665 Reacties
9 maanden geleden
Reactie op Merr92
Misschien een domme vraag, maar waarom moet het op dezelfde temperatuur zij ...
Het risico van het combineren van moedermelk met verschillende temperaturen is dat je de temperatuur van de oudere afgekoelde moedermelk verhoogt, hierdoor kan de bacterie groei toenemen..
Op la leche League kan je ook wel de richtlijnen van het bewaren van bv inzien!
9 maanden geleden
Reactie op MommyToBe🐣
Wanneer je het 6 weken alleen hebt moeten doen omdat vriendlief er niet was ...
Ah irritant is dat hè!! Wij hebben een zoontje van 20 maanden en nu dan een dochtertje van 10 weken. Ik nam de zorg voor ons zoontje voor 90% op mij en hij had/heeft een negatieve associatie met eten. Ik had dus helemaal een ritme opgebouwd wat voor hem werkte en wekelijks afspraken gehad met de pre logopedist en heel veel pittige momenten gehad waarbij is dus het geleerde in praktijk moest brengen ( maar waardoor het uiteindelijk beter ging). Sinds de komst van onze dochter heeft mijn man de zorg voor ons zoontje grotendeels overgenomen en al het ritme en alles wat we geoefend hebben is weg.
Ik kijk er daarom echt naar uit als mijn man straks weer werkt en er weer ritme is
9 maanden geleden
Kan me soms er echt aan ergeren dat mijn man niet wakker wordt van onze zoon die honger heeft en dan ook gewoon doorslaapt als ik aan het voeden ben (bv). En dat hij dan niet even vraagt of ik wat te drinken wil ofzo. Haha. Dat deed hij in de eerste 2 weken wel heel lief :)
9 maanden geleden
Ik ben morgen 11 weken geleden bevallen. Vraagt mijn moeder of ik al ongesteld ben geweest/ mijn hormonen op orde zijn. Het antwoord daarop is nee. Zegt ze dat het niet normaal is dat ik dat nog niet ben en dat ik gezonder moet eten…..
9 maanden geleden
Reactie op MommyToBe🐣
Hoe komen jullie je dagen door? Ben nu een maand thuis met de kleine, heerl ...
Was mijn huis ook maar schoon, wasjes gedraaid en serie uit😅 gezonde jaloezie hier.🙈😃 geniet er maar lekker van.
Mijn baby huilt zo veel dat ik gewoon niks anders gedaan krijg.
Mijn huishouden blijft volledig liggen☹️
9 maanden geleden
Reactie op MommyToBe🐣
Hoe komen jullie je dagen door? Ben nu een maand thuis met de kleine, heerl ...
In m'n huishouden totaal geen zin. Doe het hoognodige 😝
Verder ben ik zzp'er en alweer lekker begonnen met achter de schermen werk bijwerken en plannen uitwerken. Nog geen behoefte aan 'voor klanten' werken; maar dit vind ik heerlijk!
9 maanden geleden
Ik heb een zoontje van 20 maanden en een dochtertje van 11 weken. Ik wandel ontzettend veel met ze, maar savonds en wanneer ik in bed lig heb ik last van rusteloze benen en m’n onderrug. Geen idee of dit komt door een verkeerde houding tijdens het voeden of dat Eva ‘s nachts bovenop mij slaapt maar ik wordt er helemaal gek van
9 maanden geleden
Ik dacht heel even dat mijn cyclus magisch weer goed aan het worden was.
Ben ik in totaal 3 dagen ongesteld, maar het is zo licht dat ik niet eens weet of je het een ongesteldheid mag noemen.
Wat moet ik hier nou weer mee. Dit zou mijn 3de menstruatie moeten zijn geweest.
Ik heb zo’n menstruatie als dit nog nooit mee gemaakt. Zou bijna bang zijn dat ik op magische wijze zwanger ben 🫣
Ik wil gewoon dat mijn lichaam weer een beetje normaal wordt met menstrueren. 😢
9 maanden geleden
Reactie op margrietb
Binnen 8 weken alweer ongesteld. Ik geef 10x borstvoeding per dag. Vind dat ...
Ooh shit zeg. Ik zag net ook alweer een klein beetje bloed in m'n inlegkruisje. M'n zoontje is ook 8 weken en ik geef ook volledig borstvoeding. Dit hebben we nog niet verdiend 😋
9 maanden geleden
Mijn man is vandaag voor het eerst een hele middag/ begin avond weg geweest en ik was dus voor het eerst met de 2 kinderen (20 maanden en 11 weken). Ik gun het hem van harte maar bij thuiskomst kon ik de oudste in bed leggen en toen ik beneden was kreeg ik de jongste weer in mijn armen. Ze wil nog niet in een eigen bedje slapen dus ze slaapt ‘s nachts altijd op mij en heb nu ook nog is een buikgriepje. Ik zie zo op tegen de nacht en dat mijn man morgen voor het eerst weer gaat werken
9 maanden geleden
Dochtertje is morgen 13 weken. En sinds een paar dagen wilt ze niet neergelegd worden. Wilt alleen rechtop zitten of in de wipstoel eventjes. Voor de rest. Veel huilen. Veel zuigen op handjes. 5 flessen van 180 gaan met gemak op.
Verder slaapt ze wel goed van 7 uur ‘‘s avonds tot 6 uur in de ochtend.
Maaar het gehuil ze wilt niet stoppen. En is ontroostbaar. Ik ben kapot.
9 maanden geleden
Reactie op Lisafbmm
Dochtertje is morgen 13 weken. En sinds een paar dagen wilt ze niet neergel ...
Mijn zoon wordt vandaag (29 mrt) ook 13 weken en wij hebben echt precies hetzelfde. Ik hoop dat deze fase snel voorbij is!!
9 maanden geleden
Iemand enig idee gehad dat de zomertijd is in gegaan??
Manlief maakt mij wakker om 3:00, zoals afgesproken voor de wisseling van dienst. Tijdstip zie ik terug op mijn telefoon.
Uur later "roept" de kleine om voeding, op de telefoon staat 4:22.
Ik kijk op het horloge wat op tafel ligt, terwijl ik bezig ben het flesje klaar te maken en zie staan: 3:22.
Heel even dacht ik dat ik door het chronische slaaptekort zat te trippen of dat het horloge was gestopt met lopen.. maar nee.
Ik had dus nog een uur kunnen doorslapen..😅