13 Reacties

2 jaar geleden

Hoi Marluc, Ik lees dat ook idd overal mijn kleine meid is nu 4 maanden maar al snel liet ik haar steeds zelf komen voor de fles elke 3 uur ze maakte daar van zelf een andere ritme van naar 4 uur en elke nacht ongeveer rond 2 uur maar dan had ze de laatste fles om 20:00 die ritme hield ze zelf steeds aan als ik het aanbood om 22:00 moest ze het niet. Nu met 4 maanden gewoon om 20:00 de laatste fles en komt ze rond 6 uur a 7 uur in de ochtend waardoor ik nu ook op 4 flessen zit en fruithapje en groente. Ze heeft haar ritme helemaal zelf geregeld echt super fijn zo.

2 jaar geleden

Mijn dochter krijgt 5x 180, en dan de laatste fles om 20:00/20:30 en de eerste als ze wakker word rond 7:00/8:00 馃槉 ze is nu 15 weken, en de nachtvoeding was ervan af toen ik ze overdag opgehoogd heb naar 180cc en de 6e fles van 23:00 er af heb gehaald! Soms tijdens een sprongetje komt ze nog snachts, maar soms ook voor troost merk ik.

2 jaar geleden

Reactie op Niesje-36

Hoi Marluc, Ik lees dat ook idd overal mijn kleine meid is nu 4 maanden maa ...
En hoe veel cc zit er dan in de flessen? En hoe veel tijd ertussen?

2 jaar geleden

Hey ik geef bv dus miss een beetje anders. Maar ik verplaats mijn dochter(4mnd) als ik naar bed ga van haar kamer naar het wiegje in onze kamer (hier ga ik denk ik binnenkort maar mee stoppen). Als ze daarvan wakker word voed ik haar en anders laat ik haar zelf komen. Ze komt dan meestal alsnog tussen 1 en 2. Terwijl als ik haar voed voordat ik ga slapen ze dan niet komt en pas rond 4 uur. Dus scheelt me wel een keer wakker worden. Alleen vind ik het natuurlijker voelen als ze er zelf voor kom dus ga haar er niet speciaal voor wakker maken.

2 jaar geleden

Reactie op Niesje-36

Hoi Marluc, Ik lees dat ook idd overal mijn kleine meid is nu 4 maanden maa ...
Oww wauw!! Dat ik merk ook al dat er iets meer tijd begint te zitten tussen de voedingen dus dan beweegt het mogelijk ook wel vanzelf die kant op :)

2 jaar geleden

Reactie op SS21-1

Mijn dochter krijgt 5x 180, en dan de laatste fles om 20:00/20:30 en de eer ...
Hoe zijn bij jou dan de 5 flessen over de dag verdeeld? Jij hebt dus wel een fles van 23u gehad? Waardoor je ook om 7/8u de dag start. Bij ons is dat dus vaak pas rond 9 uur馃槄

2 jaar geleden

Reactie op marlux

Hoe zijn bij jou dan de 5 flessen over de dag verdeeld? Jij hebt dus wel ee ...
Ik gaf eerst borstvoeding dus toen hadden we niet echt een ritme! Dan had ze vaak rond 20:00 gedronken, sliep ze beneden bij ons of op bed, en maakte ik haar wakker om 23:00 voor een laatste voeding maar dit deed bij ons niet echt iets, ze was daarna vaak onrustiger en sliep slechter. Sinds ik haar niet meer wakker maak en ze gelijk de nacht in gaat slaapt ze veel beter. Eerst gaf ik vaak 6x per dag borstvoeding, vaak wel om de 3 uur ongeveer. Nu zit er 3 a 4 uur tussen (7:00-10:00-14:00-17:00-20:30 ongeveer) vaak zit er 1x 4 uur tussen als ze een lange dut doet! Ik maak haar uiterlijk 8;00 wakker in de ochtend omdat ik denk dat het fijn is om een soort voorspelbaar ritme te hebben! 馃槉

2 jaar geleden

Ik heb dit dus precies het zelfde.. Alleen sinds deze week word meneer in de nacht ook wakker en wil die wat extra drinken ..

2 jaar geleden

Wij geven ook geen droomvoeding. We voeden op verzoek. Laatste fles is dan meestal rond 19.00 en de eerste fles 04.00-06.30. Gaat hartstikke goed, slaap 鈥榮 nachts dus aan 1 stuk, dus ik heb geen reden om een droomvoeding aan te bieden :). Bij de oudste ook altijd op verzoek gedaan en dan is heel goed bevallen.

2 jaar geleden

Even een vraagje; stel dat de ene dag de kleine zich wel meldt voor 12 uur snachts en de andere nacht niet, dan geef ik de ene dag meer dan 1 liter. Zou dat niet zo nauw liggen?

2 jaar geleden

Reactie op LisaLL

Even een vraagje; stel dat de ene dag de kleine zich wel meldt voor 12 uur ...
Ik geef dus soms ook wel eens een extra (6e) fles van 180+6. Ik denk als het geen gewoonte wordt en hij niet te hard groeit het geen probleem is. Zal het dan wel nodig hebben. Wij hebben de ene dag ook meer honger als de andere dag 馃槂

2 jaar geleden

Voor ons werkt de droomvoeding heel goed. Ons zoontje is nu bijna 16 weken en drinkt overdag 5 flesjes van vari毛rend 150+5 of 180+6 (heel soms een uitschietertje naar 210+7). Zijn laatste 'volledige' fles krijgt hij tussen 18.30 en 19.30 en dan ligt hij rond 20.00 op bed. Wij geven hem dan tussen 22.00 en 23.00 nog een kleine droomvoeding van 60 of 90ml. Hij slaapt sinds +/- 8 weken door en wordt dan meestal tussen 06.30 en 07.00 wakker en dan krijgt ongeveer na een halfuurtje wakker zijn weer zijn 1e volle flesje :). Voor nu werkt dit dus goed voor ons en hebben we niet het idee dat hij teveel binnen krijgt hierdoor. Ik geloof dat het aangeraden wordt rond 6 maanden in ieder geval te stoppen met de droomvoeding dus tegen die tijd zullen we wel afbouwen :).