Ons kindje is bijna 6 weken oud.
Ik merk dat ze tot nu toe weinig interesse toont in haar omgeving of in mij? Ze kijkt mij soms even aan maar vaak ook net iets boven mij lijkt ze naar. Als ze in de box ligt, kijkt ze weinig tot niet naar de muziek mobiel. Andere speeltjes net zo. Daarbij slaapt ze meer dan dat ze wakker is. En als ze wakker is wil ze drinken en slaapt weer.
Dit is zo anders dan met onze oudste dochter. Zij was vanaf de geboorte al heel alert en veel wakker. Mij veel aankijken en om haar heen kijken.
Ik maak me hier natuurlijk veel zorgen om. En vraag me af of dit normaal is. Als ik wel eens filmpjes zie van andere baby’s bij dit aantal weken, zijn die veel meer alert en de omgeving al aan het scannen.
Herkent iemand dit? Moet ik hier iets mee? Zijn dit terechte zorgen?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar had wel gelezen dat baby's vooral naar je haardracht kijken of wenkbrauwen, omdat ze de rest nog niet kunnen zien. of kijkt ze echt ver boven je uit?
Hoe lang ben je van beide kindjes zwanger geweest?
Onze eerste is nu 2 weken en vanaf het begin al heel alert. Kraamzorg zei dat dit ook te maken had met het feit dat meneer 10 dagen ‘te laat’ is geboren.
Van de eerste 40+2 en de tweede 38+0. Zou dat ermee te maken kunnen hebben? ...
Onze kleine is met 41+3 geboren en kraamverzorgster zei dat dit daar zeker aan bijdraagt.
Ik zou me niet zoveel zorgen maken. Al helemaal als ik nu lees dat er ruim 2 weken zwangerschap verschil in zit.