9 Reacties
23 dagen geleden
Je hebt als ouder recht op zorg verlof als er niemand anders is die voor jouw kind kan zorgen. Je mag dus thuis blijven bij je kind. Ligt er wel aan hoe lang het ziek zijn duurt. Anders moet je onbetaald verlof opnemen. Dit geldt vaak wel voor kindjes die ernstig ziek zijn waardoor ze bijvoorbeeld in een ziekenhuis moeten verblijven
20 dagen geleden
Hier hebben we vorige week 2 zieke kids gehad, ik heb 1 dag zorgverlof opgenomen en mijn vriend de andere dag, was een belletje naar onze manager en het was geregeld.
Nou werken wij beide binnen hetzelfde bedrijf en weten ze ook dat wij niet voor iedere dwarse scheet aan de telefoon hangen.
20 dagen geleden
Op het moment dat je wordt gebeld door bijvoorbeeld de kdv dat je kind ziek is en je moet plots weg van werk om je kind op te halen kun je hiervoor het “calamiteitenverlof / kort verzuimverlof” inzetten.
Als je kindje vervolgens nog een dag ziek thuis is en er is niemand anders die voor hem kan zorgen dan wordt nu het “zorgverlof”. Als je ook een partner hebt die werkt zou je dat in principe om en om moeten opnemen.
Zodra je kindje bijv in het ziekenhuis terecht kom heb je niet langer recht op zorgverlof. Er wordt dan namelijk al voor je kindje gezorgd in het ziekenhuis. In dat geval neem je vakantiedagen op.
Dit geldt alleen als er in je CAO niks anders over is geregeld. Informatie staat ook mooi omschreven op de website van de Rijksoverheid.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverlof/vraag-en-antwoord/mijn-kind-is-ziek-heb-ik-recht-op-zorgverlof#:~:text=Als%20u%20uw%20zieke%20kind,nemen%2C%20bijvoorbeeld%20de%20andere%20ouder%3F