659 Reacties
één jaar geleden
Mag er even geklaagd worden? Afgelopen donderdag te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengd, enorm moe en chago. 31+4 btw. Reageer alles af op m’n man, omdat ik mijn emoties soms gewoon even kwijt moet. Stukje onzekerheid, wat doen na zwangerschapsverlof? Waar werken? Wat een gezeik joh pffff
één jaar geleden
Reactie op O.
Mag er even geklaagd worden? Afgelopen donderdag te horen gekregen dat mijn ...
Poeh dat is ruk! Heb je geen recht op een WW?
één jaar geleden
Reactie op O.
Mag er even geklaagd worden? Afgelopen donderdag te horen gekregen dat mijn ...
Normaal wordt dit opgepakt door het uwv zo kort voor je verlof ;) wel even zorgen dat de reden geen zwangerschap is dat je niet wordt verlengd want dan kun je er echt wel werk van maken.
één jaar geleden
Bah, deze hele zwangerschap is al niet onbezorgd geweest, eerst door mijn eigen onzekerheden, daarna een afwijking op de 20-weken echo en nu bij de vervolgecho met 30 weken zag die afwijking er goed uit maar is de baby te klein en heb ik te veel vruchtwater 😟 word er echt een beetje verdrietig van, waarom kan het nou nooit eens gewoon goed gaan!
één jaar geleden
Reactie op Tamaralida
Poeh dat is ruk! Heb je geen recht op een WW?
Ik heb geen flauw benul van alles bij de UWV. Ik moet dit nog allemaal onderzoeken. Dit had gewoon een mooie periode moeten zijn, gezien ik 16 december officieel met zwangerschapsverlof ga, maar nu zit ik met zoveel onzekerheid
één jaar geleden
Reactie op Yunalessica1984
Normaal wordt dit opgepakt door het uwv zo kort voor je verlof ;) wel even ...
Dat wist ik niet! Ik weet wel dat de UWV de aanvraag voor zwangerschapsverlof heeft bevestigd destijds. Dat had ik namelijk al in augustus doorgegeven aan mijn werkgever. Ze hebben een andere reden soort van opgegeven, maar ik weet dat het met mijn zwangerschap te maken heeft. Ik ben gewoon een harde werker en werkte zo wat in mijn achtertuin qua afstand, het was gewoon ideaal 😪
één jaar geleden
Reactie op O.
Ik heb geen flauw benul van alles bij de UWV. Ik moet dit nog allemaal onde ...
Ja dat begrijp ik heel goed. Ik ga rond dezelfde datum en het is al best dichtbij voor mijn gevoel. Ben je wel met een gegronde reden ontslagen? En ik zou toch het UWV zelf even bellen of een beetje onderzoek doen o op de site idd. Ookal staat je hoofd er niet naar, maar anders blijf je erover piekeren en stressen. “U heeft in de laatste 36 weken voordat u werkloos werd minstens 26 weken gewerkt (een week is van maandag tot en met zondag).” Dit staat er op uwv vermeld.
één jaar geleden
Reactie op O.
Jeetje zeg! Wat zijn de vervolgstappen voor de hoeveelheid vruchtwater?
Nog niks, we hebben over 2 weken weer een groeiecho om te kijken wat de stand dan is. Het blijft natuurlijk een momentopname, dus het kan best zijn dat het dan is bijgetrokken. Daar hoop ik natuurlijk op, maar het is wel weer 2 weken in spanning zitten...
één jaar geleden
Even mijn klaagmomentje….Ik blijk zwangerschapsdiabetes te hebben helaas. Gisteren gebeld met de diabetesverpleegkundige en de waardes zijn nuchter en niet nuchter te hoog. Geen touw aan vast te knopen wat triggerd. Voelde me gisteren niet gehoord, ze begon over eventueel een diëtist en aanpassingen. Terwijl ik sinds mijn maagverkleining 4 jaar geleden al een dieet volg, strikt volgens de richtlijnen. Diëtist van deze kliniek zegt ook je mag niet verder afwijken van de richtlijnen want dan doe je tekorten etc. Had alleen het idee dat de diabetesverpleegkundige het niet helemaal begreep, moet morgen langskomen voor een gesprek. Weet bijna zeker dat het insuline spuiten word. Maar dan is het protocol dat me kleine meid met 38 weken gehaald wordt. Geeft me weer stress. 😢
één jaar geleden
Reactie op Tamaralida
Even mijn klaagmomentje….Ik blijk zwangerschapsdiabetes te hebben helaas. G ...
