Hoi!
Wij hebben een dochter van bijna 2 en een baby onderweg (juli).
Onze dochter speelt het liefst buiten of in een binnenspeeltuin, het is echt een fysiek doerakje die houdt van klimmen en klauteren. Thuis zoekt ze vooral fijn motorische activiteiten op zoals kleien, kleuren, stickers plakken, maar ook wel stoeien, dansen, etc. Nu hebben we door sneeuw, kou en bronchitis best lang binnen moeten zitten en ik merk dat mijn dochter heel moeilijk, eigenlijk gewoon niet, alleen wil spelen, hoe we het ook stimuleren. Bij alles wat ze doet, roept ze "mama mee" of "papa mee" en moeten we ernaast zitten, meespelen, etc. Afstand nemen is bijna onmogelijk, dan stopt ze zelf meteen met spelen en trekt ons mee naar het volgende.
Zijn er meer kindjes die hier last van hebben? Ik vind het best vermoeiend moet ik eerlijk zeggen... En kijk stiekem jaloers naar andere 2 jarigen die heerlijk met autootjes of poppetjes aan het spelen zijn, zelfs al is het maar 10 minuten. Heeft iemand tips? Al is herkenning al heel fijn, haha.
Geen tips , maar hier net zo 馃槀. Vooral ik moet overal aan mee doen, en hij heeft echt een spanningsboog van niks, want hij is overal ook in no time mee klaar. Vd week wilde hij verven, alles klaargezet etc en na 5 min was t alweer klaar pff
Geen tips , maar hier net zo 馃槀. Vooral ik moet overal aan mee doen, en hij ...
Ja heel herkenbaar! Ook een hele korte spanningsboog hier, en ik herken mezelf daar z贸 niet in dat ik soms echt geen idee毛n meer heb halverwege de dag 馃槄
Hoe ziet je speelhoek eruit? Ik heb op het kdv gewerkt en vaak als kindjes ...
We hebben een dichte kast met 4 vakken... Eentje met duplo, eentje met (boerderij)dieren / poppetjes en dan nog 1 met puzzels en 1 met auto's. Maar het is niet allemaal in zicht... Ergens anders staat een klein boekenkastje en nog een keukentje.