665 Reacties
één jaar geleden
Ik ben de enige die heeft nagedacht over welke baby matras, welke kinderwagen, welke flessen. Overal op onderzoek uitgeweest. Meneer heeft nergens over nagedacht. Alles gaat toch vanzelf. Maar hij kan wel uren lang aan onnozele dingen zitten, zoals op games hoe je moet cheaten... We keken beiden in onze telefoon geschiedenis, bij mij zie je allerlei pagina's open iets voor de baby of informatie over eten, borstvoeding. En wat googled hij? Hoe oud is harry potter nu? Wanneer komt nieuwe seizoen uit van lord of the rings... 😅🤦♀️
één jaar geleden
Ik ben 41 weken zwanger en word gek van elke dag zo veel berichtjes met de vraag of de baby er al is.
Het is allemaal goed bedoeld, dat weet ik.. maar het begint me enorm te storen en vooral te laten stressen.
Als oplossing dacht ik, ik reageer lekker niet of ik reageer later.
Dan appen/bellen ze met de vraag “ja je reageert best laat we dachten dat je was bevallen”. Ik wil gewoon schreeuwen met “NEE IK BEN NOG NIET BEVALLEN!!” Jezus..
Ik heb zo een druk op me door deze mensen naast alle stress die ik al heb.
Alsof ik de baby ga verstoppen.
één jaar geleden
Reactie op vanille_a
Ik ben 41 weken zwanger en word gek van elke dag zo veel berichtjes met de ...
Same here.. iedereen appt en belt. Sommige vertellen zelfs nare verhalen dat na 41 weken het gevaarlijk is en ik er iets van moet zeggen tegen de verloskundige of gynaecoloog. Bezorgt mij ook alleen maar stress zoals je zegt idd. Ik heb wel de neiging om haar te verstoppen dalijk als ze er is. Mogen ze nog meer nieuwsgierig worden. 🤣
één jaar geleden
Reactie op elihai
Ik ben de enige die heeft nagedacht over welke baby matras, welke kinderwag ...
Dit is zo herkenbaar!!! Bij mijn eerste ging ik echt alles uitzoeken. Ik ben graag goed voorbereid. Mijn man die had bij alles zoiets van “ komt wel goed” “kies jij maar”
één jaar geleden
Reactie op vanille_a
Maar ook he “oh ze bevalt vast, laten we haar bellen want dat is dan fijn”…..?😮💨 best egoïstisch vind ik het allemaal 🤣 al helemaal omdat ik vanaf week 37 heb aangegeven in m’n rust te willen, niet teveel te appen en man het zeker laat weten als er iets is dus geen reden voor stress. 🥱🤨
één jaar geleden
Reactie op vanille_a
Pfff hoe frustrerend!
Hier 39 weken vandaag en bij mij beginnen de appjes ook te komen... In het begin vond ik het niet zo erg, maar nu wordt het wel een beetje vervelend... Schoonmoeder die me om het minste videobelt, zusje die ineens blijft zeggen in de groepsapp "ik heb nog niks gehoord van Soraya vandaag, ligt ze misschien te bevallen?" Hou op mensen, jullie horen het echt vanzelf wanneer de kleine man er is!
één jaar geleden
Haha mijn zussen schrikken zich iedere keer rot als ik iets in de groepsapp zet.
M'n schoonmoeder durft niet meer te appen.. iedereen is alert! Ik probeer het maar zo te zien dat ze vooral betrokken zijn en ook erg uitkijken naar de kleine vent.
En ik ook! Weer een dag vullen met wachten... ik kan vrij weinig, vind de laatste dagen echt erg zwaar. Weinig conditie, slecht slapen. In huis is alles op orde en echte nesteldrang ontbreekt eigenlijk.
Nu 38+4, hoop dat het niet 40+ gaat worden
één jaar geleden
Bij mij begon het om 5 uur en ik ben om 8 uur bevallen. We vonden het wel grappig om de moeder van mijn man te vragen of ze ‘s middags zin hadden in een kop koffie. Dat doen we wel vaker want dan kunnen ze ons zoontje zien. Maar doordat hun zo alert waren kregen we de opmerking “ is de baby er?” Weg plannetje
één jaar geleden
Haha bij mij doet iedereen alsof ik al een week overtijd ben maar ben pas 39+4. Dus het is nog heel normaal dat de baby er niet is.
