379 Reacties

2 maanden geleden

Waar ik benieuwd naar ben: hebben jullie al weer gefietst? en zo ja, na hoeveel weken en hoe ging dat? Ben nu 4 weken postpartum en had een knip. Wil t komende week weer eens proberen.

2 maanden geleden

Reactie op Bartje82

Waar ik benieuwd naar ben: hebben jullie al weer gefietst? en zo ja, na hoe ...
Na 2 weken zat ik op de fiets. Een klein stukje. Ik heb ook een knip gehad. Moest wel de hobbels vermijden en was nog niet echt heel lekker ;) Nu een week later eigenlijk nergens last meer van met fietsen

2 maanden geleden

Reactie op Bartje82

Waar ik benieuwd naar ben: hebben jullie al weer gefietst? en zo ja, na hoe ...
Na twee weken 4 km op de elektrische bakfiets. Na 4 weken 14 km op de elektrische bakfiets. Beide tochten zonder kids.

2 maanden geleden

Ik lees de ene topic na de andere comment over baby’s die nog maar 1 keer voor voeding komen of zo goed als doorslapen al. Mijn 5 weken oude baby komt overdag rond 2.5-4 uur en snachts ook. Meer dan 4 uur zit er niet tussen… doe ik iets verkeerd? Ik geef overigens bv op verzoek… hij drinkt vaak zo’n 30/40 min totaal aan beide borsten. Als ik lees dat sommige al 6 uur of meer door slapen, twijfel ik echt 😅 de nachten zo beginnen me wel op te breken

2 maanden geleden

Reactie op Elstar296

Ik lees de ene topic na de andere comment over baby’s die nog maar 1 keer v ...
Bij mij precies hetzelfde. Soms ‘s nachts 4,5 uur. Maar vannacht was het weer een keer na 2 uur. Ik geef ook op verzoek. Alleen bij mij is hij binnen 10 minuten wel klaar en hoef hij echt maar 1 kant. Ik probeer het wel eens nog de andere kant met de hoop dat hij iets langer slaapt maar hij houd z’n lippen stijf op elkaar 🤭

2 maanden geleden

Reactie op Elstar296

Ik lees de ene topic na de andere comment over baby’s die nog maar 1 keer v ...
Nee hoor! Mijn eerste deed dit ook en sliep pas veel later door. Ik denk vanaf een maand of 3-4 een enkele keer. Zelfs tot 14 maanden had hij nog wel 1-3 x per week een nachtvoeding nodig. Zoontje nu komt overdag veel vaker en slaapt wel regelmatig 4-6 uren, dus je kan proberen overdag of ‘‘s avonds extra aan te bieden. Maar of het helpt is de vraag. Ik geef beide bv op verzoek. Mijn moeder gaf ons vroeger kv en mijn broertje kwam tot ergens in z’n tweede jaar voor een flesje ‘s nachts. Er valt geen peil op te trekken en gewoon je kindje volgen. Probeer als t lukt overdag een beetje bij te slapen.

2 maanden geleden

Reactie op Elstar296

Ik lees de ene topic na de andere comment over baby’s die nog maar 1 keer v ...
Ohhh jouw bericht is zo herkenbaar. Ik doe waarschijnlijk ook nogal wat fout. Mijn 5 weken oude baby slaapt helemaal niet door en wil om de max 3 uur eten.

2 maanden geleden

Hier ook hoor. ‘s nachts om de 3 Max 4 uur komt ze. Haar grote broer heeft tot en met 16 maanden ‘s nachts minimaal 1 keer gedronken. Komt echt goed! Ze hebben het nodig om lekker te groeien en goed te ontwikkelen.

2 maanden geleden

Reactie op Elstar296

Ik lees de ene topic na de andere comment over baby’s die nog maar 1 keer v ...
onze kleine komt overdag ook om de 2 tot 3 uur (soms zelfs nog eerder) en drinkt dan 10/15 min en snachts zit er maximaal 4 uur tussen heel soms iets langer. hij begint meestel begin van de avond al met clusteren. onze kleine is morgen 7 weken (officieel is hij van 9 november maar is 9 weken te vroeg geboren) ik geef ook bv op verzoek

2 maanden geleden

Reactie op Elstar296

Ik lees de ene topic na de andere comment over baby’s die nog maar 1 keer v ...
Nee hoor! Die van ons, ook bijna 5 weken, komt ook om de 3 uur ‘s nachts. Die succesverhalen van doorslapen kan ik echt niet lezen 😅 heb inmiddels de wallen op mn kin hangen, haha!

