42 Reacties

één maand geleden

Reactie op SS21-1

Hier om 7:00/7:30 fles Rond 08:45 fruit (deed dit eerst na haar slaapje maa ...
Thanks! Hoeveel drinkt ze dan en krijgt ze dat allemaal nog op? Of zijn jullie dat al aan het minderen?

één maand geleden

Ja hier nog 1! Al de hele week gaat ze de nacht zo moeilijk in. Aan het twijfelen of haar dutjes korter moeten, of langer wakker en overgaan naar 2 dutjes ipv 3. Gisteren de tweede optie geprobeerd en het ging ok, maar toen werd ze na 10 minuten schreewend wakker en pakte haar vader haar gelijk op om te troosten. Ik heb dat eerder meegemaakt en vermoed dat ze met speentje en sussen wel direct weer had gaan slapen, maar ja met oppakken was ze natuurlijk klaarwakker. Dus daarna nog een uur samen bezig geweest haar weer in slaap te krijgen. Heel frustrerend. Onze kleine slaapt zowieso altijd laat, als het rond 21u is ben ik al blij. Dus deze week is het nog later geweest, aaaarghh.

één maand geleden

Reactie op Hermelijn

Thanks! Hoeveel drinkt ze dan en krijgt ze dat allemaal nog op? Of zijn jul ...
Ze kreeg eerst 4x 210 maar nu 3x 180 en de avond fles 210 😘 maar de hapjes zijn hier nog niet mega groot hoor, en het brood ook minimaal. Wij doen Rapley in combinatie met gepureerd, dus van de grote stukken gaat er sowieso weinig in, fruit en groenten vaak 80/90 gr ofzo, en als ze aangeeft niet te willen is dit ook prima. We doen het met hapjes gewoon rustig aan en probeer haar gewoon lekker veel te laten proeven en beetje op gevoel 😘 gisterenavond had ze bijv een hapje op van paprika en tomaat, en daarna tijdens het uiteten nog wat zalm en wat brood!

één maand geleden

Reactie op SS21-1

Ze kreeg eerst 4x 210 maar nu 3x 180 en de avond fles 210 😘 maar de hapjes ...
Waarom wij trouwens nog minimaal doen en op gevoel is omdat ik merk als ik elke dag aardappel, brood enz aanbied ze moeite heeft met poepen.. dus afgelopen dagen meer fruit gegeven, en even geminderd met de koolhydraten!

één maand geleden

Reactie op SS21-1

Ze kreeg eerst 4x 210 maar nu 3x 180 en de avond fles 210 😘 maar de hapjes ...
Ik vind 80/90 gram al veel, hier houdt het op bij 20 (als ie dat al eet), met als enige uitzondering banaan, dat vind ie heerlijk! Er is elke keer wat nieuws om onzeker over te zijn als moeder, haha 😁

één maand geleden

Reactie op Hermelijn

Ik vind 80/90 gram al veel, hier houdt het op bij 20 (als ie dat al eet), m ...
Ja ik deed eerst ook niet echt bijhouden hoe veel gram ik gaf maar nu op vakantie onderweg paar keer uit een knijpfruit gegeven en dat was telkens 90cc. Moet wel zeggen dat groenten vaak wat minder is, vind ze gewoon minder lekker 🤷🏻‍♀️

één maand geleden

Reactie op SS21-1

Ze kreeg eerst 4x 210 maar nu 3x 180 en de avond fles 210 😘 maar de hapjes ...
Geef je minder flesvoeding omdat je nu hapjes geeft? Mijn zoontje eet namelijk al best veel fruit en groente maar krijgt ook nog 4x210cc.. moet ik dat minderen??😅

één maand geleden

Reactie op Ashley001

Geef je minder flesvoeding omdat je nu hapjes geeft? Mijn zoontje eet namel ...
Ik geef eigenlijk minder omdat ze zelf aangaf dat ze niet meer wilde, liet vaak 30/40 staan en ze ging weer meer spugen 🤷🏻‍♀️ dus toen 180/6 gaan geven en dat gaat goed!

één maand geleden

Reactie op SS21-1

Ik geef eigenlijk minder omdat ze zelf aangaf dat ze niet meer wilde, liet ...
Ohhh oké dus het is niet dat het 'moet' haha. Daan drinkt met gemak z'n flesjes leeg nog, spuugt wel wat meer maar echt mondjes en niet super veel. Ik dacht dat het gewoon wennen was voor hem al die voedingen

één maand geleden

Reactie op Ashley001

Ohhh oké dus het is niet dat het 'moet' haha. Daan drinkt met gemak z'n fle ...
Ja Sammie die spuugt vaak als de voeding te veel is merk ik, dat is altijd zo geweest. Dus toen 180 gaan proberen en spuugde helemaal niet meer. Maar het spugen van Sam was zo erg dat ik haar een half uur/drie kwartier niet op haar buik kon leggen want dan kwam de halve fles eruit.. 🤷🏻‍♀️ en dat is nu niet meer zo! Ik zou gewoon lekker geven als het goed gaat hoor!

