665 Reacties

10 maanden geleden

Waarom werken baby's nooit mee wanneer je het druk hebt 😩 m'n man zit vandaag in Duitsland voor werk en onze oudste heeft om 17.30 zwemles. Dan maak ik eten zodra ik hem heb opgehaald van school. Normaal slaapt de baby dan en kan ik rustig m'n ding doen. Maar juist op zulke dagen werkt hij niet mee. Tussen het eten koken door wel 100x naar boven en naar beneden gelopen voor de speen. Kan hem moeilijk op de arm houden want anders is het eten niet klaar. In de draagzak lijkt me ook niet fijn/veilig zo boven die hete pannen. Nu maar beneden in de box dan mogen de broers hem afleiden 🫠 Normaal heb ik geen moeite met onze 3 jongens maar op zulke dagen ben ik blij als het 1900 uur is en iedereen op bed ligt 😫

10 maanden geleden

Zoontje is een extreem moeilijke slaper, en is nu ook erg verkouden. Steeds als hij net (bijna) slaapt na bloed zweet en tranen krijgt hij een hoestbui en is hij weer wakker 😭

10 maanden geleden

Aan het begin zei iedereen dat baby’s veel slapen. Die van mij niet. Die van mij is 11 weken oud en slaapt misschien 3 uurtjes op een dag. Nu word hij gelukkig nog maar 1x in de nacht wakker, maar overdag is hij heel veel wakker. En liggen in de box vind hij niet zo boeiend, maar hij kan ook nog niet echt spelen. Zitten gaat ook niet, dus dan maar in de wipstoel. Maar die is ook niet leuk voor lange momenten. Het enige leuke voor een lange tijd is bij mij liggen. Maar dan kan ik niks doen. Ik zit gekluisterd aan de bank met een baby op mij, want dat is de enige manier om hem voor lange tijd tevreden te houden. Ik ben zo moe en gefrustreerd dat ik niet gewoon een paar uur lang iets voor mezelf kan doen.

10 maanden geleden

Reactie op Rozarie

Onze kleine is nu bijna 8 weken en komt nog (inclusief clusteren 's avonds) ...
Mijn dochter is nu 10 weken en op de eerste 2 weken na toen we de wekker a 3u moesten zetten ondat ze nog te slaperig was, heeft ze daarna steevast a 2.5 uur aangehouden. Met regeldagen af en toe nog vaker. Ik snak naar wat meer uur tussen de voedingen want de darmkrampjes zijn eindelijk wat minder maar nu ze grotere hoeveelheden (gulzig) drinkt krijgt ze steeds meer last van reflux en ben ik dus vaak alsnog een uur bezig in totaal met voeden boeren recht op houden. In 1.5 uur kan een mens geen slaap cyclus rond maken dus ik hebt idee dat ik alleen maar REM slaap heb en diepe slaap tekort kom... Heb het idee dat dit inderdaad veel langer duurt dan gemiddeld als ik zo op t forum kijk, ik zou een moord doen voor een keer een nacht met 2x 4u ertussen😅

10 maanden geleden

Als het zo door gaat heb ik over een maand geen haar meer op m’n hoofd! Duurt dat ontzwangeren echt 9 maanden 🙈

10 maanden geleden

Vandaag vond ik het ironisch om met mijn kleine man (die overdag stukken beter slaapt in mijn armen en ik er dus zelf voor kies hoor, om met hem uren te zitten zodat hij goed slaapt) te zitten in een donkere kamer en ervoor te zorgen dat ik niet in slaap val, terwijl mijn grote volwassen manlief beneden op de bank chill ligt te snurken, want "nee ik ga echt niet uren met de baby zitten, weet je hoe moe ik ben na alles in het huis te hebben gedaan" (ja hij heeft veel huishouden gedaan, maar zeker niet alles/ alleen). Is dit het moedergevoel, dat je jezelf niet op nr 1 zet, het niet erg vind om uren met je baby/kind te zitten en vaders dit wel makkelijker doen; kiezen voor Me-time? 😅

10 maanden geleden

Reactie op WJBaoBaotje24

Vandaag vond ik het ironisch om met mijn kleine man (die overdag stukken b ...
Heeeel herkenbaar. Ik sta de hele dag en nacht aan voor de kleine. Mijn man kan zich heel gemakkelijk terug trekken of doorslapen als ons zoontje zich meldt. Gelukkig doet hij ook heel veel voor ons zoontje en voor mij hoor. En het huishouden.

