14 Reacties

2 jaar geleden

Ik herken dit alleen vanuit een hernia enkele jaren geleden. Heb je al contact opgenomen met de huisarts?

2 jaar geleden

Reactie op Jojabo

Ik herken dit alleen vanuit een hernia enkele jaren geleden. Heb je al cont ...
Ik heb altijd al rugklachten gehad, dus ik heb het heel eventjes afgewacht om te kijken of het kan wegtrekken, maar het blijft. Ik ga maandag denk ik gewoon de gyneacoloog bellen voor de zekerheid denk ik. :<

2 jaar geleden

Reactie op Lydia01

Ik heb altijd al rugklachten gehad, dus ik heb het heel eventjes afgewacht ...
Onwijs vervelend. Heel veel sterkte. Sorry dat ik je niet gerust kan stellen of goede tips heb

2 jaar geleden

Ik heb het ook heel erg, mn onderrug en straalt uit naar mn rechterbeen. Kon laats nieteens normaal lopen Ik ga de fysio volgende week even bellen

2 jaar geleden

Vervelend die pijn! Probeer wat meer rust te nemen. Dat was het advies van mijn verloskundige. Zij raadde ook een osteopaat aan. Daar heb ik aankomende week afspraak. Met rust gaat bij mij ene dag beter dan andere dag. Met name veel last in de lies.

2 jaar geleden

Misschien kan extra magnesium iets helpen

2 jaar geleden

Ik heb sinds vandaag erge rugpijn vooral na het lopen ik ben nu 12 weken iemand tips.

2 jaar geleden

Ik heb er met de gynaecoloog over gesproken en ik moet een afspraak maken bij de bekken fysio omdat ik ook een verhoogde kans op bekkeninstabiliteit heb. :(

2 jaar geleden

Hoi hoi, Ik heb zelf al 1,5 jaar een hernia in mn lage onderrug. Ik ben nu 13 weken zwanger, na zo'n lange tijd wachten tot de hernia wegging, toch besloten om zwanger te worden. Zal misschien pittig worden. Mag van de chiropractor bijna niks qua lichamelijke inspanning om erger te voorkomen. De pijn is vooral erg in mn bil en been. Soms doof gevoel in mn been en voet. Dat is echt typisch hernia. Bekkenklachten begin ik ook helaas al te krijgen. Dat voelt wel anders, meer op een plek bij mn stuitje en binnenkant bil. Ik hoop en duim voor je dat je geen hernia hebt/krijgt!!

2 jaar geleden

Oja tips zijn vooral veel rust nemen. Zo min mogelijk bukken, tillen en draaien met je rug. Rugband heb ik ook. Af en toe om met bewegen, maar ook af doen anders worden je spieren te zwak. Probeer zo min mogelijk te hangen op de bank, liever rechtop zitten (heel vermoeiend) of plat te liggen. En kussen onder je benen en tussen je knieën als je op je zij slaapt. En niet meer op je buik slapen. Sorry klinkt heel naar en streng maar ik ben ondertussen iets te ervaren...🫣😔

2 jaar geleden

Reactie op ilona1411

Hoi hoi, Ik heb zelf al 1,5 jaar een hernia in mn lage onderrug. Ik ben nu ...
Ik ben vooral bang dat ik bekkeninstabiliteit ga krijgen. Mijn moeder heeft het ook gehad en omdat ik reuma in mijn bekken heb, heb ik een hoger risico om het te krijgen. Om deze reden moet ik van de gyn ook naar bekken fysio. Ik hoop dat het geen hernia of bekkeninstabiliteit gaat worden, maar ik vrees het ergste. Wel bedankt voor je berichtje, hopelijk wordt het bij jou niet erger.

2 jaar geleden

Hi! Deze klachten heb ik nu ook sinds 3 weken. Mijn verloskundige heeft een afspraak bij Osteopaat aangeraden. Deze staat voor woensdag gepland dus ben heel benieuwd! Kijk anders ook op fitzwanger-online zij hebben ook veel tips. Van de week een webinar gevolgd over bekkenpijn zeer interessant!

2 jaar geleden

Ik ben nu 12+3 en ik heb dit ook… de verloskundige zei vandaag dat je dan een zwangerschap kussen kan kopen en kruik.. misschien helpt dat ik heb het ook allemaal aangeschaft

2 jaar geleden

Reactie op Lydia01

Ik ben vooral bang dat ik bekkeninstabiliteit ga krijgen. Mijn moeder heeft ...
Ik hoop voor jou ook het beste Lydia! Denk goed aan jezelf