2 maanden geleden

Oh klinkt misschien vervelend maar wat ben ik blij om te lezen dat ik zeer zeker niet de enige ben die nog geen magische doorslaper heeft haha en dat er meer van jullie met dezelfde situatie zitten😅 nu vind ik sowieso dat doorslapen niet geforceerd moet worden, en het heus vanzelf wel ooit komt, maar man wat is het pittig af en toe 😂

2 maanden geleden

Hoe verdelen jullie de zorg voor de baby en het huishouden? Ik zit nog thuis met verlof en mijn partner is al weer aan het werk. Doen jullie 50/50 of nemen jullie meer hooi op je vork omdat je nog thuis bent? Ben heel benieuwd!

2 maanden geleden

Reactie op Elstar296

Oh klinkt misschien vervelend maar wat ben ik blij om te lezen dat ik zeer ...
Helemaal mee eens

2 maanden geleden

Reactie op Caroline1999

Hoe verdelen jullie de zorg voor de baby en het huishouden? Ik zit nog thui ...
De zorg voor ons kindje ligt nu vooral bij mij op de dagen/nachten dat mijn man werkt. Op zijn vrije dagen doet hij het grotendeels. Wij hebben een schoonmaakster wat een hoop grote klussen scheelt (badkamer en keuken bijv). Stofzuigen, boodschappen en koken doe ik op de dagen dat m'n man werkt. Als hij thuis is verdelen we het ongeveer 50/50.

2 maanden geleden

Reactie op Caroline1999

Hoe verdelen jullie de zorg voor de baby en het huishouden? Ik zit nog thui ...
Hier borstvoed ik de baby ‘s nachts, man gaat eraf om luier te verschonen en ik leg m terug. Man gaat ook vaak (9/10) naar peuter als hij wakker wordt. Ik houd op de dagen dat ik alleen ben met twee kinderen het huis redelijk netjes en opgeruimd, peuter helpt hierbij. Op dagen dat ik alleen met de baby ben of ‘s avonds doe ik dingen in het huishouden. Maar wij wisselen de zware taken, zoals stofzuigen, dweilen, douche schoonmaken, enz. regelmatig af. Vrijdag begin ik ook weer met 1-2 dagen per week werken tot mijn tweede zoon twee dagen naar de opvang kan in mei, dus tot die tijd nog redelijk veel thuis!

2 maanden geleden

Zijn er borstvoeding baby’s die al doorslapen?

2 maanden geleden

Reactie op September21

Zijn er borstvoeding baby’s die al doorslapen?
4 weken oud en nu max 4,5 uur ertussen ‘s nachts. Ik vind het top, maar officieel is doorslapen 6 uur achter elkaar geloof ik, dus daar zijn we nog niet. Hoeft natuurlijk ook helemaal nog niet op deze leeftijd en dit gaat ook niet anders met kunstvoeding kindjes. Van kunstvoeding gaan ze niet eerder doorslapen.

2 maanden geleden

Reactie op September21

Zijn er borstvoeding baby’s die al doorslapen?
7 weken oud, maximaal 5 uur ertussen maar dat is sporadisch. In een vast ritme is het van na de voeding van 20/21 4,5 uur ertussen en daarna 4 uur.

2 maanden geleden

Reactie op lyzann

4 weken oud en nu max 4,5 uur ertussen ‘s nachts. Ik vind het top, maar off ...
Volgens mij slapen ze wel eerder door van kunstvoeding omdat het meer verzadigd dan borstvoeding. Bij mij slaapt hij max. 5 uur door en dat is dan meestal de 2de helft van de nacht.

2 maanden geleden

Reactie op Pauwtje123

Volgens mij slapen ze wel eerder door van kunstvoeding omdat het meer verza ...