23 Reacties

2 jaar geleden

Elvie stride. Zeer tevreden over. Momcozy m5 heb ik ook ben ik ook tevreden over. Ontevreden over medela freestyle handsfree, binnen 5 min kolven komt er melk in de slang en moet ik de kolf weer uitzetten om te voorkomen dat het de motor in loopt, kan dus helemaal niks met die kolf. Tips van Medela en een nieuwe slang die ze uit coulance hebben opgestuurd hebben allebei niet geholpen.

2 jaar geleden

wij hebben de evite handsfree kolf.. werkt goed en makkelijk, en schoonmaken gaat handig. kreeg wel de eerste keer blaren op m'n tepels door het vacuüm, maar daarna iedere keer eerst ingesmeerd met kokosolie en daardoor geen problemen meer. maar je hebt er wel een goede grote xxl bh voor nodig ofzo. zo'n handsfree kolf kiepert zo uit een 'gewone' bh bij te veel beweging. doe dit in mijn voedingstop/hemd, maar die is minder stevig. misschien iemand hier nog een tip voor?

2 jaar geleden

Elvie stride! Heel tevreden over :)

2 jaar geleden

Youha the ins gen 2. Heel fijn en makkelijk in je voedingsbh te doen. Eerst even wennen maar ik kan nu veel tussendoor doen terwijl ik aan het kolven ben

2 jaar geleden

Youha werd bij mij aangeraden door de lactactiekundige Ik heb gekozen voor de youha the next omdat een app voor mij geen toegevoegde waarde heeft

2 jaar geleden

Ik heb de Medela Freestyle handsfree. Voelde het meest compact (tov Youha, Horigen etc) en ik had een goede productie. Nadeel vind ik het koordje om ‘m mee aan de broek te hangen en display is erg gevoelig. Als hij aan m’n broek hangt en tegen mn been komt, gaat ie al op pauze. Voordeel; makkelijk te bedienen en bestaat naast de motor en slang maar uit 3 onderdelen. Lactatiekundige zei dat deze makkkelijker schoon te maken was dan de Elvie Stride. Deze heb ik overigens niet getest.

2 jaar geleden

Ik heb de ‘normale’ Youha (die zonder app). Gebruikt bij m’n eerste en nu tweede en bevalt nog steeds top! En niet al te duur vind ik zelf…

2 jaar geleden

Ik heb ook de Youha the ins gen 2. Werkt top, weet alleen niet of de app nou echt een toegevoegde waarde is. Die is, naar mijn idee, vooral handig als je wilt bijhouden hoeveel en wanneer je kolft.

2 jaar geleden

Ik zag ook door de bomen het bos niet meer en uiteindelijk ook voor de YOUHA gen2 gegaan. App gebruik ik alleen om de tijd bij te houden maar dit kan ook anders lijkt me, dus die meerwaarde zie ik ook niet. De vrijheid van handsfree kolven vind ik een verademing (had ik bij m’n eerste niet). Vind de YOUHA niet geluidsloos en het is ook niet geheel onopvallend als je hem in je bh draagt. Maar ik vind dat niet storend. Hij werkt makkelijk, weinig onderhoud, accu’s gaan lang mee, werkt intuïtief en behoud zijn waarde denk ik wat meer (ivm doorverkopen).

2 jaar geleden

Vulpes pro heel blij mee!

2 jaar geleden

Reactie op Heyjullie

Vulpes pro heel blij mee!
Ik heb deze ook, super handig in gebruik en nog betaalbaar ook als je het vergelijkt met Medela. Is op accu en er zitten verstelbandjes bij voor je bh en verschillende tepelhoedjes

2 jaar geleden

Heeft iedereen een dubbele of enkele? En waarom de enkele? 😊

2 jaar geleden

En wanneer gebruiken jullie de kolf? Ik geef nu fulltime bv, wil wel een voorraad aan maken maar weet nog niet zo goed welke keuze ik hier in moet maken

2 jaar geleden

Reactie op Marlouszje

En wanneer gebruiken jullie de kolf? Ik geef nu fulltime bv, wil wel een vo ...
Ik heb een dubbele en kolf iedere ochtend 10 minuten (+- 150 ml bij elkaar)

2 jaar geleden

Reactie op Marlouszje

Dubbele kolf ook fulltime.

2 jaar geleden

Reactie op Marlouszje

Dubbel:)

2 jaar geleden

Ik heb ook een youha, die zonder app. Bij de tweede gebruikt, en nu wat nieuwe onderdelen besteld. Ik kolf fulltime. 4x per dag 15 min. (Soms even 5x per dag 15 min,et regeldagen enzo) En daarmee kom ik de hele dag weg tot nu toe. Dit is in totaal ongeveer 800 ml.

2 jaar geleden

Reactie op Joyce0031

Ik heb ook een youha, die zonder app. Bij de tweede gebruikt, en nu wat nie ...
Oh, en ik heb ook een dubbele. Anders ben ik helemaal de hele dag aan het kolven 🫣😅

2 jaar geleden

Wowmom kolf handsfree en makkelijk in de bh te stoppen

2 jaar geleden

Reactie op Marlouszje

Dubbel👍🏻 sneller klaar en je hebt meer opbrengst als je beide borsten tegelijkertijd kolft. Ik heb de medela handsfree. Heel fijn apparaat