26 Reacties

2 jaar geleden

Ik schud de fles flink... gebruik sab simplex tegen de luchtbellen

2 jaar geleden

Ik schud hard verticaal De luchtbelletjes heeft ze geen last van 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Ik roer met een vork vrij krachtig en zwenk de fles daarna. Zo heeft het cb mij geadviseerd.

2 jaar geleden

Die belletjes maken het verschil niet voor krampjes. Als je een goede fles hebt, is er niet zoveel aan de hand. Wij hebben voor thuis de BabyBrezza; aanrader!

2 jaar geleden

Ik heb altijd geleerd om te roeren met een vork en niet te schudden, dus zo doe ik het. Na het roeren zwenk ik de fles ook nog even een keer om.

2 jaar geleden

Wij schudden ook niet maar zetten de fles rechtop op het aanrecht en maken dan kleine rondjes zodat er een klein kolkje ontstaat. Werkt hier prima en dan zit je niet met bubbels. We hebben een goede fles maar vinden het toch een fijner idee dat er niet vooraf al meer lucht in de melk zit. Het plaatje wat je stuurt is volgensmij sowieso een beetje achterhaald gezien het kokende water dat je zou moeten laten afkoelen. Wij zetten gewoon koud kraanwater in de magnetron of flesverwarmer.

2 jaar geleden

Roeren met lepel, juist niet schudden ivm belletjes

2 jaar geleden

Wij roeren ook met een vork

2 jaar geleden

Reactie op Yikes

Ik schud hard verticaal De luchtbelletjes heeft ze geen last van 🤷🏼‍♀️
Ik ging ook gisteren volgens het advies verticaal hard schudden. De voeding had opeens zoooo veel schuim, alsof ik er Dreft in heb gedaan. Ben best verbaasd dat sommigen toch schudden terwijl dat absoluut werd afgeraden.. weet het even niet meer

2 jaar geleden

Reactie op Nous2024

Wij roeren ook met een vork
Hoe lang roer je? Echt een minuut ofso? Of paar seconden totdat de poeder is opgelost wat geen minuut duurt?

2 jaar geleden

Reactie op demidv

Wij schudden ook niet maar zetten de fles rechtop op het aanrecht en maken ...
Wat maakt het uit dan? 🙈 Schudden van afgekoeld gekookt water met poeder is toch hetzelfde als je water kookt en dat water schudt met poeder. Afgekoeld tot 37 graden neem ik aan?

2 jaar geleden

Die belletjes maken het verschil niet voor krampjes. Als je een goede fles ...
Met welke fles is het schudden ‘safe’ dan volgens jou? Ik ben overgestapt van Dr. Browns naar Philips Avent (omdat hij alsnog veel moest boeren / lucht binnenkreeg / krampjes had. Dus ik dacht ja daag dan heb ik lieverd dat ik alleen een fles en een dop was iedere keer ipv die groene dingen bij Dr. Browns die je ook elke keer moet schoonmaken wat m.i. geen verschil maakt)

2 jaar geleden

Wij roeren met een vork, omdat de kraamhulp dit ook deed. Als we onderweg zijn en ik geen vork/lepel heb, dan schudden we zachtjes.

2 jaar geleden

Wij schudden nu ook de fles heel hard. We gebruiken Omneo voeding tegen de krampjes en hebben de fles van we-too. Het gaat prima, geen indruk dat onze meid van 5 weken erg veel last meer van krampen heeft en boeren doet ze de ene keer wel en soms ook niet, maar heeft er geen last van.

2 jaar geleden

Ik zie dat een tijdje geleden hier ook een topic over is gestart: https://community.24baby.nl/forum/baby/flesvoeding-schudden-roeren-of-zwenken-Mrw1kZ?utm_source=24Baby&utm_medium=app Wat grappig dat er verschillende meningen hierover zijn. Ik denk dat het ook aan je kind ligt. De één is gewoon gevoeliger dan de ander. De hoeveelheid schuim na het schudden leek mij te gek. Ik blijf tot roeren denk ik.

2 jaar geleden

Wij draaien/zwenken de fles. Nu we AR voeding gebruiken, roer ik soms ook wel. Schudden doen bij absoluut niet! Zal wel per kindje verschillen, maar wij hebben 2 reflux kindjes. Door al die bellen komt er daardoor alleen maar meer spuug naar boven.

2 jaar geleden

Reactie op vanille_a

Wat maakt het uit dan? 🙈 Schudden van afgekoeld gekookt water met poeder ...
Je hebt gelijk hoor, maakt voor de bubbels inderdaad niks uit hoe je het water klaar maakt haha. Zette het misschien een beetje onduidelijk neer. Ik bedoelde dat het mogelijk wat een achterhaald schema is vanwege dat gekookte water. Heeft verder niets te maken met de bubbels. Maar mogelijk is dat schudden ook achterhaald.

2 jaar geleden

De kraamverzorgster raadde schudden af en heeft ons ‘geleerd’ met een vorkje te roeren :) Idd tegen lucht die dan vrij zou kunnen komen

2 jaar geleden

Wij hebben baby Brezza maar als we van huis weg zijn maken we veel melk vooraf klaar en dan idd hard schudden. Als je dat een tijdje in de koelkast laat staan is het weer helemaal vrij van bubbels. En dan in de magnetron opwarmen

2 jaar geleden

Reactie op tweedebaby

Wij hebben baby Brezza maar als we van huis weg zijn maken we veel melk voo ...
Volgens mij mag je het maar een uur na maken nog gebruiken!