659 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Esma55
Even klagen over m'n schoonzusjes..
Onze jongste is met 38+3 via inleiding ...
Omdat je het zelf vraagt 👀:
Ik vind het een ontzettend lief gebaar van ze.. en had me ook best rot gevoeld als dat zo gemist werd door de stress van de ontvangende partij… welke natuurlijk wel heel logisch is!
Je stress is heel begrijpelijk, ook dat je dan daaruit reageert♥️Alleen het was hierin volgens mij oprecht 100% goed bedoeld voor jou en hebben ze er zelf totaal niets aan dus dan aangeven: “super lief bedoelt maar ik heb het nu nodig dus het hoeft niet” was voldoende🤭 maarja in stress bedenk je dat waarschijnlijk niet! Ik zou er persoonlijk later wel op terugkomen en aangeven dat het niet aan hun lag 🌸
één jaar geleden
Reactie op vanille_a
Oh god. Hier maak ik me ook zo druk om!
Mijn schoonmoeder zegt iedere keer ...
Oh dit snap ik ook zo goed. Dat je denkt ga weg en ik heb je niet om je mening gevraagd. Jaja, vroeger was alles beter 🙈
Maar grappige is dus dat veel het met hun schoonfamilie hebben. Bij ons komt het onbegrip over wat wij willen als de kleine er is dus bij mijn ouders vandaan.
Mn moeder is compleet van de kaart, dat wij bijvoorbeeld zeggen dat wij laten weten wanneer ze welkom zijn en ze dus niet 20 minuten na de geboorte al op de stoep mag staan. En geen kusjes aan de baby vanwege, het koude weer en nog ontwikkelde immuunsysteem.
De opmerking, nou toen jij geboren was, deden we dat allemaal of mocht dat wel is bijna standaard. 🤣
één jaar geleden
Ik word gek van iedereen die zegt succes/sterkte met de laatste loodjes. Ik weet dat het goed bedoeld is, maar waarom zegt (bijna) niemand iets als in de zin van "geniet ervan"? Succes en sterkte vind ik zo zwaar beladen klinken.
De vriendin van mijn schoonvader kreeg met kerst bijna een hartverzakking toen ze hoorde dat ik waarschijnlijk kunstvoeding wil gaan geven. Ik krijg een geplande keizersnede en zie enorm op tegen het herstel. Ook loop ik gewoon niet warm voor het geven van borstvoeding. Ze snapte er niets van, want het is het beste, je krijgt een betere band met je baby etc. Note: ze heeft zelf geen kinderen, dus ik weet niet sinds wanneer ze ineens ervaringsdeskundige is.
Zo dat is eruit. Ik kan weer verder met poetsen 😂.
één jaar geleden
Gisteren onze dreumes proberen tegen te houden die het in zijn hoofd haalde om op de leuning van de bank te klimmen en er bijna afviel, resultaat alle banden in mijn bekken flink verrekt en voelt nu al of ik net bevallen ben. Kan niet lopen zonder pijn, zoontje niet meer tillen dus is nu noodgedwongen weer uit logeren, (was net 1 dag thuis) en draaien in bed is helemaal niet te doen.
Ergste van alles vind ik nog dat ons zoontje nu weer weg is.
Iemand nog tips voor bezigheidstherapie?
één jaar geleden
Reactie op AnnaSuus
Oh dit snap ik ook zo goed. Dat je denkt ga weg en ik heb je niet om je men ...
Ohhh dit is zo herkenbaar. Mijn moeder was ook helemaal van de leg toen ik zei dat we misschien niet direct bellen en eerst even met z'n 3tjes willen wennen. En nu komt ze daar telkens heel subtiel, maar toch een beetje passief agressief, op terug.
En als ik voor alle keren een euro had gekregen dat ze zei "ohh dat deden we vroeger echt anders" of "oohhhh nou dat hadden we vroeger allemaal niet hoor", dan was ik nu miljonair geweest.
één jaar geleden
Reactie op Aivlis
Ohhh dit is zo herkenbaar. Mijn moeder was ook helemaal van de leg toen ik ...
Heel herkenbaar maar dan met schoonmoeder! Schijt irritant, ze doet t ook niet subtiel ofzo.
Ze klaagt dat ik geen kroeppoek eet want het kan geen kwaad. Maar ook dat ik geen sushi wilde eten die ze had gehaald (alles met tonijn en zalm)
één jaar geleden
39+4 weken en mijn partner zit tot 5 uur snachts te gamen en tot smiddags ergens te slapen.. oja we hebben ook nog een peuter van 2 😫
één jaar geleden
Reactie op Tuttebel93
Ik word gek van iedereen die zegt succes/sterkte met de laatste loodjes. Ik ...
