456 Reacties

3 jaar geleden

Hier gaat het iedere dag verschillend. Wel al paar dagen echt flinke rugpijn. Niet heel handig met een eigen zaak als fotograaf en een dreumes van 1,5 jaar maar ja. Lily heeft niet echt besef dat er een baby aan komt al pakt ze wel iedere keer haar pop als ik zeg dat er een baby in de buik zit. Bij de 10/11 weken heb ik de nipt test in gepland. Wij vinden dit belangrijk om te weten. 29 mei vertellen we het onze ouders wel al. De rest mag wachten tot de 12/13 weken.

3 jaar geleden

Ik ben (denk ik) 6 januari uitgerekend en heb niet echt klachten. Soms opeens honger maar verder niets, het voelt ook totaal nog niet echt. Hoop dat de eerste echo de 24e daar verandering in gaat brengen.

3 jaar geleden

Reactie op Ksc

Ik ben (denk ik) 6 januari uitgerekend en heb niet echt klachten. Soms opee ...
Heeel herkenbaar, ik rond 1 januari uitgerekend maar heb ook amper klachten waardoor het nog niet zo echt voelt. Hopelijk na woensdag komt hier verandering in als we bij de verloskundige zijn geweest.

3 jaar geleden

Hi! We denken dat we op 7 januari uitgerekend zijn. 25 mei hebben we de eerste echo. Dit is onze eerste zwangerschap dus zeker spannend en nieuw. Kwaaltjes komen en gaan. Vooral krampjes, rommelende darmen, wat gevoelige borsten en vermoeidheid. Net terug van 3,5 weken vakantie dus had goede afleiding. Hoop dat we kunnen blijven genieten en niet stressen 🙂

3 jaar geleden

Hier per dag verschillend. Nu bijvoorbeeld misselijk maar gisteren heeel erg pijn in m’n borsten. Ben ook echt zoooo chagrijnig dat had ik met m’n eerste zwangerschap niet haha. Waarschijnlijk 7 januari uitgerekend. Hebben 18 mei vroege echo met 6+3. Dat is een pret echo maar we MOETEN het vertellen aan schoonfamilie want we zien hun super weinig en met Pinksteren dus wel en anders pas augustus. Dus vandaag de vroege echo. En daarna met 8,5 bij de verloskundige op 31 mei.

3 jaar geleden

Hi! Hier rond 6 januari, denken we, uitgerekend. Hier al wel aan de naaste familie verteld omdat ik er toch behoorlijk ziek van ben, en ben begonnen met medicatie. We gaan zien hoe het de komende tijd gaat! 🤗 Wel veel angst voor een miskraam. Verder dus heel misselijk, gevoelige borsten en veel krampjes.

3 jaar geleden

Hier tot zover op 4 januari gezet. Zo spannend Heel moe, spreken is echt alsof je waartaal uit spreekt en heel vergeetachtig zijn. Verder nergens last van
Hier volgens de verloskundige 4 januari uitgerekend, aanstaande vrijdag de eerste echo met 7+1 weken, erg zenuwachtig maar ook zo benieuwd! Hoop zo dat het goed is🩷🩵

3 jaar geleden

Zo gênant, er werd vandaag gevraagd of ik zwanger was, omdat mijn buik groeit… er geprobeerd uit te praten met 6 weken hoeft nog niet iedereen het te weten. Ben wel bang dat ik het eerder moet vertellen, want ja ik zie ook al een buikje 🤪

3 jaar geleden

Reactie op Elizek

Zo gênant, er werd vandaag gevraagd of ik zwanger was, omdat mijn buik groe ...
Haha, ik ben hier ook bang voor 😂 maar vooral omdat ik normaal gewoon mn buik altijd inhoud en nu is dat echt niet comfortabel dus laat alles lekker ontspannen hangen de hele tijd, gevolg is toch echt wel een klein pensje 😂

3 jaar geleden

Reactie op Elizek

Zo gênant, er werd vandaag gevraagd of ik zwanger was, omdat mijn buik groe ...
Erg he! Welke smoesjes gebruik je? Gewoon erg veel gegeten laatste tijd? Niet meer gesport? Ik lijk ook giga opgeblazen. Ik had altijd al wel een buikje dus het zal niet direct opvallen, maar het is zeker erger. Goede is dat ik vaak al losse bloesjes draag, dus denk het nog goed te kunnen verbergen.

