42 Reacties

één maand geleden

Ons zoontje heeft precies hetzelfde, dus ik volg hoer even de reacties!

één maand geleden

Klinkt als een 2-3-4 ritme inderdaad. Zou het gaan uitproberen!

één maand geleden

Mijn zoontje zit ook in een gekke transitie. Soms pakt hij wel de namiddagslaapje en soms niet dan kan hij makkelijk 3,5/4 wakker blijven. Ik doe hem dan vroeger in bed stoppen dus slaapritueel om 18;00 al beginnen en dan 18:30 naar bed dan slaapt hij meestal ook echt meteen. Gisteren werd hij om 15;00 wakker en 18:40 sliep hij. Werd hij nog om 4:00 wakker, flesje van 65ml gegeven en sliep hij om 5:00 tot 8:00u. Ik probeer wel altijd de klok rond te maken. Wanneer hij namiddagslaapje heeft gehad, slaapt hij om 20:00/20:30 en wordt wakker tussen 5:00-6:00 geef ik een flesje en wordt hij 8:00 wakker

één maand geleden

Ooooh ja wij hebben echt hetzelfde.. gister viel die in slaap om 17.30 dus ik dacht al wat een top tijd.... toen pas weer 22.00 naar bed voor z'n nacht. Om 05.30 weer wakker vanochtend. Ik vind het idd ook niet erg dat die savonds wakker is maar hij slaapt dan "maar" 7 a 8 uurtjes in de nacht en naar mijn idee is dat te kort. Voorheen ging hij 19.30 naar bed en sliep hij tot een uur of 7. Maar nu vandaag is die dus weer moe en valt die waarschijnlijk weer eind van de middag in slaap en zo blijf je in dit ritme 😂. Wakker houden is echt geen optie want hij slaapt gewoon door wat we ook doen.

één maand geleden

Toevallig afgelopen week 2x gehad dat hij een heel lang middagdutje deed en dat er dus geen ruimte meer was voor een 3e dutje! Maar het zal wel heen en weer gaan, net als bij de overgang van 4 naar 3. Een andere dag deze week heeft hij 4x30 minuten geslapen 😉 Probeer hem wel pas om 20u naar bed te doen want meer dan 10.5/11u slaapt hij niet en anders is het echt heel vroeg de volgende ochtend. Dus als hij voor 16u wakker wordt doet ie sowieso nog een 3e dutje (en dus een late bedtijd) en na 16u houden we hem wakker tot rond 20u en gaat ie dan slapen. Maar dat is dus pas 2x voor gekomen.

één maand geleden

Hier ook sinds een week gerommel rond het laatste slaapje. Ze vertikt het hier gewoon.. wij deden dit slaapje altijd bij ons op de borst of in armen. In bed doet ze dit slaapje niet. Maar nu echt krijsen zodra we haar bij ons nemen. Het lijkt mij ook nog wat te vroeg, maar toch lees ik dat het tussen de 6-8 maanden kan dat ze van 3 naar 2 dutjes gaan. Gisteren sliep ze bijvoorbeeld van 9.00-10.00 / 12.15-14:40 en toen om 18.30 laatste fles en naar bed. Ze heeft geslagen van 07:10 tot 06.50 … maar wel tussen de laatste slaap en bedtijd ruim 4 uur.. en ze is ook rond dutjes tijd dan ook echt niet gezellig maar zodra ze avondeten heeft gehad kan ze het weer makkelijk volhouden tot de fles. Maarja dit kan zomaar ineens weer anders zijn, dus ik blijf het wel in de gaten houden want wil ook niet een oververmoeid meisje naar bed brengen in de avond en ze moet wel altijd haar middagslaap dan goed gaan doen en dat is bij ons per dag heel wisselend

één maand geleden

Reactie op DD94

Hier ook sinds een week gerommel rond het laatste slaapje. Ze vertikt het h ...
Bedoel geslapen van 19:10 tot 06.50

één maand geleden

Jij volgt ook slaaptipsvoorbabys schema toch? Of niet meer? Hier lijkt het ook een overgangsfase, waarbij hij de ene keer slaapt tussen half 5 en 5 en de andere keer niet. Wij zorgen dat we rond deze tijd in de auto zitten en/ of een wandeling maken met de kinderwagen. Slaapt hij prima, slaapt hij niet dan heeft hij er die dag kennelijk geen behoefte aan.

