665 Reacties
10 maanden geleden
Reactie op MommyToBe🐣
Hoe komen jullie je dagen door? Ben nu een maand thuis met de kleine, heerl ...
Bij de eerste kwam ik de dagen goed door. Ik ging veel wandelen, films kijken en slapen. Maar dat was ook een huilbaby dus als ik naar buiten kon of kon slapen wanneer hij sliep, dan was dat echt de hemel.
Nu hebben we dus een dreumes die net kan lopen. (2 weken voor ik beviel ) en een baby van bijna 8 weken. Ik vind het nu best lastig om de dag door te komen. Je bent namelijk continu met een van de twee bezig en als je ergens heen gaat dan kan je achter de oudste aanvangen. Ik denk dat bij mij het grootste probleem zit in dat mijn man nog thuis is. Hij wordt gek van het binnen zitten / niks doen. Ook kan hij slecht tegen weinig slaap. Hierdoor is hij niet al te vrolijk. Ik kijk er dus echt naar uit wanneer hij straks weer gaat werken
10 maanden geleden
Reactie op MommyToBe🐣
Ik ga regelmatig de deur uit met de kleine man. Even wandelen, naar m'n ouders/schoonouders. Vandaag zijn we even wezen shoppen met hem. Voor het eerst ook in het openbaar z'n fles gegeven. Meneer lag zo diep in slaap in de wagen dat hij ook half slapend z'n fles bij me heeft gedronken 😂 Verder ging het allemaal super goed!
10 maanden geleden
Niemand maar dan ook niemand kan op de dag dat ik een sollicitatiegesprek heb oppassen op m’n zoon.
Ik baal echt zo erg.
Nu heb ik maar aan het bedrijf gevraagd of het goed is dat mijn kindje meeneem, want anders moet het op een andere dag.
Ik heb hier echt nooit over na hoeven denken en nu weet ik dat ik niet moet verwachten dat mensen zomaar ineens kunnen oppassen, maar het maakt het wel ineens heel lastig. 😔
10 maanden geleden
Reactie op MommyToBe🐣
Ik kom amper aan het huishouden toe want mijn kleine man wil eigenlijk alleen maar bij mij hangen. Hierdoor ben ik aardig gebonden aan uren tv kijken.
Verder ga ik wel eens met hem wandelen, maar ver kom ik niet. Ik woon best erg afgelegen en ik twijfel nog steeds of het wel handig is om de bus met hem te pakken.
10 maanden geleden
Ik vind onze kleine vent (7.5 week) zo lief maar ik ben zó overprikkeld door het geluid wat hij continu maakt. Hij is de hele dag aan het kreunen/persen op zijn ontlasting (zonder resultaat overigens) en daardoor hebben we ook heel weinig contactmomentjes omdat hij constant 'bezig' is 😟 nu is hij ook al de hele dag aan het mekkeren/jammeren en ik word er echt moedeloos van, ik hoop zo dat dit snel over is...
10 maanden geleden
Reactie op Lydia01
Niemand maar dan ook niemand kan op de dag dat ik een sollicitatiegesprek h ...
Ah nee wat vervelend zeg! Op zo’n moment denk je toch “ er zou vast wel iemand kunnen aangezien ik iets belangrijks heb en mensen dan sneller moeite willen doen”
10 maanden geleden
Reactie op Lydia01
Ik kom amper aan het huishouden toe want mijn kleine man wil eigenlijk alle ...
Waarom zou je de bus niet kunnen pakken? Vind je het spannend?
Gewoon proberen joh. Je merkt vanzelf wel of het goed gaat. Zo niet, ga je weer naar huis en zo wel, is jouw wereld weer een stukje groter 😊
10 maanden geleden
Reactie op Tineke1208
Waarom zou je de bus niet kunnen pakken? Vind je het spannend?
Gewoon probe ...
Ik vind het heel spannend. Want wat nou als de bus heel vol is, of iedereen is lekker aan het hoesten en niezen. Ben zo bang dat mijn zoon ziek wordt. Al weet ik dat het gewoon moet kunnen en dat hij ook weerstand moet opbouwen. Maar kinkhoest heerst momenteel bij mij in de regio en mijn zoon heeft nog maar 1 vaccinatie gehad, dus ik vind het allemaal maar spannend
10 maanden geleden
Reactie op Lydia01
Mijn man heeft met zijn werk wat kunnen regelen gelukkig.