3 jaar geleden

Reactie op Jo-mc

Erg he! Welke smoesjes gebruik je? Gewoon erg veel gegeten laatste tijd? Ni ...
Iets over dat we wel een wens hebben voor een kindje en dat mijn buik opzet als ik brood eet… gelukkig veel feestdagen met veel eetmomenten.. taartje afgeslagen omdat ik wilde afvallen. Ik denk dat ze het heeft gelooft 😌

3 jaar geleden

Reactie op Elizek

Iets over dat we wel een wens hebben voor een kindje en dat mijn buik opzet ...
Haha ik denk dat je een goed verhaal hebt! Toen ik stopte met de pil in november kreeg ik ineens acne in december. Verschillende mensen vroegen waarom mijn huid ineens zo was, en vroegen of ik gestopt was met de pil. Die vragen voelden zo ongemakkelijk 😂 Gelukkig was het december met erg veel feestjes en reisjes (internationale baan). Dus had het op veel alcohol, weinig slaap en vooral veel vet en slecht eten gegooid. Ze accepteerden het allemaal haha.

3 jaar geleden

Hi iedereen! Volgens de berekening 2 januari uitgerekend. Volgende week dinsdag de 1e echo met 8 weken. Kan niet wachten! Waar ik me eerst voornamelijk moe voelde en het gevoel van menstruatiepijnen had, merk ik sinds het weekend echt steeds meer kwalen. Super misselijk en geen trek om te eten. In de ochtend super veel hoofdpijn. Maargoed het hoort erbij!

3 jaar geleden

Reactie op Melissje4

Hier tot zover op 4 januari gezet. Zo spannend Heel moe, spreken is echt a ...
Hoi, ik heb vandaag mijn echo gehad. Mijne is op 4 januari gezet 🥰.

3 jaar geleden

Hi iedereen! Volgens de berekening 2 januari uitgerekend. Volgende week din ...
Ik heb dit ook ineens vreselijk misselijk.. en kan niets naar binnen krijgen. Ik heb volgende week donderdag echo met 8 weken.

3 jaar geleden

1 januari uitgerekend en misselijkheid komt met vlagen, en op random momenten. Dit was bij de eerste anders. Toen was het vaak in de ochtend. Ik weet niet echt of er ene buikje te zien is, want ik heb wat extra vet. Daar is iets meer voor nodig. Gelukkig draag ik soms al weide kleding dus kan alles verbergen.

3 jaar geleden

Hoe ervaren jullie kraamzorg zoeken? Ik was de eerste keer voor ZZPer gegaan en wou dit nog een keer. Best aantal in de regio die vrij zij vanwege feestdagen en niet risico willen nemen en snel vol. Gelukkig nu wel iemand gevonden. 😊

3 jaar geleden

Reactie op jessica1612

Hoi, ik heb vandaag mijn echo gehad. Mijne is op 4 januari gezet 🥰.
Wat leuk dat je hem al heb gehad. Alles goed gegaan?

3 jaar geleden

Hee! Ik ben rond 3 januari uitgerekend. Vandaag ben ik 6+4 weken zwanger. Na 14 maanden eindelijk onze eerst positieve zwangerschapstest gehad op 25 april. En wat duurt wachten dan lang. Mijn borsten zijn ontzettend gegroeid en ook pijnlijk, met vlagen ben ik erg misselijk, ook heb ik echt een afkeur voor sommige voedingsmiddelen, mijn onderrug kan met vlagen zeer doen en de laatste dagen komt vermoeidheid om de hoek kijken. 22 mei hebben wij onze eerste echo! Nog een week😍! Wat kijken wij hier naar uit!