5 Reacties

11 dagen geleden

Ze zien het nog als spel. Ik probeer eerst met woorden en haal hem er dan weg. Hij wil altijd naar de oven op een of andere manier. Dan zet ik hem op het speelkleed; hier mag je wel spelen. En extra enthousiast reageren als hij daar dan blijft. En anders dan zeg ik ik laat je nu even in de box spelen want je gaat steeds naar gevaarlijke plekken. Dan na paar min weer opnieuw proberen.

11 dagen geleden

Wen er maar vast aan, dit is de eerste 2 a 3 jaar zo 😂. Ik zeg gewoon 'nee, dat mag niet' en bied dan iets anders aan wat wel mag. De hersens zijn nog niet zo ontwikkeld dat kinderen hun impulsen kunnen controleren. Het heeft dus niet veel zin om die strijd aan te gaan of te verwachten dat je kind bijv iets niet aanraakt waar hij wel met zijn neus bovenop staat. Gewoon rustig uitleggen en daarna afleiden 😊

11 dagen geleden

Ok bedankt! Was al bang dat we wat verkeerd deden😅 Wordt nog een lange rit dus🤣

11 dagen geleden

Reactie op eskimoos

Ok bedankt! Was al bang dat we wat verkeerd deden😅 Wordt nog een lange ri ...
Super herkenbaar hoor! Zo heb ik mij bij m'n eerste kindje ook gevoeld, en nog steeds wel. Een aanrader is het insta account howtotalk.nl en hun boek 😊 Haha inderdaad nog een lange rit ja 🤣 maar het wordt (vind ik) ook steeds leuker!

10 dagen geleden

Laatst las ik ‘corrigeer klein en complimenteer groot’, dat vond ik een mooie. zodat de meeste aandacht naar het positieve gaat en je zo min mogelijk aandacht besteedt aan het negatieve. Dan is dat niet interessant meer en loont het om datgene te doen waar we wel op reageren.