660 Reacties
één jaar geleden
Afgelopen dinsdag ben ik bevallen met 40+3 van ons 2e kindje. Het was een hele snelle bevalling waar ik nog na weeen van heb en ik ben al meer dan 48 uur wakker want afgelopen nacht wou ze niet slapen. De hele dag heeft ze goed gedronken en nu wil ze niet drinken, maar ook niet in haar bedje liggen en ik zou nu eigenlijk moeten voeden.
De tranen komen er nu uit. Ik weet niet wat ik kan doen wat helpt en mijn man vind zichzelf heel zielig omdat hij ook weinig slaap heeft gehad en die ligt nu lekker op z’n snurk kamer te slapen
één jaar geleden
Reactie op SuzanvanKrimpen
Afgelopen dinsdag ben ik bevallen met 40+3 van ons 2e kindje. Het was een h ...
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter.
Pittige he die eerste tijd... Misschien voelt je dochter dat je gespannen/moe en wat gefrustreerd bent richting je man en wil ze daarom niet drinken...
En de welbekende kraantranen zullen ook meespelen.
Probeer vandaag overdag wat bij te slapen en laat je dochter desnoods bij de kraamzorg een poosje beneden zodat je echt kan slapen...
één jaar geleden
Ik ben zo klaar met die slapeloze nachten! Niks ligt meer lekker en wanneer ik wakker word ben ik ook meteen klaarwakker, moet ik plassen, heb ik dorst of onwijze trek. En mensen die zeggen dat het voorbereiding is op straks, hartstikke leuk allemaal hoor... Maar na zoveel keer kan ik ook dat niet meer aanhoren. Zo, dat is eruit. Ik ga weer een poging doen m'n ogen te sluiten. 🙃
één jaar geleden
Reactie op xsorayaa
Ik ben zo klaar met die slapeloze nachten! Niks ligt meer lekker en wanneer ...
Hier standaard de laatste weken vroeg op de avond kunnen slapen daarna de gehele nacht wakker. Tot iedereen weer opstart en naar werk moet. Dan word ik moe en val ik in slaap
één jaar geleden
Reactie op ElineMaybird
Hier standaard de laatste weken vroeg op de avond kunnen slapen daarna de ...
Bij mij lijkt het niet uit te maken wat ik doe... Op tijd naar bed, laat naar bed. Wel dutjes overdag, geen dutjes overdag... Ik ben echt het spoor bijster. Ik kan helemaal gesloopt zijn, maar ook dan ben ik na 3/4 uur klaarwakker en doe ik alleen nog hazeslaapjes.
Ik heb van de vk wel de optie gekregen om in het ziekenhuis een spuit te krijgen met slaapmedicatie om even bij te tanken, maar wil dat meer als een soort last resort bewaren en het idee vind ik een beetje spannend 😅
één jaar geleden
Morgen 37 weken zwanger en ben er zoooooo klaar mee! Ben doodop, heb nergens zin in en word gek van al die regen!
Laat die kleine maar komen, ben er echt aan toe
één jaar geleden
Reactie op xsorayaa
Oh Ja! Dit. Na het eten voor een half uurtje in slaap vallen en dan tot 3/4 uur klaar wakker.
één jaar geleden
Ik heb een verzakking en doordat de knip na mijn 2e bevalling niet goed genezen is ook een hele ruime opening. Door de druk van de baby hangt mijn baarmoedermond nu deels 'buiten'. Kan niet meer goed zitten en met lopen zakt het er snel uit wat veel pijn doet. Liggen is het fijnst, maar er lopen ook nog 3 kinderen rond. Vandaag 40.2, hoop dat het nu snel komt.
één jaar geleden
Reactie op xsorayaa
Precies dit! Ik ben er zo klaar mee 😫 Elk uur ben ik wakker want dan moet ik weer plassen, lig ik niet lekker, heb ik honger.. Noem maar op. En dan idd die reacties van mensen die zeggen; ‘Wacht maar, straks als de kleine er is slaap je nog slechter..’ Bah. Ik ga er veel liever ‘s nachts uit voor m’n baby dan dat ik me zo beroerd voel..
VK heeft bij mij ook slaapmedicatie voorgesteld maar vind dat ook wel een beetje spannend hoor. Iemand ervaring mee?
één jaar geleden
Reactie op Delaatsteloodjes
Ik heb een verzakking en doordat de knip na mijn 2e bevalling niet goed gen ...