Hoi, ik had ook afwijkende waardes en ben naar een Dietiste gestuurd. Had een beetje dezelfde reactie als jij (eetstoornis verleden) maar ze heeft me enkel de glucose meter meegegeven om zelf curves te prikken voordat ik iets moet veranderen. Wellicht kun je dat idee nog opperen. Het is namelijk een moment opname. Bij mij komt het, na gesprek met de Dietiste, waarschijnlijk doordat ik veel te weinig drink (adhd en hydratatie zijn geen goede combi)
Wellicht is het een idee dat je ook vraagt om eens twee dagen je dagcurves te prikken alvorens je echt de conclusie kan trekken?
één jaar geleden
Reactie op Yunalessica1984
Hoi, ik had ook afwijkende waardes en ben naar een Dietiste gestuurd. Had e ...
Hoi bedankt voor je reactie! Ik heb dus 4 dagen al curve moeten prikken 🤣 Omdat ik het suikerdrankje absoluut niet mag. Ik kom er dus echt niet onderuit haha. Had gewoon liever gelijk aan de telefoon gehoord wat plan van aanpak is, nu weet ik dat 2 dagen wachten niet lang is maar er gaat van alles door me hoofd. Ze heeft wel nadrukkelijk gezegd dat het niets met mijn eten te maken heeft, maar puur hormonen. Had na mijn maagverkleining ook al issues met sterke schommelingen, maar dan vaker veelste laag dan enorm hoog zoals nu.
één jaar geleden
Tot zojuist redelijk positief kunnen blijven ondanks onze situatie... (zwanger van een tweeling, waarvan 1 kindje niet levensvatbaar is) Ik zit al sinds augustus in de ziektewet en krijg veel bezoek van mijn moeder en schoonmoeder. Tussen mijn man en mij ging het ondanks de situatie ook goed en we kunnen er goed over praten. Deze week kwam alleen mijn moeder maar 1 dag langs en mijn schoonmoeder niet dus heb ik 3 hele dagen alleen gezeten en vanavond is de 4e avond dat ik alleen zit... ik voel me nu erg eenzaam... lichamelijk kan ik niet veel meer, 33 weken en veel last van mijn bekken of harde buiken. We hadden afgesproken dat mijn man niet meer teveel zou drinken omdat ik ook een verkorte baarmoederhals heb en dus kans op vroeggeboorte..
avondje padellen met vrienden en er zit teveel bier in om mij nog naar een ziekenhuis te brengen.. Ik ben woest maar vooral diep teleurgesteld...
één jaar geleden
Reactie op Tamaralida
Hoi bedankt voor je reactie! Ik heb dus 4 dagen al curve moeten prikken 🤣 ...
Uit mijn dagcurves bleek dat ik dus geen zwangerschapsdiabetes heb! Hoera! Haha!
Moet over 2 weken nog 1 dag prikken en dan ben ik ervan af. Gisteren even op advies van de dietiste getest na een bord friet … waarde was super goed 😂 dus ik eet nu weer wat ik wil
één jaar geleden
Reactie op Marliesbv95
Tot zojuist redelijk positief kunnen blijven ondanks onze situatie... (zwan ...
Das veel om op je bordje te hebben zeg. Ik moet zeggen dat mijn man zelden tot nooit drinkt, dus ik weet niet hoe dat is, maar kun je het met hem bespreken? Bij ons is vanaf 7 maanden (maar geen tweelingzwangerschap) de regel dat hij altijd moet kunnen rijden.
