883 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op KimM0390
Ons meisje krijgt 180/6 in de ochtend, 210/7 in de middag en voor het slape ...
Hoe zijn jullie over gegaan op 3 flessen en hoeveel kreeg ze toen ze nog 4 flessen had? En mag ik ook vragen hoe jullie dag er ongeveer uitziet nu qua hapjes icm flessen? 🫣 Sorry voor alle vragen, maar ben echt een beetje aan het zoeken naar wat werkt hier!
3 maanden geleden
Reactie op Niefesteph
Misschien wat dikkere antislip sokken?
Ik heb nu falke sokken besteld idd.. maar ze heeft van die dunne beentjes, dus hopelijk zakken ze niet af
3 maanden geleden
Reactie op Ann9319
Zijn jullie babys ook zo vaak ziek verkouden en of koortsig? Hier elke week ...
Hij is hier al 2.5 week verkouden en het lijkt nog niet beter te worden🫠 dus weet niet of hij van de ene in de andere is gerold of dat dit gewoon een verkoudheid is die heel lang duurt maar ben er wel een beetje klaar mee 😛
3 maanden geleden
Reactie op Ashley001
Zijn er meer baby's die gillen in hun slaap? Maar echt alsof die gaat huile ...
Ja, vaak heeft Finley dan last van nachtmerries! Soms blijft ook heel lang na-snikken, echt zo zielig. Ik loop er wel altijd even heen om te laten weten dat ik er ben, dat lijkt wel te helpen met rustig worden
3 maanden geleden
Reactie op xsorayaa
Ja, vaak heeft Finley dan last van nachtmerries! Soms blijft ook heel lang ...
Heb je dit vaker na bijvoorbeeld een drukke dag opvang of is het gewoon random?
Hij gilt keihard en slaapt weer verder, dus als ik kijk is er niks en ligt die weer helemaal in dromenland. Eerst twijfelde ik of het dat ik het in m'n droom hoorde ofzo maar het is nu al een paar keer gebeurd. Hij gaat meestal 19.30 20.00 naar bed en dan gebeurd het vaak nog savonds. In de nacht niet echt. Vaag hé
3 maanden geleden
Reactie op xsorayaa
Hoe zijn jullie over gegaan op 3 flessen en hoeveel kreeg ze toen ze nog 4 ...
Tuurlijk! Ik ga der ff voor zitten hoor dus sorry voor het mega verhaal 😂
Wij hebben dit samen met de opvang gedaan, zodat we hetzelfde schema een beetje aanhouden, het was echt puzzelen wat voor haar werkt.
Met vier flessen kreeg ze 210 - 180 - 180 - 210. Die middelste flessen werden steeds minder. Eerst hebben we de middag fles (180+6) een uur na het eten gegeven en dan pas weer in de avond - dat werd hem niet. Toen de middag fles in 2 kleine flesjes van 60ml verdeeld, dat hebben we maar 2x gedaan. Daarna zijn we overgegaan op 1 fles in de middag. Rond een uurtje of 14:00 krijgt ze deze nu. Eerst 180 maar al snel bleek ze het dan niet te redden tot het avondeten. Dus nu geven we 210 en dat werkt wel.
Ze krijgt dan een fles in de ochtend (6:30), daarna fruit + water (verschilt, zeg rond 09:30/10:00), dutje (1-1,5 uur) lunch + water (rond 12:00, ligt aan dutje), fles (14:00), dutje (1,5-2 uur), tussendoortje + water (16:00), avondeten (18:00/18:15) en een fles voor het slapengaan (19:00/19:15).
Sommige dagen zijn natuurlijk compleet anders maar dit is wel een beetje gemiddeld 😄
3 maanden geleden
Reactie op xsorayaa
Wij zitten nu op 2x 180 en 2x 150, maar twijfel toch om terug te gaan op 3x ...
Snap ik, is ook allemaal af en toe wat lastig haha.
Hier eet hij groente en fruit ook heel goed. Het was vannacht hier om 03.00 feest.. tot 04.15. Het leek alleen niet alsof hij trek had.. En als Finley weer in slaap valt lijkt me dat ook niet?
De fases komen allemaal na elkaar 🙃
3 maanden geleden
Reactie op Ashley001
Heb je dit vaker na bijvoorbeeld een drukke dag opvang of is het gewoon ran ...