Maar het wat wel ...
Ah wat fijn dat het zo opgelost is.
Dat is zeker jammer. Een vriendin van mij zegt altijd als ik bijvoorbeeld vertel dat het mentaal wat te veel voor ons is “ dan breng je ze toch een nachtje/dagje / weekend naar een opa of oma toe.” Maar niet iedereen heeft zoals haar dat de ouders al met pensioen zijn of een boerderij ofzo hebben
10 maanden geleden
Reactie op margrietb
Lekker in de draagdoek doen dan. Dan zit hij heerlijk veilig in je jas. En ...
Volgens mij moet je wel oppassen voor verstikking als je je jas over je draagdoek aan zou doen. Goed opletten en jas open genoeg zodat er voldoende zuurstof bij komt. Heb vreselijke verhalen gehoord over hoe het mis kan gaan…
10 maanden geleden
Onze kleine is nu bijna 8 weken en komt nog (inclusief clusteren 's avonds) 8-10 keer per dag, waarvan 2-3 keer tussen 23 en 7 uur. Ook zit er nog totaal geen ritme in. Als ik dan lees op het forum dat er baby's zijn die jonger zijn en bijvoorbeeld al van 6 naar 5 of zelfs maar 4 voedingsmomenten per 24 uur gaan, dan denk ik echt: mogen we een dagje ruilen? Ik wil zo graag weer even bijtanken, ben zo moe! 😔
Ik klik die topics maar snel weer dicht zonder te reageren, maar het blijft wel even hangen. Zeker na een nachtje met minder dan 4 uur slaap, terwijl het jaren geleden lijkt dat ik überhaupt een nacht goed heb geslapen...
Maar goed, en weer doorrrr... 🙈
10 maanden geleden
Reactie op SuzanvanKrimpen
Ah wat fijn dat het zo opgelost is.
Dat is zeker jammer. Een vriendin van ...
Dat geluk heb ik ook niet.
Mijn grootouders leven nog, maar zij wonen niet in de buurt, dus voor eventjes wegbrengen gaat ook niet. Zelfde met mijn ouders, die wonen ook niet in de buurt. En mijn schoonfamilie werkt allemaal nog.
Sommige mensen kunnen makkelijk praten
10 maanden geleden
Reactie op mamabd
Volgens mij moet je wel oppassen voor verstikking als je je jas over je dra ...
Ik heb zo’n zwangerschaps/moeder jas. Die heeft zo’n extra tussenstuk voor je kindje, met een capuchon voor de kleine.
Dat zal dan wel veilig zijn toch? Want ik vind het opzich wel een goed idee om mijn zoon dan in de draagdoek mee te nemen.
10 maanden geleden
Ik moet even klagen hoor. Mijn man heeft last van de mannengriep. Toen onze dochter 3 weken oud was, was ik totaal niet fit en moest ik doorgaan. Sterker nog als onze dochter sliep dan werd onze zoon in mijn armen gedrukt onder het mom “ hij mist jou” en dan zat mijn man op de bank met z’n telefoon. Vandaag heeft hij dus last van de griep. Zere keel, “ zich echt niet goed voelen “. Heel vervelend allemaal, maar hij heeft dus bijna de hele dag op bed gelegen of op de bank terwijl ik met 2 kinderen bezig was. Ik ben al blij als ik een uurtje even iets zonder kind kan doen. En weetje dat vind ik nog allemaal prima, als je je niet goed voelt voel je je niet goed, maar dat zielige gedoe trek ik er even niet bij. “ schat ik voel me echt niet goed. Voel ik warm aan?” Of eerst een hele tijd zuchten puffen overdreven hoesten en dan met zo’n zielig toontje “ wil je een kopje thee met honing voor mij maken? Ik voel me echt niet goed” ( eigenlijk komt dat achter elke zin )
Wees een man, raap je ballen bij elkaar en ga door 😒
10 maanden geleden
Reactie op Lydia01
Ik heb zo’n zwangerschaps/moeder jas. Die heeft zo’n extra tussenstuk voor ...
Belangrijkste is dat er voldoende zuurstof bij je kleintje kan komen, dus vooral de jas niét helemaal tot boven dicht ritsen en je kindje ‘afdekken’. Hoofdje en neusje vrij met voldoende ruimte om te ademen, en bijv. mutsje op tegen de kou.