10 maanden geleden

Reactie op WJBaoBaotje24

Vandaag vond ik het ironisch om met mijn kleine man (die overdag stukken b ...
Mijn man die is in zijn hoofd veel met ons bezig en i.p.v. dat hij dan zijn rust neemt put hij zichzelf daarmee uit. Hierdoor zit zijn emmer op andere momenten te vol. Ik denk dan al gauw “ Hallo, ik ben de hele tijd bezig. Waar ben jij nu moe van”

10 maanden geleden

Grappig dat ik net schreef dat mijn man soms z’n emmertje vol heeft… dit is zo’n moment. Vandaag hebben wij een leuke dag met ons gezin gehad. We zijn ‘s ochtends naar een kinderboerderij geweest, tussen de middag wou onze oudste niet slapen dus heb ik een uur gewandeld met de kinderen zodat de baby kon slapen en mijn man ook rust kon pakken en ‘s middags zijn wij naar een terras met een grote speeltuin geweest. Bij thuiskomst heb ik de oudste eten gegeven. (Uiteraard de hele dag de baby aan de borst gehad wanneer ze wou drinken en alles zo gepland dat ze in de draagzak of in mijn armen kon slapen) en daarna heb ik nog een rondje met de kinderen gelopen en heeft mijn man ons zoontje (de oudste dus) naar bed gebracht. Niet veel later ging hij zelf naar bed en ik bleef met onze dochter beneden. Toen zij net wakker werd ben ik met haar naar boven gegaan en ik had mij helemaal voorgenomen om haar vannacht in de co sleeper te laten slapen ipv bij mij. Helaas hoorde ons zoontje mij naar bed gaan en hij begon te huilen (mijn man doet ‘s nachts ons zoontje ik onze dochter) en mijn man gaat naar hem toe. Hij ging weer terug naar zijn snurk kamer en niet veel later begint ons zoontje weer te huilen. Dat trok hij niet. De deur ging net wat harder open en dicht en ik hoor hem mopperen. Ik snap het wel dat als je moe bent het niet leuk is als je niet kan slapen, maar onze dochter sliep net weer en werd daar wakker door. Dan denk ik echt kom op man. Ik moet ‘s nachts elke 2 a 3 uur in actie komen. Hij gemiddeld maar 1x per nacht

10 maanden geleden

Reactie op SuzanvanKrimpen

Grappig dat ik net schreef dat mijn man soms z’n emmertje vol heeft… dit is ...
Ja.... beetje meer geduld en tact zou dan fijn zijn.. Wij hebben nu dus net 9wkn onze eerste kleine. Kan me voorstellen dat het nog uitdagender is met nog een kindje erbij. Respect! Ik heb het er gisteravond met hem over gehad, van waar het aan ligt en hij zegt dat mannen gewoon praktisch en functioneel zijn& denken. Hij vind flesje geven bijv. helemaal ok, maar om daarna de kleine te sussen/wiegen, met hem te zitten heeft hij geen geduld voor zegt hij. Hij noemt het; "wij mannen zijn (nog niet) zo emotioneel onderlegd". Klopt deels ook wel, wij dragen de baby al 9 mnd om vervolgens meteen die band te hebben. Moederinstinct of intuitie is het ook. Maar toch soms...grrr 🤣

9 maanden geleden

Flinke buikgriep hebben allebei en kleine van 7 weken om voor te zorgen en borstvoeding te geven.. dat is even pittig!

