11 Reacties

11 dagen geleden

Vaak is Loek vanaf 05.00 uur klaarwakker. Komt sowieso nog voor een nachtvoeding en een voeding rond 22.00 uur.

11 dagen geleden

Ik doe dat laatste slaapje altijd in de draagzak! Even wiebelen soms hou ik even mijn hand voor zijn ogen in de draagzak en dan valt hij zo weg. Hij zit nu bijvoorbeeld ook in de draagzak. Ik laat hem dan wel maar max een uur slapen zodat hij wel genoeg slaap heeft om de nacht in te gaan om 19:00

11 dagen geleden

Mijn dochter (13 weken) slaapt vaak tot 17;00, dan ongeveer 75/90 min wakker, dan nog een powernap van 30/45 minuten, dan eventjes wakker, flesje en de nacht in! Vandaag was ze 16:00 wakker, en dan doet ze nog twee overbruggings slaapjes van 30 minuten ongeveer, en gaat rond 20:00 naar bed!

11 dagen geleden

Heb je hier iets aan?

11 dagen geleden

Of deze?

11 dagen geleden

Als ik eerlijk ben via ik slaaptipsvoorbaby’s pas echt werken op het moment dat je baby ouder is.. mijn vriendinnen waarvan de kinderen al wat ouder zijn zweren bij deze handleiding maar zijn wel pas later begonnen! Rond 19:00 is voor heel veel baby’s van 12 weken echt nog niet haalbaar merk ik zelf in de praktijk, omdat ze echt niet precies kan timen dat ze tot 17:00 slapen en inderdaad bijv al om 16:00 wakker zijn… dit schema lijkt me meer iets voor een kindje die al wat ouder is, het is t/m 6 maanden echt normaal dat een baby nog een slaapje toen tussen 17:00 en 19:00 en wat later de nacht in gaat 😘

11 dagen geleden

En ook de wakkertijden die bij een kindje van 12 weken staan kloppen echt vaak niet.. mijn dochter kan maar 75 minuten Max wakker blijven! 😘 dus dan kom je de avond zonder powernap tussen 17:00 en 19:00 echt niet door..

10 dagen geleden

Reactie op SS21-1

En ook de wakkertijden die bij een kindje van 12 weken staan kloppen echt v ...
Ah ja hier dus ook. Maar maken jullie de kleine dan wakker na bijvoorbeeld 30 min na 17.00 uur ?

10 dagen geleden

Reactie op LisaLL

Ah ja hier dus ook. Maar maken jullie de kleine dan wakker na bijvoorbeeld ...
Haar bedtijd is vaak rond 20:00/20:30 dus soms word ze 17:00 wakker en dan gaat ze tussen 18:15 en 19:30 nog even slapen, soms een half uurtje, soms een uur. Maar als ze bijv om 16:00 wakker is, dan kom je in de avond wat lastiger uit. Gisteren was dit bijvoorbeeld zo! Toen heb ik haar van 17:15 tot 18:00 nog even op bed gelegd en van 19:00 tot 19:30 en toen rond 20:45 naar bed ✌🏼 ik moet wel zeggen dat het dag en nacht ritme er echt goed in zit bij mijn dochter dus ze snapt dat ze na 17;00 nog wat korte dutjes doet, en dan rond 20:30 de nacht in gaat en slaapt dan tot 7:00 😊 in de avond zijn de wakkertijden ook anders dan overdag, vaak een stukje korter!

10 dagen geleden

Reactie op SS21-1

Haar bedtijd is vaak rond 20:00/20:30 dus soms word ze 17:00 wakker en dan ...
Ah snap het dankjewel. En hoe zit je dan met de flestijden?

10 dagen geleden

Ik zou gewoon je zoontje volgen als dat kan. Waarom zou je hem later naar bed brengen als hij aangeeft dat hij moe is? Ons dochtertje gaat ook na de fles van 18u slapen, sterker nog, we geven boven de fles. We hebben een ritme nu dat ongeveer zo gaat: 8.30-9u wakker worden 9-10u aankleden en box/speeltijd 10u voeding 10.30u - 11.30u wandelen, soms daarna een badje als ze niet wil slapen 12-14u slaapje in de moonboon beneden (maar dat slaapje gaan we proberen te verplaatsen naar haar bedje boven) 14u voeding, soms nog even wandelen 14.30/15u-17/18u slaapje in de moonboon, soms voor 18u nog even in de box/wandelen/hopelijk straks vaker aan tafel met eten 18u naar boven, slaapzakje aan, fles en dan slapen. Eigenlijk slaapt ze in de avonduren het allerbeste, ook al is er soms een huiluurtje waardoor ze pas effectief slaapt ergens tussen 19/20u. Dan krijgt ze ergens tussen 22/23.30u nog een voeding waarvoor we haar meestal wakker moeten maken en dan slaapt ze door tot ergens tussen 5/7u en direct daarna weer tot 8.30/9u. Lastigste tijd voor ons is ook einde middag. We eten expres al extreem vroeg, nu rond 17u omdat we anders sowieso apart moeten eten. Nu hebben we soms mazzel dat als ze wel doorslaapt we allemaal tegelijk kunnen eten. Zo niet dan gaat één van ons nog even met haar wandelen buiten omdat het anders huilen geblazen is en dan wil ons zoontje van bijna 2 niks meer eten. Nog wel ff schipperen dus maar langzaam gaat het beter en wordt ze flexibeler. Gisteren heeft ze voor het eerst erbij gezeten aan tafel en biiiijna de hele maaltijd volgehouden. Maar voorheen waren alle wakkere momenten alleen maar huilen huilen huilen, dus voor ons echt een overwinning dat ze aan tafel kan. En nu vindt ze het tussendoor gelukkig ook leuk om even in de box te liggen.