10 Reacties
2 jaar geleden
Gefermenteerde groente en zuivel mag volgens mij juist wel, is erg goed voor je darmflora!
https://www.zwangerenportaal.nl/zwanger/eten-tijdens-de-zwangerschap/wat-mag-ik-wel-en-niet-eten-als-ik-zwanger-ben
2 jaar geleden
Aangezien hij Vegan is lijkt het me inderdaad niet schadelijk. Heb je de zwangerHap app al geprobeerd?
2 jaar geleden
Reactie op meowie
In die staat bij de ingrediënten lijst alcohol. Ik heb een andere waar ook ...
Ik heb het mijn man gevraagd (voedingsmiddelen-technoloog). Het heeft inderdaad met de fermentatieproces te maken. De koreaanse peper komt van de paprika-familie en de suikers die van die peper vrijkomen worden inderdaad omgezet in alcohol!
2 jaar geleden
Reactie op xsorayaa
Ik heb het mijn man gevraagd (voedingsmiddelen-technoloog). Het heeft inder ...
Klopt! En ik heb ook gelezen dat ze vaak een heel klein beetje alcohol toevoegen zodat het langer goed blijft. Kan natuurlijk dat het heel weinig is en dat ze het in Korea wel vermelden op de ingrediënten lijst. In Nederland hoeft dat pas vanaf een bepaald percentage. Dit wordt ook gewoon super veel gegeten in Korea ook door kinderen.
2 jaar geleden
Mijn man maakt hier altijd komkommer kimchi van sinds ik zwanger ben omdat het hielp tegen mijn morning sickness, en hij had het ook van tevoren goed onderzocht of dit oke was. Zolang ik er niet dikke maaltijden ervan eet (ook vanwege het zoutgehalte) is het prima in orde. Zelfs het kleine beetje alcohol erin is uiteindelijk zo miniscuul omdat je het maar een beetje gebruikt bij een maaltijd, je eet dit natuurlijk niet puur met een eetlepel op haha.
In iedergeval absoluut geen probleem om te eten in azië. Ik heb alle vertrouwen in de informatie van het land van herkomst.