22 Reacties

2 jaar geleden

Cadeaubonnen van de hema bijvoorbeeld 💕

2 jaar geleden

Cadeau bonnen van je favoriete baby winkels, kan je tegen die tijd dat je echt wat nodig hebt (kleren, schoenen enz) gebruiken.

2 jaar geleden

Eventueel cadeaukaarten van hema, kruidvat of etos. Heb zelf via lijstje.nl een lijstje gemaakt met dingen die mensen cadeau zouden kunnen geven mochten ze dit prettiger vinden als zelf iets verzinnen. Hierop staan in mijn geval ook veel praktische dingen.

2 jaar geleden

Hier hebben we heel veel cadeaubonnen op het lijstje staan en een paar voorleesboeken. Ook is het bijtspeelgoed dat onze zoon heeft gebruikt toe aan vervanging. Dus op ons lijstje staat: cadeaubonnen, boeken en bijtspeelgoed

2 jaar geleden

Reactie op kristyvb

Eventueel cadeaukaarten van hema, kruidvat of etos. Heb zelf via lijstje.nl ...
Via lijstje.nl kunnen ze de cadeaus ook afstrepen, zodat je het niet dubbel krijgt. Ook zijn cadeaubonnen van je favoriete fotograaf (vind ik) leuk om te krijgen, newbornshoot oid is best wel prijzig..

2 jaar geleden

Ik ben daar heel nuchter in... Ik zeg gewoon eerlijk, ik vraag niet om een kado. Ik vraag of je naar m'n nieuwe baby wilt komen kijken 🤪😅 Als je perse iets wilt meebrengen, drogisterij artikelen haal ik bij kruidvat en kleertjes bij zeeman, h&m, c&a of hema 🤪

2 jaar geleden

Misschien prentenboeken, vragen om een warme maaltijd of lekker gebak/bonbons voor bij de koffie? Cadeaubonnen zoals hierboven meerdere keren genoemd. Een tas voor naar de opvang (als je kindje daar naartoe gaat). En als je luiers wilt zou ik dat gewoon vragen. Ik geef zelf altijd liever iets waar mensen wat aan hebben dan dat ik iets koop wat ze niet gebruiken 😊

2 jaar geleden

Ik vraag om een warme maaltijd 😅 ovenschaaltje ofzoiets En als mensen echt een kadootje willen geven dan misschien een leuk kinderboek van de kringloop? Boekjes doen het hier altijd goed Als ze wat duurders wil geven is misschien een mama massage wel lekker?

2 jaar geleden

Misschien een gepersonaliseerd cadeau? Ik heb bijv mijn vriendin haar zoontje een Happy Horse konijn gegeven met naam en geboortedatum erop geborduurd. - Of evt een leuke rugtas, spaarpot, schilderijtje met naam (en geboortedatum) - Naif of Tiny rituals giftset - luiertaart 😄 - bonnen, zoals al eerder gezegd. Van evt de babypark/dump, prenatal, je favo kinderkledingwinkel of webshop

2 jaar geleden

Of misschien een kaartje voor baby spa, baby zwemmen. Of een stoeltje met naam?

2 jaar geleden

Sushi, wijn, kaasplank (gevuld met kaas) of een lekkere bon van een afhaalzaakje in de buurt.

2 jaar geleden

Ik heb een lijstje gemaakt op lijstje.nl (of zoiets). Ik stop de link op een loskaartje bij de kraamcadeutjes. Ik heb boekjes gevraagd die m’n dochter super leuk vond maar kapot heeft gemaakt. Ik had een zomer baby en nu een winterbaby en heb nog vrijwel geen dekentjes, dus die staan er op. Verder ook juist cadeautjes voor m’n dochter 😂 maar dat zet ik er niet bij. Maar speelgoed wat zij leuk zou vinden. Ook cadeaubonnen staan er op. Slabbers met mouwen of andere slabbers die ik heel fijn vind. Het boek horizontaal ouderschap 😂. Ben er even mee bezig geweest maar heb nu wel een heel lijstje!