9 maanden geleden

Mijn man vraagt weleens of we een huilbaby hebben als ons zoontje even huilt omdat hij melk wilt of moe is. Dit vind ik vervelend want hij huilt weinig alleen als hij iets wilt communiceren.

9 maanden geleden

Mijn vriend die warme vers gekolfde melk bij de koude melk in de koelkast giet, waardoor het niet meer te gebruiken is. En ik hem dit meerdere malen heb verteld om niet te doen, met uitleg waarom niet! Hoe moeilijk is het? Is niet dat kolven veel tijd en werk kost ofzo.......

9 maanden geleden

Reactie op Pippa2416

Mijn vriend die warme vers gekolfde melk bij de koude melk in de koelkast g ...
Ik noem mijn gekolfde melk altijd vloeibaar goud.. Hier kreeg hij op z’n kop omdat het teveel uit koelkast had gehaald.

9 maanden geleden

Reactie op babykoko

Ik noem mijn gekolfde melk altijd vloeibaar goud.. Hier kreeg hij op z’n ko ...
Ja.. heeft de mijne ook al keer gedaan. Was ook echt pislink gisteravond.😢 Helemaal omdat ik het vaker al expliciet heb verteld dit niet te doen.. snap dan oprecht niet hoe dat alsnog kan gebeuren. 😅

9 maanden geleden

Reactie op Pippa2416

Ja.. heeft de mijne ook al keer gedaan. Was ook echt pislink gisteravond.😢 ...
Ik heb gemerkt dat mannen vaak niet luisteren als je klaagt. Beste is hun vragen waar ze rekening mee moeten houden mbt gekolfde melk en hem laten opnoemen wat de regels zijn (alleen ontdooien wat nodig is, niet mixen etc). Alleen dan weet je of hij heeft geluisterd.

9 maanden geleden

Reactie op babykoko

Ik heb gemerkt dat mannen vaak niet luisteren als je klaagt. Beste is hun v ...
Haha ja en heb het hem keer uitgelegd toen ik zelf bezig was met mijn melk overgieten.. vertelde ik hem waarom je moet wachten tot het de zelfde temp. heeft. Als in we hadden een gesprek het was niet klagen.. Daarnaast zijn we volwassen mensen.. mag toch wel beetje verwachten van iemand van 31 dat je zoiets simpels begrijpt en ik je niet elke keer hoef te herinneren.. 😂 En ik niet om herhaling hoef te vragen als ik iets vertel alsof hij in groep drie zit! 🥲🥲

9 maanden geleden

Pff ik ben zo moe. Dat geeft niet, maar we hebben net vorige week een bod op een huis gedaan en die is geaccepteerd. We moeten nu dus ons huis verkoopklaar maken en Eva zou vandaag de hele dag naar de op opvang gaan voor het eerst. Ik had dus in de planning ‘s ochtends opruimen en smiddags rust pakken. Kregen we bericht dat ze slecht slaapt en of we haar op konden halen. Uiteraard geen probleem en ze doet het niet expres maar ik ben zo moe. Ik baal dus enorm dat ik nu niet kon slapen of even gewoon niks kon doen

9 maanden geleden

Wanneer je het 6 weken alleen hebt moeten doen omdat vriendlief er niet was ivm werk, om vervolgens blij te zijn dat hij terug is maar ook even heel ons opgebouwde ritme omgooit… inclusief gelijk een fles erin zodra ze huilt terwijl het nog geen tijd is en ze toch wel 20 ml drinkt, eindstand: Alles wat ik opgebouwd heb qua ritme op z’n kop gezet. Ik hou van hem maar pffff…. Het ging best goed en nu…. Geen idee meer hoe of wat😅😭

9 maanden geleden

Reactie op Pippa2416

Haha ja en heb het hem keer uitgelegd toen ik zelf bezig was met mijn melk ...
Misschien een domme vraag, maar waarom moet het op dezelfde temperatuur zijn en mag je het dan wel bij elkaar gieten?