Mijn eerste was volledig kunstvoeding en is mega gehecht aan me ;) en aan papa trouwens. Je moet doen wat goed voelt voor jou. Ik zie borstvoeding ook niet zitten en ik ben ook geen melkkoe dus kolven is ook een no go … dus hier wederom kunstvoeding.
Echt het hechting argument vind ik echt zo’n onzin. Ze liggen ook op je met een flesje.
één jaar geleden
Reactie op misssunshine
39+4 weken en mijn partner zit tot 5 uur snachts te gamen en tot smiddags e ...
Haha ik zit dus hier te gamen omdat ik niet kan slapen, maar sta wel op met mijn zoontje om dan vervolgens in de middag weer op de bank in slaap te vallen. Zoontje is inmiddels paar dagen bij oma logeren 😅 even ritme proberen te vinden.
Maar dat is wel echt heel irritant. Moet in mijn handjes knijpen met mijn man die net even alleen de kerstboom heeft opgeborgen, de box naar beneden heeft gehaald en de zolder afgestruind heeft voor de sterilisator en het droogrek.
Boven de badkamer nog even opruimen en de was bijwerken en dan is het belangrijkste gedaan. Manlief gaat morgen nog de woonkamer verder schilderen, moeten nog 3 kleine muurtjes en dan bestelt ie de plinten
één jaar geleden
Ik hoef nog maar 1,5 week te wachten tot de geplande keizersnede maar ik wil gewoon dat het sneller gaat. En mijn geduld is zoooo op haha. Mag eigenlijk niet klagen maar ik kan er niks aan doen, iets met hormonen 😅😂
één jaar geleden
Reactie op Marieke van de Donk
Ik hoef nog maar 1,5 week te wachten tot de geplande keizersnede maar ik wi ...
Hoeveel weken ben je dan als je de keizersnee hebt?
één jaar geleden
Reactie op misssunshine
Hoeveel weken ben je dan als je de keizersnee hebt?
Ik ben dan 39+1
één jaar geleden
Reactie op Beeb.
@esma55 heel veel kracht voor jullie en je zoontje!
Dankjewel, gaat inmiddels al een stuk beter gelukkig 🥰
En het is absoluut een lief gebaar van ze. De frustratie ligt meer bij het feit dat ze mijn reactie niet kan begrijpen. Logisch denken was op dat moment idd ver te zoeken bij mij 😂 maar ergens hoop je dan toch op een beetje begrip en het is ook jammer dat ze bij m'n man gaat klagen en niet naar mij zelf toe komt
één jaar geleden
Reactie op Marieke van de Donk
Ik ben dan 39+1
Oke want ik ben nu 39+4 en ze hebben gisteren de baby gedraaid omdat hij in stuit lag, alleen heb ik het gevoel dat hij nu weer terug in stuit ligt.. dus was wel benieuwd of keizersnee voor mij nog een optie is.. denk dat ik dat liever zou willen dan inleiden
één jaar geleden
Reactie op misssunshine
Oke want ik ben nu 39+4 en ze hebben gisteren de baby gedraaid omdat hij in ...
Kan je zeker bespreekbaar maken en kijken wat de mogelijkheden zijn.
één jaar geleden
Reactie op Esma55
Dankjewel, gaat inmiddels al een stuk beter gelukkig 🥰
En het is absoluut ...
Jaa dat is het inderdaad! Je kan niet verwachten dat iemand met zorgen over de ademhaling van haar piepjonge baby rationeel naar je reageert en je helemaal ziet… het mag best even kut voelen dat je gebaar niet gezien wordt alleen begrip van “voelt ff kut voor mij maar ze heeft grotere dingen aan haar hoofd” is dan denk ik reeeler🤣
Co sleeper besteld en niet de reactie die je wil ten opzichte van zorg of je baby gezond is zijn totaaaal andere maten van zorg😵💫 ik denk dat ze wel voelde dat er bij jou even geen ruimte was.. maar netjes, handig of behulpzaam is het zeker niet om dan je frustratie te uiten bij de man 😮💨 had ze beter ff bij haar beste vriendin kunnen doen zodat het niet bij jou kwam en de wereld rustig verliet👀
Gelukkkig gaat het beter ♥️♥️ hopelijk kan je snel thuis van elkaar genieten 💗
één jaar geleden
Reactie op misssunshine
Oke want ik ben nu 39+4 en ze hebben gisteren de baby gedraaid omdat hij in ...
Normaal doen ze niet zomaar inleiden bij stuit en zal een keizersnede besproken worden als de versie niet is gelukt ;) ik mag nog 3 weken en 1 dag wachten op de keizersnede :)