Jeetje wat heftig. Is er geen risico op infectie dan?
één jaar geleden
Reactie op Yunalessica1984
Jeetje wat heftig. Is er geen risico op infectie dan?
De vliezen zijn nog heel, dus voor de baby niet.
Ik duw het steeds terug. Het weefsel droogt anders uit en dat is niet fijn.
Verlies veel slijm, dat spoelt het verder wel aardig schoon 😉
één jaar geleden
Reactie op Delaatsteloodjes
De vliezen zijn nog heel, dus voor de baby niet.
Ik duw het steeds terug. H ...
Goh dat lijkt me echt mega vervelend. Sterkte ermee, hoop dat je snel mag bevallen
één jaar geleden
Reactie op Maartje0314
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter.
Pittige he die eerste tij ...
Bij slapen is helaas niet gelukt, wel even gelegen en dat even niks doen was al fijn. Ze slaapt deze nacht al wat beter alleen is dit wel boven op mij. Ik krijg haar haar bedje niet in. Ik vind het lastig dat ik dus niet fijn kan liggen
één jaar geleden
Reactie op SuzanvanKrimpen
Bij slapen is helaas niet gelukt, wel even gelegen en dat even niks doen wa ...
Wat lastig he, al is het heel normaal baby gedrag want na 9 maanden heel dicht bij mama in de buurt is de weide wereld toch wel spannend.
Wij hebben de eerste week ons zoontje op een verschoon kussen tussen ons in gehad, met eigen lakentje en dekentje en onze eigen deken een stuk lager. Word absoluut niet aangeraden maar dit was de enige manier om wat slaap te kunnen pakken en vond ik veiliger als los naast me op me arm.
één jaar geleden
Sinds vandaag ineens mega verkouden … boven de massa klachten. Weet nu echt niet meer hoe te liggen of slapen
één jaar geleden
Reactie op ivn.wh
Precies dit! Ik ben er zo klaar mee 😫 Elk uur ben ik wakker want dan moet ...
Ik heb 1 op 2 januari bijgeslapen met een injectie in het ziekenhuis. Zelf slaap ik max 30 min aan 1 stuk anders en ik kon niets anders meer dan liggen, huilen of spugen. Morgenavond ga ik weer. Bij mijn dochter heb ik dit ook een paar keer gehad. Is het een wondermiddel voor 8 uur slaap? Niet perse. Maar wat een verademing was het. Eerst een half uur aan de ctg, bij akkoord daarop krijg je de injectie in je bovenbeen. En die is niet fijn nee... dan werkt het na ca 15 minuten ongeveer. Helaas werd ik toen nog misselijker dan ik standaard ben, maar toen ik leeggespuugd was ben ik om 23 uur in slaap gevallen en pas om 5.30 uur wakker geworden omdat ik moest plassen. Ik wist niet wat me gebeurde! Daarna nog met paracetemol in slaap gevallen tot 8.15, toen kwam de ontbijtkar..... daarna weer ctg, moest ik wel op mijn linkerzijde omdat de baby nog wat suf was, maar die kwam toen ook weer bij gelukkig. Pluspunt ik voel de baby ook weer beter sindsdien. later thuis op de bank ook nog 2 uur geslapen door de nawerking. Gynaecoloog heeft ook gezegd dit gaan we gewoon af en toe doen tot de inleiding om je enigzins op conditie te houden.
één jaar geleden
Reactie op Yunalessica1984
Sinds vandaag ineens mega verkouden … boven de massa klachten. Weet nu echt ...
Vervelend he. Ik hoest ook al twee weken de longen uit mn lijf, maar van de huisarts mag ik niks tegen de hoest nemen 🥲
één jaar geleden
Reactie op misssunshine
Vervelend he. Ik hoest ook al twee weken de longen uit mn lijf, maar van de ...
Ja ik neem maar paracetamol tegen de keelpijn en doe even warm douchen voor bed zodat mijn holtes leeg zijn (voor 5 minuten maar ok…) en verder maar hopen dat het snel voorbij is
één jaar geleden
Reactie op Maartje0314
Wat lastig he, al is het heel normaal baby gedrag want na 9 maanden heel di ...
Ja het is ook gek eigenlijk daf we ze weg leggen, bij voorkeur in een andere kamer. Terwijl van nature dragen mensen hun baby’s bij zich, net als apen. Ach afgelopen nacht was beter dan de nacht ervoor. Zo probeer ik maar te denken