kruidvat nog de enige die (kant en klaar) JBPM verkoopt. Ik was overgestapt op Nutrilon AR want daar zit JBPM in, maar die voeding was zo onwijs dik dat ze het bijna niet uit de fles kreeg, en ze kreeg er ZO ontzettend buikpijn van met veel te dikke ontlasting dus ik doe nu gewoon zelf weer JBPM in de fles

2 jaar geleden

Ah wat lief allemaal dank voor jullie reacties!! Ga t aanschaffen en proberen!

2 jaar geleden

Reactie op m1991vm

Ah wat lief allemaal dank voor jullie reacties!! Ga t aanschaffen en probe ...
Ik zou met de laagste dosering beginnen. Het is 2-3 schepjes op 100ml bereide voeding. Ik weet niet hoeveel hij drinkt maar hier werkt 2 schepjes op 135 ml bereide voeding prima. Succes!

2 jaar geleden

Volgens mij bedoelen ze Nutritron en niet Nutrilon. Nutritron is de jbpm van hetzelfde bedrijf als Nutrilon. Weet niet of ze het nog verkopen! Jaar geleden nog wel.

2 jaar geleden

Reactie op Nina9494

Volgens mij bedoelen ze Nutritron en niet Nutrilon. Nutritron is de jbpm va ...
Nee alleen in Belgie nog zeiden ze van Nutricia

2 jaar geleden

Hoi, eigenlijk geen antwoord op je vraag maar een fles binnen 15 min leegdrinken is vrij netjes dacht ik? Kindjes zouden er zo'n 15/20 min over moeten doen is mij vanuit het cb uitgelegd. Ik zou geen jbpm gaan gebruiken als het niet nodig is, want heel veel kindjes krijgen er obstipatie en buikkrampen van. Wij gebruiken het wel vanwege de reflux, maar dat was in het begin best een flinke overgang voor ons kind. Heb je het idee dat je kindje last heeft van het vlot drinken van de fles? En zou het een optie zijn om dan eerst een speenmaat kleiner te proberen?

2 jaar geleden

Wij gebruiken al best lang Johannes broodpitmeel van de Kruidvat en voeding Hero classic. Gebruiken het ivm reflux en gaat super goed!

2 jaar geleden

Reactie op Aivlis

Hoi, eigenlijk geen antwoord op je vraag maar een fles binnen 15 min leegdr ...
Dank voor je reactie! Ja 15-20 min lukt soms wel maar is een uitzondering. 8-12 is hier de standaard, met veel geweld wordt het naar binnen gewerkt en hij gooit er vervolgens weer best wat uit.. heb nu een andere fles geprobeerd en dat lijkt iets beter te gaan! Ik heb van Avent speen 1 die ik afwissel met 2, en nu dr Browns met speen 1. Hoe kleiner de speen hoe meer gefrustreerd en dus ongecontroleerd het drinken gaat, vandaar dat cb Jbpm adviseert. Maar t advies was zo vaag en klopte deels niet dat ik hier toch nog wat advies wilde inwinnen! :-)

2 jaar geleden

Het cb adviseert bij ons biologische jbpm, hier zijn geen andere ingrediënten aan toegevoegd en zou minder krampjes veroorzaken. Is alleen online te verkrijgen, ik heb t net binnen dus nog geen ervaring, maar misschien tip

2 jaar geleden

Wij gebruikn JBPM van de kruidvat met kruidvat KV. Maar je kan het met alles mixen.

2 jaar geleden

Reactie op m1991vm

Dank voor je reactie! Ja 15-20 min lukt soms wel maar is een uitzondering. ...
Het blijft enorm zoeken hé! Hopelijk helpt dit voldoende en gaat het drinken wat gecontroleerde!

2 jaar geleden

Reactie op Aivlis

Het blijft enorm zoeken hé! Hopelijk helpt dit voldoende en gaat het drinke ...
Yes! Ik heb het zojuist geprobeerd maar durfde niet te veel, dus 3 schepjes op 180 gedaan, maar dit heeft 0 effect😂 12 minuten met speen 2! Is wel iets vertraagd maar morgen eens 4 schepjes proberen! Hopelijk blijft het ook zitten zonder kramp ! Thanks voor alle reacties

2 jaar geleden

Reactie op Babyeijv

Het cb adviseert bij ons biologische jbpm, hier zijn geen andere ingrediënt ...
Ah ben ik ben heel benieuwd! Laat je weten hoe t bevalt? En heb je een linkje? Zonder toevoegingen klinkt beter

2 jaar geleden

Inmiddels op aanraden van kennissen ook geswitched van fles, nu dr Browns met dunne hals, speen 1 gerust 20 min!!

2 jaar geleden

Reactie op m1991vm

Inmiddels op aanraden van kennissen ook geswitched van fles, nu dr Browns m ...
Mijn zoontje van 14 weken drinkt ook heel snel. Eerst difrax maat s, dat was letterlijk vechten met de fles tijdens het drinken, dus overgestapt naar Philips Avent 2 (nr 1 nergens kunnen vinden). Deze drinkt hij zonder geweld😂 maar wel hééél snel. 8 minuutjes, als het lang duurt, duurt het max 10-12 min. Hij krijgt Nutrilon Omneo Hij heeft straks een afspraak bij t consultatiebureau voor prikjes, ik zal dat ook nog even navragen. (Cb zei de vorige afspraak 120, maar ik geef hem sinds drie dagen 150, 120 was echt niet meer te doen.)

2 jaar geleden

Reactie op m1991vm

Inmiddels op aanraden van kennissen ook geswitched van fles, nu dr Browns m ...
Klopt, dr brown staat erom bekend dat ze ook minder extra lucht binnen krijgen waardoor de voeding ook makkelijker in de maag blijft zitten en moeilijker omhoog komt. Deze tip kreeg ik bij mijn 1ste zoon 5,5 jaar geleden.