2 jaar geleden

Ik heb toch wat dingetjes nog kunnen verzinnen die we bij de eerste niet hadden. Bijvoorbeeld een maxicosi voetenzak en een knuffel die baarmoedergeluiden maakt. En een buggyboekje met vilten flapjes was ook een groot succes en die hadden we nog niet. Verder ook expliciet aangegeven dat we geen knuffels wilden. Van boeken kun je nooit genoeg hebben (mijn mening)! En ik had een paar goede doelen uitgezocht die met kinderen te maken hadden zoals unicef en save the children en gevraagd of ze uit naam van de baby daar een donatie wilden doen. Hadden we onze eigen kleine pasgeboren weldoener 🥰

2 jaar geleden

Wij houden een babyborrel. Ook via lijstje.nl een lijstje gemaakt, daar staan de luiers en douche gelletjes op, een paar speelgoed dingen die onze 1e kapot heeft gemaakt, wat gepersonaliseerde dingen zoals bestek en een rugzak, maar ook een mededeling dat er tijdens de babyborrel een spaarpotje zal staan voor verschillende activiteiten waar men dan een bijdrage aan kan geven, bijv: dagje dierentuin, kaart voor babyzwemmen etc. Blijf het lastig vinden hoor! Het is zo zonde als mensen uit goede bedoelingen geld uitgeven aan spullen waar je weinig aan hebt of al hebt van de 1e 🤷‍♀️😓

2 jaar geleden

Ik heb bovenaan bij mn lijstje.nl het goede doel neergezet waar ik zelf in het bestuur van zit. We zijn een kraamziekenhuis in Malawi aan het bouwen dus toepasselijker kan niet 🥰 ik heb nu namelijk al zoveel dingen gekregen die ik eigenlijk helemaal niet hoef 😅 Mocht je nog een goed doel zoeken ;) onze site is www.zolacaremalawi.com

2 jaar geleden

Wij hebben al wat handige dingen gekregen/gevraagd: - klein eigen tasje voor de opvang/gastouder; - ruime luiertas voor twee kinderen; - tweede triptrap incl babyzitje; - maxicosidrager bakfiets; - tweede tentbedje. Mijn ouders hadden het ook over bijv een meerijdplankje, maar dat zie ik weer niet zo zitten. Verder zou ik anders ook cadeaubonnen vragen.

2 jaar geleden

Mama en baby massage, zelfgemaakte maaltijd, wandeling met de baby, nr speeltuin met de oudste, hulp in huis, babysitbeurt... Staan hier allemaal op een lijstje. En sparen voor kampeergerei

2 jaar geleden

Een invulboekje van baby's 1e jaar

2 jaar geleden

Wij zetten weer een linkje in het geboortekaartje naar ons lijstje op lijstje.nl waarop we dingen hebben staan die we leuk vinden of nodig hebben. Verder geef ik wel gewoon duidelijk aan verder geen andere knuffels te willen omdat we dat al heel veel hebben van de oudste en niet gebruiken. Zou dus wel eerlijk zijn en daarbij de reden aangeven. Voordeel is dat wij wel wat kunnen vragen aangezien we nu een jongen verwachten en een dochter hebben (voor haar hadden we veel roze en echt meisjes spullen gekregen, dus wat unisex of stoerders is welkom).

2 jaar geleden

Gewoon zeggen dat je niks wilt? Of ind cadeaubonnen.. wij vragen gewoon geld voor de kleine als ze er zelf mee komen om iets te geven! Heeft zij al een gevuld spaarpotje voor later! Wat ik ook ergens heb gelezen, wat mij heel leuk en bijzonder leek (maar m’n man niet dus doen we niet haha) is: koop je leukste kinderboek en schrijf een persoonlijk berichtje in het boek voor de kleine! Wij hebben echt suuuuper veel Disney boeken, dus m’n man ziet het niet zitten om nog meer boeken te krijgen 😂 (wat ik snap) maar vond het wel een origineel en super leuk cadeau!