883 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Niefesteph

Wat vervelend dat dit al voor de zoveelste keer is. Bij ons gebeurd dit ook ...
In de vakantie begreep ik het ook nog wel, dat de bezetting dan krapper is doen we echt niet moeilijk over. Daar laat ze weinig zien en is ze eigenlijk een heel makkelijk meisje, maar thuis merken we dat ze dan echt snel geprikkeld is.. Ze is het jongste kindje van de groep, ik dacht dat het daar misschien aan zou liggen qua bezetting. Maar het gaat ook niet in overleg o.i.d.

3 maanden geleden

Reactie op Ashley001

Is dit omdat er te weinig personeel is of weinig kinderen? Dat ze dan samen ...
Nee het gaat echt om de hele dag. Ze gaat dan helemaal niet naar haar eigen groep.

3 maanden geleden

Reactie op Anoukenbaby

Nee het gaat echt om de hele dag. Ze gaat dan helemaal niet naar haar eigen ...
Lastig hoor! Zou t wel aangeven. Het is juist fijn voor die kleintjes als ze herkenning hebben elke week!

3 maanden geleden

Reactie op Ashley001

Lastig hoor! Zou t wel aangeven. Het is juist fijn voor die kleintjes als z ...
Heb ik idd gedaan! De directrice belde meteen op en zei dat ze echt niet in de gaten heeft gehad dat ze zovaak gewisseld is en dat het echt veel te veel is geweest. Voor morgen kon ze niet meer naar haar eigen groep, maar gaat haar eigen juf met haar mee naar haar groep. Ze was heel blij dat we het aangaven en net kregen we nog een mail dat ze echt gaan opletten dat er meer stabiliteit voor haar komt. Super blij mee!

3 maanden geleden

Reactie op Anoukenbaby

In de vakantie begreep ik het ook nog wel, dat de bezetting dan krapper is ...
Ah oké! Dan hebben ze waarschijnlijk volgens de kind-ratio een kindje onder de 1 jaar “te veel”. Dan zouden ze een kindje onder een jaar dus moeten overplaatsen voor die dag. Is ze de enige onder een jaar? 🙄 Omdat het bij ons in het beleid staat, hoeft dit niet in overleg, maar we sturen wel altijd een bericht naar de ouders ivm het ophalen op de andere groep.

3 maanden geleden

Reactie op Anoukenbaby

Heb ik idd gedaan! De directrice belde meteen op en zei dat ze echt niet in ...
Dat is heel fijn! Helemaal omdat ze gewoon nog de hechting aan vaste leidsters nodig heeft.

3 maanden geleden

Hoe gaan jullie om met het vallen? M'n zoontje heeft nu geleerd zich zelf op te trekken en kan staan. (Als die zich dus vasthoud aan iets)🤯 maar soms laat die zich ineens vallen naar achter en dat is zo sneu. Tuurlijk proberen we erbij te zijn maar van de week stond die ineens in z'n box. 😅

3 maanden geleden

Reactie op Niefesteph

Ah oké! Dan hebben ze waarschijnlijk volgens de kind-ratio een kindje onder ...
Ja ze is op die 2 dagen de enige onder de 1 jaar. Vindt ze overigens zelf niet erg hoor, ze pakt zo het speelgoed af van de grote jongens🤣 Denk idd dat dit vaak het probleem is met de hoeveelheid kinderen, maar gelukkig is het opgelost nu!

3 maanden geleden

Hoi allemaal, Vraagje, voor een flesje kook ik water,dat laat ik afkoelen en als ik het flesje maak verwarm ik het tot ongeveer 37gr. Dus ik gebruik gekookt afgekoeld water. Maar mijn kindje is 7mnd en drinkt koud water wel gewoon uit de kraan. Moet ik voor het flesje nu ook gewoon koud water opwarmen naar 37gr? Of eerst toch laten koken?

3 maanden geleden

Reactie op N05

Hoi allemaal, Vraagje, voor een flesje kook ik water,dat laat ik afkoelen e ...
Nee joh! Ik meng gekookt en koud water al sinds het begin, dat gaat prima! (Ongeveer 1/3 kokend en 2/3 koud).

3 maanden geleden

Hebben meer kindjes aan het eind van de dag een kortere wakkertijd? Mijn zoontje wordt ongeveer 17 uur wakker uit zijn laatste dutje. Maar is dan na 1,5-2 uur al weer moe.. is dan ook aan het jengelen, in zijn ogen aan het wrijven etc. Overdag heeft hij een wakkertijd van 2,5 uur. En gaat vaak tussen 18:30 en 19:00 dus naar bed.

3 maanden geleden

Reactie op Hermelijn

Nee joh! Ik meng gekookt en koud water al sinds het begin, dat gaat prima! ...
Ik heb een baby flesjes maker Dus doe ik daar dan nu gewoon koud kraanwater in ? Het wordt dan opgewarmd tot 37gr

3 maanden geleden

Reactie op N05

Ik doe ook vanaf het begin al gekookt water mengen met koud kraanwater.

3 maanden geleden

Reactie op N05

Nee hoor! Wij warmen vanaf het begin het water al op in de magnetron of dmv de flessenwarmer van Luvion :)

3 maanden geleden

Reactie op N05

Ik heb een baby flesjes maker Dus doe ik daar dan nu gewoon koud kraanwate ...
Ik heb geen flesjesmaker maar als dat is hoe je het met je gekookte water doet zou ik dat met gewoon koud water ook doen ja!

3 maanden geleden

Reactie op N05

Wij doen al vanaf het begin kraanwater gebruiken voor de flesjes en gewoon opwarmen in de magnetron 😊. Dus beide manieren die je noemt zijn denk ik prima.

3 maanden geleden

Meer kindjes die nog geen mama/dada/papa doen of andere vormen van gebrabbel? Die van mij maakt veel geluid (grommen, aaaaah, gillen) maar nog niks wat lijkt op deze klanken.

3 maanden geleden

Reactie op clairep1989

Meer kindjes die nog geen mama/dada/papa doen of andere vormen van gebrabbe ...
Hier ook niet hoor. Heel veel gebrabbel, maar die klanken kan ik niet ontdekken. Motorisch is ze vrij vlot en altijd druk bezig, ik denk dat ze daar haar energie in steekt🤣

3 maanden geleden

Reactie op clairep1989

Meer kindjes die nog geen mama/dada/papa doen of andere vormen van gebrabbe ...
Hier hetzelfde!

3 maanden geleden

Gaat jullie kleintje al zelfstandig zitten of tijgeren/kruipen?