één maand geleden

Reactie op Swannnv

Klinkt als een 2-3-4 ritme inderdaad. Zou het gaan uitproberen!
Wij hebben dit ritme ook! Gaat echt top! Sindsdien slaapt ze ook echt weer tot 0700 ipv 0600. Ik vind het echt ideaal. Ze was er echt aan toe om hem te laten vallen

één maand geleden

Hoe doen jullie het dan qua voedingsritme? Daar lopen wij nu een beetje op vast, vandaag weer 2 lange dutjes maar wel de voorlaatste fles maar half leeg en de laatste met moeite, heb het idee dat dat is omdat de voedingsmomenten dichter op elkaar zitten met het 2-3-4 schema. Vandaag was het dit: 7:00 wakker en fles (210+7) 8:15 paar stukjes brood met avocado 8:45 dutje, 11:15 wakker 11:30 fles (210+7) 14:15 halve banaan met lepeltje pindakaas 14:30 dutje, 16:30 wakker, daarna fles (210+7 gemaakt, ongeveer 150ml van gedronken) 19:15 fles (210+7 gemaakt, ongeveer 180ml gedronken) 20:30 de nacht in (hopelijk😁) Eigenlijk hadden we het fruithapje eerder willen geven maar dat kwam even niet uit 😁 maar je hebt toch altijd 3 voedingsmomenten in die 4 uur? Heb het idee dat ons zoontje dat echt niet opkrijgt allemaal!

één maand geleden

Hoe doen jullie dat met vaste bedtijden en schema's? Wij volgen de slaapsignalen en spelen daar op in maar dat is elke dag anders. Leggen jullie je baby dan klaarwakker in bed en dan gaat hij slapen? Hoe doen jullie dat?

één maand geleden

Whaa precies dit! Geen tips we volgen meeee

één maand geleden

We hadden m bvb vandaag. 14.00 wakker dus heb gerekt tot 18.30 ook ivm voeding die daardoor gek liep maar dat ging eigenlijk beter dan allllllle dagen hiervoor! Dus misschien is dit het wel? Tenzij het natuurlijk weller een andere dag is met andere tijden!

één maand geleden

Reactie op Ann9319

Hoe doen jullie dat met vaste bedtijden en schema's? Wij volgen de slaapsig ...
Ik volg ook slaapsignalen en leg haar dus alleen slaperig in bed

één maand geleden

Reactie op Sherun120895

Wij hebben dit ritme ook! Gaat echt top! Sindsdien slaapt ze ook echt weer ...
Maar ik merk dus dat ze 3 uur hier niet vol houd tussen de slaapjes Overdag. Het is maar een 2-2,5-4 ritme 🙈 en dan is 2,5 nog best lang, soms ligt ze er na 2 uur en 15 min alweer in!

één maand geleden

Reactie op Hermelijn

Hoe doen jullie het dan qua voedingsritme? Daar lopen wij nu een beetje op ...
Hier om 7:00/7:30 fles Rond 08:45 fruit (deed dit eerst na haar slaapje maar dan kwam ik beetje in de knoei met de fles vond ik) Rond 11:00/11:30 fles Dan rond 12:15 wat brood 15:00 fles 17:30 groenten 19:00/19:30 fles Dit ongeveer 😘

één maand geleden

Reactie op clairep1989

Jij volgt ook slaaptipsvoorbabys schema toch? Of niet meer? Hier lijkt het ...
Thanks voor de tip 😘 en wij volgen deze ook idd!

één maand geleden

Reactie op DD94

Hier ook sinds een week gerommel rond het laatste slaapje. Ze vertikt het h ...
Ja dat herken ik heel erg. Want vaak is ze voor haar laatste flesje wat onrustig en na haar fles kan ze zo ineens nog 2 uur doorgaan 😊

één maand geleden

Gisteren het laatste dutje wat ingekort, vannacht heeft ze geslapen van 20:30 tot 07:30, helemaal goed dus 🩵 de avond bedtijd is nu wat later (op vakantie) en straks thuis wil ik wel proberen het laatste slaapje te laten vallen 😘

één maand geleden

Reactie op Ann9319

Hoe doen jullie dat met vaste bedtijden en schema's? Wij volgen de slaapsig ...
Wij hebben geen vaste bedtijden hoor, volgen ook slaapsignalen 😊 alleen de afgelopen week kwam het zo uit dat hij bijna precies 2-3-4 volgde (met alleen het laatste iets rekken). Maar ook met slaapsignalen volgen leg je je baby toch wakker in bed? Tenminste die van ons wel 😁 als ie echt moe wordt nemen we em mee naar boven, slaapzakje aan, even knuffelen en bedje in. Dan ligt ie nog een paar minuten te rollen tot ie zn plekje heeft gevonden en dan valt ie in slaap. Tenminste zo gaat het nu, het blijft een baby dus geen garanties voor de toekomst haha!