Hoi, hoe doen jullie het met het kerstdiner?
Onze dochter eet super goed en wil alles eten!
Alleen willen degene waar we kerst bij vieren niet dingen apart voor haar maken, of ze willen het wel maar dan krijg je alsnog een flinke bak zout voorgeschoteld omdat ze niet zo goed weten hoe😅
Ik vind het belangrijk dat ze met het eten 'mee doet'. Daarnaast moet ze van potjes ook vaak spugen dus dat is sowieso geen optie (te vloeibaar).
Ben een beetje zoekende in wanneer ik te veel zeur om ander voedsel en wanneer ik de teugels een beetje kan laten vieren.
Misschien dat jullie visie/methode me goed op weg kan helpen
Alvast bedankt!
Ik zou gewoon zelf wat maken! Wij maken voor de kindjes die komen een simpel pastaatje met rode saus, en dan kunnen ze nog lekker wat brood of groenten mee pikken (zonder zout)
Ik maak voor het kerstdiner (we gaan bij mijn schoonouders allemaal verschillende hapjes eten, iedereen maakt wat en neemt dat mee) zelf wat voor ons zoontje. Dan heeft hij een basis maaltijd “binnen” en kan hij nog wat meesnoepen van wat brood of rauwkost oid.
Je zou die dag kunnen ruilen: haar alvast voor lunch een warme maaltijd (met groenten etc) geven en in de avond eet ze wat (stok)brood of andere kleine snacks. Maar dan heeft ze tenminste al goed gegeten
Je zou die dag kunnen ruilen: haar alvast voor lunch een warme maaltijd (me ...
Heel slim! Dit doen wij vaker als we bijv ‘s avonds ergens anders eten, dan geef ik haar smiddags warm en ‘s avonds broodjes en kan ze lekker mee pikken. Vaak is het aan tafel met veel mensen een stuk drukker dus heeft ze weinig tijd om te eten. Dan heeft ze ‘s middags al lekker hoor avondeten gehad.