6 Reacties

9 dagen geleden

Wij hebben rond een maand of 6 die methode toegepast. Binnen een week hadden we een kind wat zelfstandig in slaap kon vallen en ook in de nacht bij wakker worden zelf terug in slaap kon komen! Bijkomend voordeel was wel dat hij zelf zijn speen in kon doen en ons daar dus ook niet meer voor nodig had. Voor ons werkte het goed. Niks mis met zijn hechting ;) Al die verhalen over hechtingsproblemen gaan over structureel je kind lange tijd alleen laten huilen.

9 dagen geleden

Je gaat heel verschillende reacties op dit bericht krijgen... persoonlijk vind ik het hartverscheurend om te lezen dat je aan de ene kant vermoed dat je kindje verlatingsangst heeft, en aan de andere kant haar dan toch minutenlang alleen laat terwijl ze super overstuur is. Je baby snapt jouw intenties niet en kan ook niet op de klok kijken! Een baby stopt dan met huilen omdat de stress zo hoog oploopt dat ze niks anders kunnen dan in slaap vallen. (De polyvagaal theorie) Volgende keren zal dit minder worden omdat ze leert dat er niemand komt wanneer ze dat hard nodig heeft. Een (hulpeloze) baby wil niets anders dan veilig zijn en dat is bij papa en mama, en niet alleen in bed. Mijns inziens leer je een kindje alleen maar alleen slapen door die veiligheid, geborgenheid en nabijheid te bieden die je kindje nodig heeft, zolang je kindje dat nodig heeft. Zodat ze op die manier leert dat haar bedje warm en veilig is, en er altijd iemand komt als ze die (om wat voor reden dan ook, die kan voor ons onzichtbaar zijn) nodig heeft. Echt, volg je moeder gevoel. En wat je zelf ook al zegt, het doet je pijn. Doe het dan gewoon niet.... Ouderschap is gewoon pittig, zeker de eerste jaren. Maar je legt een levenslange basis voor je kindje. Als tip; kijk eens op Facebook of Instagram bij 'Liefde van een moeder' Ik hoop dat je er wat aan hebt. 🍀

8 dagen geleden

Ik ken iemand die ook zo iets aan het proberen is. Maar ipv 5 minuten doen zij; eerste keer na 2 minuten, tweede keer na drie minuten, dan 4 minuten wachten en dan 5 minuten wachten. Volgens mij kunnen ze de keren dat ze 5 minuten halen op 1 hand tellen. Misschien kun je dit proberen, is iets schappelijker in je hoofd denk ik want 5 minuten is zo lang.

8 dagen geleden

Ik heb deze methode vanaf 8 maanden toegepast en werkt perfect. Met maximaal 5 minuten jammeren en ja inderdaad de eerste 2 minuten gillen valt hij heel rustig in slaap. Ik heb zelf het idee dat die eerste twee minuten een soort van protest zijn. Mijn zoon vind slapen verschrikkelijk. Zodra hij ziet dat we naar zijn kamer gaan en ik zijn slaapzak aandoe begint hij al te huilen (zijn hele leven doet hij dat al). Uiteraard leg ik hem helemaal rustig en ontspannen in bed. Maar altijd zodra ik wegloop is het eventjes huilen. Je moet hier als moeder en kind aantoe zijn denk ik. Heb deze methode ook met 4 en 6 maanden geprobeerd en toen werkte het voor ons beide echt niet

8 dagen geleden

Precies deze hebben wij ook toegepast. De 5 min red je inderdaad meestal niet eens 🤣. Na 1 avond ook niet meer hoeven toepassen. Het was even een patroon doorbreken…

8 dagen geleden

Reactie op Valerie1234

Precies deze hebben wij ook toegepast. De 5 min red je inderdaad meestal ni ...
Sorry ik wilde reageren op een andere comment maar idd eerst na 3 min naar binnen, dan 4 min etc