één maand geleden

Reactie op Hermelijn

Wij hebben geen vaste bedtijden hoor, volgen ook slaapsignalen 😊 alleen de ...
Oh dat is wel mooi! Wat fijn dat dat zo gaat. Hier lukt dat alleen overdag aks ik hem in de kinderwagen leg en ga wandelen. Ik moet hem savonds en snachts wiegen of hij moet de ogen echt al half dicht hebben

één maand geleden

Reactie op Ann9319

Oh dat is wel mooi! Wat fijn dat dat zo gaat. Hier lukt dat alleen overdag ...
Ja misschien leggen wij hem eigenlijk iets te laat in bed nu? Hij is dan wel echt moe. We hebben van 2.5-5 maanden drama gehad met slapen, moesten hem echt wiegen en het was altijd schreeuwen/krijsen. Hopelijk komt dat nooit meer terug, zou hem nu ook niet meer kunnen wiegen denk ik, veel te zwaar!

één maand geleden

Alsof ik onze situatie lees. Derde dutje valt ze pas in slaap met veel moeite rond 17 uur, terwijl ze normaal uiterlijk 17 uur wakker werd. Resulteert hier in te weinig slaapdran en vaker wakker worden in de nacht + vroeger wakker worden in de ochtend. Laatste middagdutje wordt ook steeds lastiger. Ze is van 2 januari. Bij onze zoon gingen we rond 8 maanden over naar 2 dutjes, ik vrees dat onze dochter eerder over gaat,

één maand geleden

Reactie op Ilmi

Alsof ik onze situatie lees. Derde dutje valt ze pas in slaap met veel moei ...
Hoe gaat het ondertussen bij jullie? Hier merk ik dat ze vanaf 17;00 makkelijk 4 uur volhoud maar dat dit vanaf 15:00 lastiger gaat, herkent iemand dat? Dus dat laatste slaapje is eigenlijk niet meer nodig soort van, maar die 4 uur houd ze nog niet vol. Overigens lijkt ze nu echt haar vakantie ritme vast te houden, gisteren geprobeerd haar rond 19:00 haar op bed te leggen (want vanaf 15:00 wakker, met veel moeite) maar werd na 30 minuten wakker alsof ze een powernap had gedaan en rond 21:30 ging ze uiteindelijk de nacht in! Herkent iemand dit? En wat je eraan gedaan om de bedtijd te vervroegen?

één maand geleden

Reactie op SS21-1

Hoe gaat het ondertussen bij jullie? Hier merk ik dat ze vanaf 17;00 makkel ...
Misschien kan je haar juist wat eerder op bed leggen, rond 18:30, als het zo lastig is haar 4 uur wakker te houden? Dat je uitgaat van 3,5 uur wakkertijd en de bedtijd langzaam weer verschuift naar 19:00? :)

één maand geleden

Reactie op sjoukje23

Misschien kan je haar juist wat eerder op bed leggen, rond 18:30, als het z ...
Ik ben echt bang als ik haar rond 18:30 op bed leg ze echt niet door gaat slapen? Of iig niet de nacht in gaat! Ik ga het zo proberen, wish me luck 😘

één maand geleden

Reactie op SS21-1

Hoe gaat het ondertussen bij jullie? Hier merk ik dat ze vanaf 17;00 makkel ...
Ik herken het maar weet me ook geen raad. Wat we wel probeerde was stel ze is vanaf 15.00 wakker dan niet de 4 aanhouden maar dan iets eerder naar bed. Wellixht werkt het?

één maand geleden

Reactie op daisymay

Ik herken het maar weet me ook geen raad. Wat we wel probeerde was stel ze ...
Hier is ze gisteren van 15:15 tot 19:15 wakker geweest en toen als een blok in slaap gevallen tot 6:45 vsnmorgen, super knap! Merk wel dat die 4 uur best lang is en ze soms beetje moppert, alle entertainment komt dan voorbij maar ze houd het wel goed vol sinds gisteren! Kijken hoe het vandaag gaat 😍

één maand geleden

Reactie op SS21-1

Ik ben echt bang als ik haar rond 18:30 op bed leg ze echt niet door gaat s ...
Herkenbaar, daar ben ik ook altijd bang voor haha! Bij onze dochter 3 jaar geleden werkte dat echt goed. Te moe zijn kan ook weer onrust geven in de nacht.. het is zo zoeken naar wat het beste is hè? Wij proberen het een beetje per dag te bekijken..

één maand geleden

Wij hebben inmiddels dat derde dutje laten vallen en ze heeft nu ineens minder eten nodig snachts, soms zelfs helemaal niets. Dus voor ons was het de juiste beslissing