één jaar geleden
Reactie op Marliesbv95
Tot zojuist redelijk positief kunnen blijven ondanks onze situatie... (zwan ...
Jeetje wat heftig en idd een hoop op je bord. Niet om je man te verdedigen, maar misschien zoekt hij afleiding door te drinken en misschien onzekerheid /angst om iets te onderdrukken. Neemt niet weg dat het dan alsnog gewoon absoluut niet oké is dat ie nu teveel drinkt. Heel veel sterkte de komende tijd !
één jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties😘 we hebben het vanmorgen uitgesproken. Het is vooral ontstaan door miscommunicatie. Hij had een berichtje van mij verkeerd begrepen
één jaar geleden
Ik moet even iets van mij afschrijven. Er zijn twee dingen waar ik mij mateloos aan iriteer:
1. Wanneer je met vrouwen een kinderwens bespreekt en er iedere keer gezegd wordt “ja als het zo mag zijn, want het is tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend” WAAROM moet dit er altijd bij gezegd worden. Alsof je niet meer gewoon mag zeggen “Ja ik wil graag kinderen” alsof dat egoistisch is om te zeggen. Ik ben mij heel erg bewust dat dit niet vanzelfsprekend is. Ik heb zelf 2x een miskraam gehad en zijn ook lang bezig geweest om eindelijk succesvol zwanger te raken. En ik ben er zelf ook medeplichtig aan dat ik dit vaak gezegd heb.. Maar ik iriteer mij ernu zo aan (misschien zijn het de hormonen 😂😂) dat iedereen dit erbij moet zeggen. Ik weet dat het vanuit respectvol zijn gezegd wordt maar ik vind het maar iritant als ik compleet eerlijk ben. 😂
1. Wanneer je verteld dat je een miskraam heb gehad mensen gelijk vragen: oh maar hoeveel weken was je dan zwanger? En ik hierop antwoord: rond de 7 weken. Die gene gelijk begint over een vriendin die bij 26 weken een miskraam kreeg en hoe verschrikkelijk dat wel niet zo is. Het is alsof wanneer je een “vroege miskraam” hebt gehad het opeens niet meer zo erg is. Terwijl je hier ook mentaal kapot van kan zijn.
Oké dat was het..😂😂 pfff
één jaar geleden
Reactie op ZoeManka
Ik moet even iets van mij afschrijven. Er zijn twee dingen waar ik mij mate ...
Ik wil even zeggen dat ik het helemaal met je eens ben (betreft punt 1)
Ik stoor mij hier mateloos aan! In mijn schoon familie zijn een paar mensen die geen kind(want geen partner om de baby te baren) en geen 2 de kind kunnen krijgen.
Dus ik zat in de ja als het jullie gegund fase (heel kort want binnen 1 maand raak)
En zit nu in de we zijn wel blij voor jullie maaaarrrr fase.
En ik begrijp dat er verdriet zit! Ik snap het zo zo zo goed! Ik heb gejankt bij het idee dat ik moest vertellen aan 2 mensen die er zo mee zitten dat het bij hun niet lukt dat het ons binnen een maand wel lukt (ze wisten dat t spiraal er uit ging)
Maar nu is het bij elke echo (en we delen al zo weinig mogelijk) commentaar.
Er wordt letterlijk gereageerd op echo foto’s en dergelijke
Oh leuk maar wel heel lastig.
Wat voelt dit fijn om eindelijk een keer uit te spreken 🙃 dankjewel voor je inzet 🥺
één jaar geleden
Reactie op Bente110
Ik wil even zeggen dat ik het helemaal met je eens ben (betreft punt 1)
I ...
Ahh wat vervelend lijkt mij dat. Ik kan mij heel goed voorstellen dat het voor hun pijnlijk is maar ik vind zelf dat ze dit voor zich moeten houden en niet jou geluk daarmee moeten bederven. Ik vind het raar dat ze het zo op jou reflecteren onder jou echo foto’s.. kan toch niet.. klinkt beetje egoistisch als je ‘t mij vraagt. 🩷🩷