18 Reacties

2 jaar geleden

Ik denk dat dat gaat tegenvallen. Wij hebben een Lovens bakfiets, en kregen de bugaboo fox 2 met zitje (dus niet de ligbak) er sooort van onder/voor gepropt als de maxicosi erin zat. Probleem is gewoon dat die bak van de bakfiets taps toeloopt, en zo’n kinderwagenframe bij opvouwen best breed blijft. Als buggy heb ik lang gezocht naar het kleinst opklapbare model dat ik kon vinden, omdat ik het frame van de kinderwagen niet goed kwijt kon als m’n dreumes op het bankje van de bakfiets zat.

2 jaar geleden

Ik heb een Vogue Journey 3, grote bak die niet taps toe loopt. Maar met de maxicosi drager erin, kunnen mijn dreumes en peuter net aan zitten... Als de baby er straks is (en die over de 3 maanden is, anders mag hij natuurlijk nog niet mee in de bakfiets) wordt t denk zelfs nog moeilijk om de luiertas er bij in te zetten... Wat betreft mobiliteit kan ik dan niet wachten tot de baby in een baby- of peuterschaal zou kunnen, die kan op het bankje gemonteerd worden, waardoor er wat meer plek over is. Tegen die tijd kan die als het goed is ook redelijk zelf zitten, waardoor hij in een buggy zou kunnen, wat weer makkelijker mee gaat...

2 jaar geleden

Je hebt inderdaad wel buggy’s die je heel klein kunt opvouwen, zoals de cybex Libelle.. die past bij ons makkelijk in de bakfiets maar daar moet je kindje wel wat ouder voor zijn natuurlijk. Is een draagzak een idee??

2 jaar geleden

Nee dat gaat echt niet lukken. We hebben zelf een urban arrow en ik heb een geo 2 gehad maar er past dan gewoonweg geen baby meer bij op een veilige manier.

2 jaar geleden

Thanks voor jullie antwoorden dames!! Dit helpt. We gaan even verder kijken naar de opties. Miss is het nog wel wat te vroeg voor een bakfiets icm extra mobiliteit.

2 jaar geleden

Reactie op youknow123

Thanks voor jullie antwoorden dames!! Dit helpt. We gaan even verder kijken ...
Je hebt ook onderstellen voor bijvoorbeeld een maxicosi, en een maxicosi voor in de bakfiets. Feitelijk gezien heb je dan alleen een extra onderstel. In het verleden heb ik de Quinny zapp gehad. Die is erg klein op te vouwen.

2 jaar geleden

Wij hebben de geo3 gekocht en onlangs bekeken of het onderstel er samen met de maxi Cosi inpast. Wij overwegen ook een urban arrow te kopen, vandaar even de test met de deelfiets. Als we een bakfiets kopen, moeten we nog wel een manier bedenken om het onderstel goed vast te zetten in de bak. Wellicht heb je hier iets aan.

2 jaar geleden

Bij ons paste het onderstel van de Easywalker in de Batavus Fier 2. Daarnaast ook de buggy met Adapters gebruikt als mijn neefje in de peuterschaal op het bankje zat. Ben wel blij dat ons zoontje nu niet meer in de peuterschaal zit want dat was wel echt krap. Zal wat foto’s opzoeken ter referentie

2 jaar geleden

Dit is met Harvey 2 onderstel dus

2 jaar geleden

En hier zie je peuterschaal en zijwaarts de buggy naast mijn neefje. Wel nodig om er dan een huif op te zetten. Wat overigens sowieso fijn is voor de wind en regen met die kleintjes.

2 jaar geleden

Dames!! Wauw wat een hulp & reacties. Het lijkt erop dat het dan dus toch wel lukt.. 😊 met een beetje creativiteit wb. goed vastzetten natuurlijk. Maar was sws niet van plan me als een kleine wegpiraat op te stellen 🤪 Super lief dat iedereen zo de moeite neemt om mee te denken, incl. Foto’s zelfs! Nu de keuze maken 💭 is it worth the money?..

2 jaar geleden

Reactie op youknow123

Dames!! Wauw wat een hulp & reacties. Het lijkt erop dat het dan dus to ...
Een elektrische bakfiets? 100%. Ik gebruik hem zó veel! Het was onze bedoeling om m zoveel mogelijk te gebruiken ipv de auto, en dat doel dient ie ook echt.

2 jaar geleden

Reactie op youknow123

Dames!! Wauw wat een hulp & reacties. Het lijkt erop dat het dan dus to ...
Bakfiets is de duurste maar beste aankoop geweest voor ons. Alle kleintje stukjes in ons dorp doen we ermee. Hebben hem nu 2 jaar in gebruik en hebben 2200km gereden. Hebben maar 1 auto en die is recent zelfs 2,5 maand kapot geweest en hebben ons aardig gered met alleen de bakfiets (en picnic boodschappen en wanneer echt nodig een auto lenen bij ouders). Alleen nu met het slechte natte weer is het gebruik iets minder. Maar zodra het droog is ons eerste vervoermiddel. Denk wel dat het vanaf dat je maar 2 slaapjes hebt met je kleine enorm toeneemt in gebruik.

8 maanden geleden

Reactie op Ilona2023

Wij hebben de geo3 gekocht en onlangs bekeken of het onderstel er samen met ...
Maar je hebt hem er wel in gekregen? Ik heb een urban arrow en ben gisteren begonnen met de maxi cosi op de u.a te zetten maar als ik de draagzak meeneem moet ik de maxicosi in de bakfiets laten zitten en als er dan net iemand zo leuk is om hem eruit te halen dan ben ik mijn maxi cosi kwijt.

8 maanden geleden

Wij hadden standaard een maxicosi in de bakfiets zitten (goedkopere 2de hands). Nooit gejat en fijn dat je de maxicosi er niet telkens uit en in hoeft te stoppen. Voor de auto een andere nieuwere maxicosi. Sinds de kleine 1 is hebben we een buggy gekocht om mee te nemen met de bakfiets.

8 maanden geleden

Reactie op koningvansummeren

Wij hadden standaard een maxicosi in de bakfiets zitten (goedkopere 2de han ...
Dat is wel een goed idee.

8 maanden geleden

Reactie op Mommy_of_2_

Dat is wel een goed idee.
Dit hebben wij ook, een tweedehands maxicosi die standaard in de bakfiets blijft en voor de zekerheid heb ik die nog vastgezet aan de bakfiets zelf met een simpel kettingslot. En als je kindje nog niet in een buggy kan: ik heb hiervoor destijds maxi Cosi adapters op de buggy gebruikt. Dan haalde ik de maxi Cosi wel uit de bakfiets en klikte die op de buggy met adapters dus dat is ook nog een optie.

8 maanden geleden

Reactie op koningvansummeren

Wij hadden standaard een maxicosi in de bakfiets zitten (goedkopere 2de han ...
Zo hadden wij dit ook. Ideaal. Hebben m nu weggegeven aan vrienden voor hun bakfiets.