Heel herkenbaar.. sinds een aantal dagen is dit bij ons ook zo, en soms ook na een half uur nadat haar lange middag dut begonnen is. Ineens kei hard huilen, alsof ze pijn heeft of heel verdrietig is. Als ik ga kijken slaapt ze vaak gewoon 🥹
3 maanden geleden
Reactie op Ashley001
Heb je dit vaker na bijvoorbeeld een drukke dag opvang of is het gewoon ran ...
Hier precies hetzelfde! Het is geen huilen maar echt een gil waarvan ik meeteen rechtop zit op de bank, of in de startblokken onderweg naar boven 😅🥴 Inmiddels weet ik dat hij gewoon slaapt.
3 maanden geleden
Iemand nog tips om m’n dochter beter haar groenten te laten eten? We hebben veel geprobeerd, gepureerd, geprakt, lepel zelf laten vasthouden, Rapley methode (werkte tot nu toe nog het ‘beste’, nu gooit ze voornamelijk alles op de grond). Dingen met ei oid (bv ei-courgette pannekoekjes of ei muffin met groenten) of groenten in een bladerdeeghapje vind ze heerlijk, maar kan ik niet elke dag geven.
Voor de rest eet ze goed! Pap, fruit (gepureerd en stukjes), brood, cracottes, komkommer, yoghurt gaan er goed in. Het is echt elke keer alleen met avond eten drama 😅 Ze kijkt wel het eten uit ons mond en heeft ook wel echt trek.
Maak me er niet per se zorgen om ofzo, maar dat iemand nog een gouden tip heeft 😂
3 maanden geleden
Reactie op ivn.wh
Iemand nog tips om m’n dochter beter haar groenten te laten eten? We hebben ...
Wat bij ons werkt als ze niet wil eten is het voor haar neerleggen en haar vervolgens negeren. Wij kletsen en eten zelf gewoon verder en dan zie je dat zij op een gegeven moment ook begint met eten (soms werkt het ook totaal niet hoor maar meestal wel). Misschien kun je dat eens proberen 🤷♀️
3 maanden geleden
Reactie op ivn.wh
Iemand nog tips om m’n dochter beter haar groenten te laten eten? We hebben ...
Een vriendin van mij legt het eten van haar zoon op haar eigen bord erbij en geeft dit van haar bord aan hem, want zo wilt hij het wel eten (want die wilt alleen het eten van haar hebben en niet van zijn eigen bord/bakje).
3 maanden geleden
Iemand die op een KDV werkt en weet hoevaak een kind naar een andere groep verplaatst mag worden buiten de stamgroep? Onze dochter moet nu voor de 7e keer in 8 weken naar de groep naast die van haarzelf en inmiddels ben ik het wel een keertje zat 🙈 Zit er een max. aan?
3 maanden geleden
Reactie op Anoukenbaby
Iemand die op een KDV werkt en weet hoevaak een kind naar een andere groep ...
Wat vervelend dat dit al voor de zoveelste keer is. Bij ons gebeurd dit ook weleens, maar eigenlijk heel weinig. Wij letten dan wel echt op of het niet telkens hetzelfde kindje is. Ook kijken we wel naar het kindje zelf. Sommige vinden het helemaal niet erg en andere zijn hier veelste gevoelig voor.
Hebben jullie wellicht een makkelijke dochter? Dat ze haar daarom juist hiervoor “uitkiezen”? Ookal is dat zo ik snap wel dat je het niet leuk vind dat dit zovaak is. Wij hebben dit wel in het beleid staan dat dit eens kan voorkomen, maar er zit geen min of Max aan. En dit vind ik persoonlijk ook echt te vaak.
Ik zou er gewoon wat van zeggen.
3 maanden geleden
Reactie op Anoukenbaby
Iemand die op een KDV werkt en weet hoevaak een kind naar een andere groep ...
Is dit omdat er te weinig personeel is of weinig kinderen? Dat ze dan samenvoegen of iets? Ik herken het een beetje als in; bij mij start 1 leidster om 07.00 en die neemt dan 2 groepen tegelijk omdat dat maar 4 kindjes zijn. De andere leidsters beginnen om 08.00 uur , dan worden de meeste kindjes gebracht en zijn ze met een stuk of 12, en worden het weer 2 groepen. Als ik m'n m'n tje na 16.30 ophaal worden ze ook weer samengevoegd en gaat de leidster die 7 uur is begonnen naar huis.