Een opmerking vond ik minder leuk dat de baby niet wilt komen omdat die ons niet leuk vind als grapje. Deze grap vond ik wel gemeen. Mijn baby is rustig aan het groeien en komt als hij er klaar voor is naar een liefdevol gezin ❤️.
één jaar geleden
Reactie op babykoko
Haha bij mij doet iedereen alsof ik al een week overtijd ben maar ben pas 3 ...
Das idd een stomme grap … sommige mensen
één jaar geleden
Reactie op babykoko
Haha bij mij doet iedereen alsof ik al een week overtijd ben maar ben pas 3 ...
Wat een vreemde opmerking zeg!! Snap niet dat mensen denken dat zoiets grappig is.
Hoe langer de baby blijft zitten hoe beter denk ik maar altijd (uitzonderingen daargelaten). Geniet nog even van je zwangerschap en als het zover is ook van de kleine 🥰
één jaar geleden
Ik snap jullie echt allemaal!
Is ook vervelend al die vragen. Bij mij valt het gelukkig nog mee, natuurlijk krijg ik ook wel de vraag hoe ik mij voel enzo, maar de mensen die dat doen daar kan ik het ook echt van hebben en vind ik ook wel lief, dus dat scheelt haha. Maar de vraag of de baby er al is die krijg ik niet gelukkig, ze horen het dan vanzelf wel.
Wat ik vooral een irritante vraag vind is of ik straks na mijn verlof weer ga werken. Ja natuurlijk, wat denk jij dan? Heb geen geldboom waar het allemaal vanzelf aan groeit. Gelukkig weten de mensen die mij echt goed kennen het antwoord wel haha, maar echt sommige mensen..
één jaar geleden
Reactie op Hollly
Ik snap jullie echt allemaal!
Is ook vervelend al die vragen. Bij mij valt ...
Denk dat iedereen wel zou willen stoppen met (fulltime) werken. Maar hoe realistisch is dat met de huidige prijzen die alleen maar stijgen. Ik schrik ook erg van de kinderopvang prijzen…
Het wordt je echt moeilijk gemaakt.
één jaar geleden
Reactie op babykoko
Denk dat iedereen wel zou willen stoppen met (fulltime) werken. Maar hoe re ...
Ik zou niet fulltime thuis willen zitten. Ga wel ouderschapsverlof nemen het eerste jaar, 1 dag tegen 70% en dan weer vier dagen werken :) in 2025 wordt de eigen bijdrage van de kinderopvang namelijk aanzienlijk verlaagd.
één jaar geleden
Reactie op Yunalessica1984
Ik zou niet fulltime thuis willen zitten. Ga wel ouderschapsverlof nemen he ...
Nee volledig thuis lijkt mij ook niet fijn. Maar wow Google net de nieuwe plannen mbt kinderopvang en dat zou echt geweldig zijn. Zeker een last minder. Ik werk nog fulltime en wil met ouderschapsverlof naar vier dagen.
één jaar geleden
Reactie op babykoko
Nee volledig thuis lijkt mij ook niet fijn. Maar wow Google net de nieuwe p ...
Ja ik ben bij de eerste naar vier dagen gegaan maar toen was er nog geen betaald verlof. Dus werk sowieso nog maar 32 uur (werkte er 36, ambtenaren cao) sinds onze zoon er is. Maar nu met de 70% ervoor gekozen om tijdelijk 24 uur te gaan werken want die wordt weer gecompenseerd door lagere kosten kinderopvang. Als ik vier dagen blijf werken, werk ik die dag puur voor de kinderopvang 😅 dus we hebben gerekend en mijn man neemt 4 uur en ik 8 uur tegen die 70% betaald.
één jaar geleden
Reactie op Hele125
Ik werk 28 uur en ga 4 uur ouderschapsverlof opnemen. Daarnaast neemt mijn ...
De maximale eigen bijdrage wordt lager, dus je krijgt meer toeslag ;) zeker voor midden en hogere inkomens wordt het dan veel goedkoper.