37 Reacties

2 jaar geleden

Via de zorgverzekeraar aangevraagd. Is gratis en wordt thuisbezorgd….

2 jaar geleden

Je krijgt zoiezo een kraampakket kosteloos van je zorgverzekering. Ik heb ook een medische indicatie. En heb mijn pakket van cz mijn zorgverzekering.

2 jaar geleden

Reactie op Lisse84

Via de zorgverzekeraar aangevraagd. Is gratis en wordt thuisbezorgd….
Bij interpolis kan je alleen van Natalis bestellen, en moet je zelf betalen

2 jaar geleden

Reactie op Kyra86

Je krijgt zoiezo een kraampakket kosteloos van je zorgverzekering. Ik heb o ...
Ik krijg dat niet van mn zorgverzekering.

2 jaar geleden

Reactie op Yikes

Bij interpolis kan je alleen van Natalis bestellen, en moet je zelf betalen ...
Oh echt? Dat wist ik niet… dacht bij elke zorgverzekering wel hetzelfde…. Stom!

2 jaar geleden

Bij interpolis moet je m zelf betalen (Natalis)

2 jaar geleden

Bij onvz betaal je ook het kraamkamer zelf tenzij je in het hoogste pakket zit. Als je een beetje slim inkoopt met hetgeen je nodig bent, is het niet zo duur!☺️

2 jaar geleden

Reactie op Nooss1

Bij onvz betaal je ook het kraamkamer zelf tenzij je in het hoogste pakket ...
Ja ik weet dus niet zo goed wat ik nodig heb. Mocht het wel thuis gebeuren onverhoopt wil ik natuurlijk wel alles in huis hebben. Lastig zeg!🤣

2 jaar geleden

Ik krijg hem van de verzekering ook, maar had hem anders gewoon via de Kruidvat besteld denk ik. Vgm is de inhoud ook overal hetzelfde.

2 jaar geleden

Bij de tweede had ik dit kraampakket. Heb niet eens de helft gebruikt toen haha. Ben toen ook in het ziekenhuis bevallen. Nu bij nr 3 moet ik weer in het ziekenhuis bevalling en ga ik ook weer gewoon dit pakket bestellen. Dat wat je niet gebruikt kan je na afloop weer doneren. https://www.stichtingbabyhope.org/inzamelpunten Hier kun je per provincie vinden waar je de overgebleven spullen kunt inleveren 😊

2 jaar geleden

Reactie op Esma55

Bij de tweede had ik dit kraampakket. Heb niet eens de helft gebruikt toen ...
Ja ik had deze ook in mn mandje gedaan bij bol.com Maar toen twijfelde ik of die wel compleet genoeg was. Zitten geen gaasbroekjes enzo bij geloof ik

2 jaar geleden

Reactie op Yikes

Ja ik had deze ook in mn mandje gedaan bij bol.com Maar toen twijfelde ik o ...
Nee klopt maar die had ik toen extra uit het ziekenhuis gekregen toevallig. Maar uiteindelijk heb ik die zelf ook niet veel gebruikt🙈

2 jaar geleden

Reactie op Esma55

Nee klopt maar die had ik toen extra uit het ziekenhuis gekregen toevallig. ...
Dan ga ik die denk ook maar gewoon bestellen Dit is dezelfde als bij interpolis 🤣

2 jaar geleden

Ik heb hem bij m'n zorgverzekering besteld. Je moet ook bij een ziekenhuisbevalling een kraampakker hebben. Zit veel in wat jij of kraamverzorgster gebruikt.

2 jaar geleden

Ik heb via de Friesland de mijne vorige week gratis toegestuurd gekregen. Is in samenwerking met Natalis volgens mij. Er zit vanalles in, maar geen idee of ik echt alles ga gebruiken 🤷

2 jaar geleden

Ik krijg hem helaas niet van mijn zorgverzekering, maar dit is vanwege een nog niet geheel afbetaalde schuld die ik er heb lopen. Anders was die gratis.. Aan kraamzorg coördinator (tijdens intake) gevraagd wat ik nodig heb voor thuis bij ziekenhuisbevalling, dit is het lijstje wat ik kreeg: - Steriele gaasjes 8,5 bij 8 cm - Zigzagwatten - Schoonmaakalcohol 70% klein flesje - Kraamverband voor mij - Onderleggers - Thermometer (flexibel) voor babytemp Bij eerdere zwangerschap wel volledig kraampakket gekocht en heel veel niet gebruikt, ook ziekenhuisbevalling en zoals nu ook met 38 weken inleiden. Maar goed.. kan ook dat het een onverwachte nog eerdere thuisbevalling wordt en dan is een volledig kraampakket wel nodig😕

2 jaar geleden

Reactie op Owly

Ik krijg hem helaas niet van mijn zorgverzekering, maar dit is vanwege een ...
Je hebt ook nog nodig - handschoenen voor de kraamzorg -evt extra netbroekjes -handgell voor kraamzorg -waterdicht zeiltje over je matras mochten je vliezen eerder breken

2 jaar geleden

Ik bestel maar gewoon het uitgebreide pakket via interpolis. Dan heb ik alles wat op het lijstje van de kraamzorg staat🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op margrietb

Je hebt ook nog nodig - handschoenen voor de kraamzorg -evt extra netbroekj ...
Kraamzorg heeft als goed is zelf wel handschoenen, althans de organisatie waar ik me ingeschreven heb altijd wel.

2 jaar geleden

Reactie op margrietb

Je hebt ook nog nodig - handschoenen voor de kraamzorg -evt extra netbroekj ...
Ohja! Bedankt voor je aanvulling!💞