11 Reacties
2 jaar geleden
Ze adviseren het niet te doen
Tijdens je zwangerschap kun je beter niet de kattenbak verschonen, ook niet met handschoenen. In de ontlasting van katten kan namelijk de kleine, eencellige parasiet toxoplasma gondii zitten. Deze parasiet veroorzaakt de infectieziekte toxoplasmose.
Die Infectie kan je doorgeven aan je kind.
2 jaar geleden
Je kan laten testen door middel van een bloedtest of je het al eens hebt gehad.
Eenmaal gehad kan je het niet nogmaals krijgen.
Heb je het nog niet gehad? Zeer grondig je handen wassen na het uitscheppen. Maar t zelfde geldt nadat je in de tuin hebt gewerkt. Ook is de kans groter dat je toxoplasmose krijgt van jonge katten die veel buiten komen
2 jaar geleden
Ik laat het al hele tijd doen door me man. Vind niet leuk hoor maar beste voor de gezondheid straks als de kleine er is zelf weer oppakken .
2 jaar geleden
Je kan laten testen door middel van een bloedtest of je het al eens hebt ge ...
Ik heb net toevallig een mailtje gestuurd naar de vk of dat inderdaad kan.. beter safe than sorry! Thankss
2 jaar geleden
Ik ben dierenartsassistente en ik doe het alleen als de kattenbak elke dag verschoond wordt met handschoenen aan maar liever niet! Moet wel zeggen dat ik me voor de zwangerschap (als voorbereiding) heb laten testen tegen toxoplasmose en heb het niet. Terwijl ik al 7 jaar in de praktijk werk. Maar better safe than sorry😊
2 jaar geleden
Hier ook een kat & man die om de week een aantal dagen van huis is. Hij zet voordat hij weggaat 2 schone kattenbakken klaar, zodat ik met wegwerphandschoenen de bakken alleen hoef om te ruilen. Hij maakt het schoon zodra hij weer thuis is.. beetje omslachtig maar het werkt zo best prima :)